/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Politik / Spørgsmål
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Politik
#NavnPoint
vagnr 20140
molokyle 5006
Kaptajn-T.. 4653
granner01 2856
jqb 2594
3773 2444
o.v.n. 2373
Nordsted1 2327
creamygirl 2320
10  ans 2208
LLR er fuld af løgn ...igen!
Fra : molokyle
Vist : 446 gange
200 point
Dato : 10-12-16 12:47

..som dagbladet Information skriver:

https://www.information.dk/debat/leder/2016/12/pso-loegnen

Utroligt at den mand stadig er ved magten i et retssamfund.

Mener I at han er værdig til stadig at sidde i Folketinget, som landets øverste minister?

Jeg vidste godt at han var fuld af løgn omkring EU og PSO-afgiften. Jeg læser nemlig 'rigtige' aviser. Tidligere skrevet i Information:

Citat
»Et akut påskud har Venstre fået ved, at EU har påtalt, at PSO-afgiften opkræves blandt alle el-brugere, men kun tilbageføres til danske producenter. Dette problem kunne være klaret ved en justering, der inddrog de udenlandske leverandører. En sådan ændring har Tyskland foretaget, og en dansk-tysk gensidighed kunne sågar være til dansk netto-fordel. Men en sådan pragmatisk tilgang har ikke været Venstres linje.«


</MOLOKYLE>

 
 
Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy


Dato : 10-12-16 15:46

Nå nu prøver jeg for 3. og sidste gang!


Muligvis er han fyldt med løgn - det er alle politikere jo, så hvorfor ikke ham.

Men PSO'en skulle jo bruges til kunstig profit til vindmølleanparterne. Det har EU nu forbudt, og nu mangles pengene. Altså, der skal udtænkes andre skurkestreger.

Vindmøller er nok tidens største miljøflop. Røv og nøgler set udfra, at vi skulle få et renere miljø.

I dag kl. 15.40 (produktion af strøm)

Vindmøller 51%
Kraftværker 49%

Tænk på, hvor meget det blæser -og ikke mindst, antallet af vindmøller.

Kommentar
Fra : molokyle


Dato : 10-12-16 16:06

NEJ,. Det passer jo ikke og er i overenstemmelse mes sandheden:
Citat
Det har EU nu forbudt..


Det er jo netop det hele 'sagen' drejer sig om
Korrekt Tommy mht. dine 'tal', men som læses kan; afhænger det af, hvorledes 'udgiften' beregnes ..og af hvem?:

Citat
PSO-støtte

Energinet.dk er ansvarlig for at udregne og udbetale PSO-støtten til el produceret på vindmøller. Støtten udbetales direkte til den enkelte vindmølleejer. Faktisk vindmølleafregning viser gennemsnitlige afregningspriser for vindmøller, som er over 10 år gamle (alderen udregnes fra nettilslutningstidspunktet) i forskellige afregningskategorier. Afregningen af elværksfinansierede vindmøller er ikke vist.


Dine tal mangler visse el-aktøres produktion & afregning.

Kilde: www.energinet.dk/DA/Sider/default.aspx

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle


Dato : 10-12-16 16:15

Ps. Iøvrigt Verdens dårligste argument:

Citat
Muligvis er han fyldt med løgn - det er alle politikere jo, så hvorfor ikke ham.


Svarer til:

Når de andre gør det? Så? Hvofor ikke også jeg? Etik & Moral, Løgn & Bedrag, Fortielser & Lokumsaftaler 'rager' mig ...og resten af borgerne?

Præcis: En ½ Meter !

Vi levet i et lovstyret samfund. Ikke 'Det Vilde Vesten' !

Jeg har ikke lyst at blive regeret af en egeringsleder af en BANANSTAT. Jeg ønsker at leve i et Demokrati ...hvor et ord er et ord ...når man har givet Håndslag derpå!
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy


Dato : 10-12-16 19:45

Citat
Når de andre gør det? Så? Hvofor ikke også jeg? Etik & Moral, Løgn & Bedrag, Fortielser & Lokumsaftaler 'rager' mig ...og resten af borgerne?
Det jeg svarede på var:
Citat
LLR er fuld af løgn ...igen!
Det betyder i min verden at du mener, det er de 178 andre ikke. Og så skrev jeg:
Citat
det er alle politikere jo, så hvorfor ikke ham.



Citat
Ifølge EU-Kommissionen er PSO-afgiften traktatstridig, fordi den også bliver pålagt udenlandske selskaber, som ikke nyder godt af støtten til grøn omstilling i Danmark.

