/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Ingen respons
Fra : sp4040
Vist : 277 gange
50 point
Dato : 27-06-03 13:15

Har lige købt et nyt bundkort ECS K7S5A pro og en ny CPU AMD Athlon XP 2000+ det har jeg monteret i et nyt Codegen 6016 kabinet. Men når jeg prøver at starte det op for første gang så sker der intet- ingen bip, inge lys intet.

Jeg har prøvet en andet strømforsyning og det virker heller ikke.
Jeg har prøvet at clear cmos på jumperen
Jeg har prøver at bytte om på ledninger (power knap led)

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 27-06-03 15:30

Prøv at tage alle stik/ledninger der går frem til din front af (de små to og trebenede)
Afmonter forsyninger til diskettedrev/harddisk/Cd-rom drev (både stort og lille kabel)
Sørg for at forsyningskablet til motherbord er tilsluttet.
Tænd så for strømmen til comp.
Der burde komme en meget lille reaktion, og så ingenting.
Nu slukker du igen og monterer den ledning der kommer fra tændknappen (power on
som er tobenet)
Tænd for strømmen og nu skulle der være en reaktion når du trykker på startknappen.
Prøv det og lad os høre hvad der så sker.
Emesen.

Kommentar
Fra : sp4040

Dato : 27-06-03 16:24

ok det vil jeg prøve her iaften på forhånd tak - jeg vender tilbage

Kommentar
Fra : sp4040

Dato : 27-06-03 16:24

ok det vil jeg prøve her iaften på forhånd tak - jeg vender tilbage

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 27-06-03 16:27

Jeg har nok ikke åbent i aften, men det kan være en anden ta'r over.
Emesen.

Kommentar
Fra : sp40

Dato : 27-06-03 18:38

Emessen har talt med sp4040 og han siger det ikke virker.... Der kommer bare en kort brummen fra strømforsyningen og så sker det ikke andet

Accepteret svar
Fra : emesen

Modtaget 50 point
Dato : 28-06-03 21:13

Hvis det er denne her.
"Sørg for at forsyningskablet til motherbord er tilsluttet.
Tænd så for strømmen til comp."
Så er det lige hvad den skal gøre, det er nemlig stand by tilstand.
Er der noget det lyser på motherboard.
I anden omgang skal der ske noget mere. lidt hyl eller et beeep
Der er også mulighed for at din ram ikke passer til motherboard.
Emesen.

Godkendelse af svar
Fra : sp4040

Dato : 03-07-03 14:37

Tak for svaret emesen.