/ Forside/ Teknologi / Internet / E-Mail / Spørgsmål
10  bentjuul 3460
E-mail fup
Fra : TEAS
Vist : 349 gange
100 point
Dato : 13-11-16 10:39

Jeg modtog en E-mail fra mig selv med tilbud om at arbejde
omkring 2o timer om ugen til en meget god løn.
Jeg åbnede den ikke og slettede den
Hvordan kan de sende en E-mail med min E-mail Adr. på?

Kommentar
Fra : TEAS

Dato : 13-11-16 10:41

Rettelse.
Afsenderen var min egen E-mail. Adr. Meget mærkeligt.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 13-11-16 11:02

Der er to muligheder
En skiderik har afluret din adresse med kodeord, og kan bruge den til at spamme alverden, eller det der er værre.
Den anden mulighed ,og det er mest sandsynligt, er at skiderikken kan skrive direkte i mailhovedet, så det for modtageren ,ser ud som om den kommer fra ham selv.

For en sikkerheds skyld, vil jeg råde dig til at logge ind på din udbyders hjemmeside og ændre dit kodeord til mailadressen. Så skal du selvfølgelig også ændre det til tilsvarende i din egen mailsetup.
Fremgangsmåden afhænger lidt af hvem du bruger som mailudbyder. Det behøver ikke nødvendigvis at være den samme,som du har internettet ved.

Kommentar
Fra : Soren_Steen_Nielsen

Dato : 13-11-16 12:31

Hele e-mail-systemet indeholder ingen sikkerhed overhovedet mod den slags. Enhver kan skrive en e-mail med en hvilken somhelst e-mail som afsender. Jeg har personligt selv overrasket flere med at sende en e-mail med billgate@microsoft.com og andre kendte personer som afsender.

Kommentar
Fra : olarsen

Dato : 13-11-16 13:27

Det ligner svaret på mit problem!
Citat
http://www.kandu.dk/spg177106.aspx
Skide irriterende. Det er lidt underligt at disse mail så ikke havner i 'uønsket mail', men det er måske en del af tricket fra afsenderen?

Kommentar
Fra : omahexen

Dato : 14-11-16 08:39

Jeg sendte en mail til en bekendt i Italien,et par dage efter fik jeg en mail på italiensk,underskrevet med et italiensk navn,som hverken jeg eller den bekendte kender,det lyder da også lidt mærkeligt.

Accepteret svar
Fra : Soren_Steen_Nielsen

Modtaget 100 point
Dato : 14-11-16 11:19

Citat
Jeg sendte en mail til en bekendt i Italien,et par dage efter fik jeg en mail på italiensk,underskrevet med et italiensk navn,som hverken jeg eller den bekendte kender,det lyder da også lidt mærkeligt.

Dette er et andet eksempel på den manglende sikkerhed i mailsystemet. En af mine bekendte var ude for noget lignende. Men i hans mailprogram var der mulighed for at se hvilke servere mailen havde været igennem. Det viste sig at hans datter i udlandet havde en virus på sin PC som opsnappede mailadresser og lavede en ny mail med et tilfældigt navn som afsender og rundsendte den til de mailadresser som fandtes i maskinen. Omahexen's bekendte i Italien kan have en sådan virus på maskinen.

Godkendelse af svar
Fra : TEAS

Dato : 17-11-16 06:02

Tak for svaret Soren_Steen_Nielsen.

Der er mange muligheder med svindel med E-mail.
Men jeg har ikke modtaget flere
En bekendt fortalte det samme som du.
At hans datter havde en virus der sendte E-mail ud
og han fik renset hendes pc.
Jeg har scannet min egen pc og intet fundet samt lavet kodeordet
om til min mail.Nu håber jeg at det er slut med det fup.
mvh
Teas