Derfor er det besluttet, at regeringen skal have erstattet PSO-afgiften inden 1. januar 2017.
Hvorfor fanden ha' alle de afgifter, tilskud og fanden og hans pumpestok. De vindmøller som ikke kan stå, må falde.



Kommentar
Fra : molokyle


Dato : 11-12-16 06:35

Kaptajn-Tommy -> Selvom det kan være svært at bevise, så mener jeg nu at der rent faktisk FINDES ordentlige politikere ..på begge fløje.

Du misforstår mig (..med vilje?).

Opkrævning af PSO afgift er IKKE erklæret ulovlig af EU. Den udformning man har givet den favorisere Danske El-producenter. Det må man ikke. Det er protektionisme og konkurrenceforvridning. Udenlandske El-producenter skal have del i udbetalingen, som stammer fra opkrævning af en sådan afgift, da også de er leverandører til en del af den vindkraft (17%) der når ud til Danske forbrugere, som bliver opkrævet afgiften.

Selve afgiften er IKKE ulovlig, således som LLR har påstået det over for folketinget: DERFOR er han en løgner.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle


Dato : 15-12-16 07:24

Nu er jeg ikke særlig 'alternativ', men her har manden ret:

http://politiken.dk/debat/debatindlaeg/art5739681/Stem-nej-til-afskaffelsen-af-PSOen

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy


Dato : 16-12-16 11:19

Det, som ikke er økonomisk rentabelt, må -og skal falde.
Der er ingen idé i at pålægge alm. folk afgifter, for at forgylde andre til store fortjenester - især ikke på vindmøller, da vindmøller ikke har nogen som helst gavnlig indflydelse på miljøet.

Strømproduktion d.d. kl. 11.15

Vindmøller = 8%
Kraftvæker =73%
Import = 19%

Vindmøller er værdiløse, skæmmer landskabet og gør folk syge.


PS. Det er 5. gang jeg prøver at uploade indlægget

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy


Dato : 16-12-16 14:08

Strømproduktion i DK kl. 14.02

Vindmøller = 4%
Kraftværker = 83%
Import = 13%

Som jeg siger: Vindmøller er noget opreklameret lort, som intet - eller ingen gavner.

Kilde: SEAS NVE. (login kræves)

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy


Dato : 16-12-16 16:45

Ja, det er ikke blevet bedre.....

Stadig SEAS her kl. 16.37

Vindmøller = 3%
Kraftværk = 87%
Import =10%




Kommentar
Fra : molokyle


Dato : 16-12-16 19:33

Du skal 'næsten' have point for din ihærdighed Tommy

Lad os lige se om LLR sku' ha' dummet sig for nyligen?

Hans tidligere meritter kender man jo: http://jyllands-posten.dk/politik/article6743247.ece

JA, minsandten: http://www.mx.dk/nyheder/danmark/story/18800683

http://ekstrabladet.dk/nyheder/politik/danskpolitik/loekke-under-angreb-for-konsul-cirkus-uvaerdigt-og-rodet/6454789

DYGTIG !

</MOLOKYLE>

Accepteret svar
Fra : Kaptajn-Tommy

Modtaget 200 point
Dato : 16-12-16 20:20

Nu skal der slet ikke herske nogen som helst tvivl om, at jeg meget gerne ser LLR + regering væltet så hurtigt som overhovedet muligt.

Kommentar
Fra : molokyle


Dato : 17-12-16 02:04

I lige 'måsen' Hr. Kaptajn. Der skal nye folk ved roret

..samt dæksfolk som yder en indsats for at holde skuden på ret køl!

..ellers løber 'skibet' på grund ...eller går ned med Mand & Mus !

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy


Dato : 17-12-16 23:46

Nemlig ja.
Regeringen sejler som et skib uden ror.

Kommentar
Fra : vagnr


Dato : 19-12-16 10:51

Ihærdighed skal der til, efterhånden ikke blot for at svare, men også for at få spm.!

Molos spm af 10/12 og flere andre gamle er dukket op i dag, det virker ca ligeså stabilt som vinden (med eller uden møller) blæser

Godkendelse af svar
Fra : molokyle


Dato : 03-01-17 13:24

Tak for svaret Kaptajn-Tommy.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy


Dato : 09-01-17 19:12

Tak Molo!

Du har følgende muligheder
Eftersom du ikke er logget ind i systemet, kan du ikke skrive et indlæg til dette spørgsmål.

Hvis du ikke allerede er registreret, kan du gratis blive medlem, ved at trykke på "Bliv medlem" ude i menuen.
Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177558
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408921
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste