/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Registreringsdatabasen
Fra : Eyvind
Vist : 415 gange
100 point
Dato : 21-05-17 09:59

Jeg har været her:

HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Policies\Microsoft\Windows\WindowsUpdate\AU

Og lavet en linje
noAutoUpdate men er lidt i tvivl om der skal stå 0 eller 1 under data.

Her er et billede af registreringsdatabaseen:
http://peecee.dk/upload/view/467034/full

Efter anvisning herfra
http://www.thewindowsclub.com/turn-off-windows-update-in-windows-10

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 21-05-17 10:14

Jeg ville bestemt afholde mig fra den slags kunster...

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 21-05-17 10:25

Marken84
Jeg har totalbackup af harddisken, og da registreringsdatabasen ligger på harddisken, skulle det nok være muligt, at genoprette win 10 igen.

Det er fordi jeg selv vil bestemme, hvornår nogle computere skal opdateres.
Disse computere bruges et par timer en gang om ugen, og der er det irriterende at de som regel vil opdateres under brug. Man kan sætte timeplan for opdatering men det virker ikke så godt.

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 21-05-17 10:42

Citat
Disse computere bruges et par timer en gang om ugen, og der er det irriterende at de som regel vil opdateres under brug.

Det kan man da heldigvis selv bede den om at vente med - så mange opdateringer kommer der jo trods alt ikke...

Så var det jo nok mere sikkert at åbne dem en gang imellem inden de skal bruges.

Det gør jeg med med min egen bærbare, som bare står stand by...

Accepteret svar
Fra : Klaudi

Modtaget 100 point
Dato : 21-05-17 11:15

1 for at aktivere, da nøglen hedder noAutoUpdate

Godkendelse af svar
Fra : Eyvind

Dato : 21-05-17 12:00

Tak for svaret Klaudi. Det prøver jeg.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 21-05-17 13:44

velbekomme, jeg tror nu ikke det har den store effekt!

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 21-05-17 19:10

Klaudi

Jeg har set at det er usikkert om det virker...............men nu prøver jeg.

Men det er træls, at hvergang jeg ankommer til disse fælles computere og så snart jeg starter dem går de igang med at opdatere og derefter genstarter.
Heldigvis har vi en win 8.1 hvor det er os der bestemmer, hvornår der skal opdateres.

Jeg gruer for den dag win 10 helt tager over med styringen. (måske snart)

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 21-05-17 19:21

Hvis det virker tror jeg os at jeg vil prøve!

Lige nu plages jeg af en malware der forpester chrome og firefox,
den hedder bagloop, har lige fjernet den for 3. gang!!!

Nå, jeg var jo selv skyld i det, fik klikket på noget som jeg IKKE skulle klikke på

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 21-05-17 20:08

Jeg melder her i tråden om det virker eller ej.

Mine bankforretninger (folkepension) foretages fra ekstern harddisk hvor jeg booter op med win 8.1...................og den harddisk surfer ikke rundt på nettet.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 21-05-17 20:27

ok

Malware er Baglook og ikke bagloop

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 23-05-17 22:20

Win 10 home opdaterede sig selv i dag
Win 10 pro har ikke hentet i dag

Her så jeg en anden mulighed
https://answers.microsoft.com/en-us/windows/forum/windows_10-update/how-to-disable-windows-update-in-windows-10-home/9edfd74a-a726-4ea5-bd50-745092da22fe

Hvor jeg benyttede denne:
App updates operate independently of Windows update. To prevent them happening automatically, log in to the Windows Store then click on your account picture to access account settings. Turn off Update apps automatically.

Windows store
Klikke på mit kontobillede / standard ikon oppe ved søg
logge ind
Indstillinger
Apps opdateringer
Opdater apps automatisk
Skyd den fra
luk vinduet

Nu prøver jeg med det på begge maskiner.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 24-05-17 17:02

Det windows noget, det gør lige som det har lyst, bliver da værre når chrome og firefox ikke kan installeres, det har de jo allerede blokeret i win 10 S, tror jeg det hed!

Den eneste måde at ungå opdateringer er nok at pille pc'en fra nettet

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 24-05-17 19:49

Win 10 pro 32 bit med både muligheden i regedit og via windows store
Din enhed er opdateret. Senest kontrolleret: ?20-?05-?2017 kl. ??21:11.

2017-05 Opdatering til Windows 10 Version 1607 til x86-baserede systemer (KB3150513)
Installatonen 20-5 blev fuldført

Den har ikke hentet noget siden..............så jeg er spændt.

Win 10 home har jeg ændret i dag, regedit blev lavet med 32 bit men det er en 64 bit udgave
så nu må jeg se.

Jeg har stadig win 8.1 og ellers bliver det Linux ubuntu i fremtiden, hvis win 10 bliver for skrap.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 24-05-17 23:00

Har du prøvet med O&O ShutUp10, der kan man os slå update fra?

https://www.oo-software.com/en/shutup10

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 25-05-17 19:41

Win 10 pro
Den har ikke forsøgt at opdatere siden 20maj17

Nu har jeg lige været inde og skrue på den O&O ShutUp10
Så må den være helgarderet.

Win 10 home har lige opdateret, så nu prøver jeg på den også, med O&O ShutUp10.
O&O ShutUp10 al windows update nu grøn...........disablet. - så måske.

Jeg kan ikke lige gennemskue hvad der ellers bør skrues på.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 25-05-17 21:10

Citat
Jeg kan ikke lige gennemskue hvad der ellers bør skrues på.

Nej der er os meget, jeg bruger 'Apply all recommended settings' i Action menuen

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 27-05-17 10:12

Jeg har nøjes med at tænde de anbefalede indstillinger i "oosu10"
Hvis den lukkes helt af, kan man slet ikke hente opdateringer manuelt.

Et sted har jeg også forhindret datakørsel men kan ikke huske hvor.

Jeg fandt også denne og kigget på den, (win 10 home)
https://answers.microsoft.com/da-dk/windows/forum/windows_10-update/sl%C3%A5-automatisk-opdatering-fra/cb45f7e5-e156-4c94-88a3-b993c0f7c1c9

Sådan så det ud (win 10 home)
http://peecee.dk/upload/view/467146/full

Jeg har prøvet at lade den søge på opdateringer men der er ikke nogen efter 24-05-2017
Eller også har jeg lukket for meget af.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 01-06-17 16:49

Hej Klaudi
Så afsluttes denne seance.....................................virker ikke med Home udgaven af win 10
Det første den gjorde, da jeg skulle vise det smarte - var at opdatere.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 01-06-17 21:10

Øv, der var så ik' noget smart ved det

Jeg bøvler stadig med malware, det er chrome det går ud over, troede jeg havde fået has på den, men den kom igen i dag, starting123 søgemaskine denne gang!!!

Kommentar
Fra : Eyvind