|
| Korruption. Fra : Mosebaek | Vist : 513 gange 200 point Dato : 21-06-16 20:12 |
|
Så fik jeg bekræftet, hvad jeg sådan set, har vidst hele tiden: Danmark er i klasse med Mexico og Venezuela, samt andre banan stater, når det gælder korruption.
http://ekstrabladet.dk/112/27-offentligt-ansatte-mistaenkte-for-at-modtage-bestikkelse-fra-it-firma/6150135
I DK er vi bare lidt smartere, til at skjule det.
Jeg er gammel nok til at huske skandalen med Lockheed, da Europa købte F-104 Starfighter. Gad vist, hvad der er sket "under bordet", da det blev vedtaget, at vi skal købe F-35 Lightning, fra samme selskab. Og som skal samles af italienerne.
For at tale lige ud af posen: Hvor meget er de danske militære "rådgivere", blevet "smurt" af Lockheed-Martin, inden de afgav deres anbefaling til Folketinget. Det antydes endda, at F-35`eren er betydeligt dyrere end andre fly.
Citat US Navys budgetpris for Super Hornet på 77 mio. USD bør sammenlignes med USAFs budgetpris for F-35 på 114 mio. USD. |
Selv Donald Trump, tror ikke på flyet:
http://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/trump-raser-over-f-35-daarligt-fly/5804334
M.
| |
|
Nu ved jeg jo ikke hvem der er blevet smurt,
heldigvis er det ikke mere Karl Holst, han har vist fået nok i posen.
Og jeg tror hans efterfølger Peter Chris, prøver at holde sin sti ren.
Hvorfor skal vi overhovedet have kamp fly i lille Danmark?
Lad dem dog slås dernede i Afghanistan og Syrien uden vor medvirken.
Og så bliver fremtidens luftkampe ikke vundet af bemandede kampfly,
men af droner, styret af højintelligente robotter.
| |
|
Og nu er det jo lidt svært at sige fra, på første klasse, med gratis kaviar,
Her var Anders Fog mere reel, han tog sin egen taxi til Karup,
mens de to andre folketingsmedlemmer fra min hjemby Skals
delte en taxa og begge trak den fra.
Og hvem har så sparet mest på rejsekontoen?
| |
| Kommentar Fra : Mosebaek |
Dato : 21-06-16 21:27 |
|
Citat Hvorfor skal vi overhovedet have kamp fly i lille Danmark?
Lad dem dog slås dernede i Afghanistan og Syrien uden vor medvirken. |
Jeg er fuldstændig enig, Svend. Da jeg gik på Randers Kaserne, var jeg nok militaristisk indstillet. Men det har fortaget sig en hel del, med årene. Verden er jo en hel anden, i forhold til den gang.
I dag er vore fjender i København, Odense, Aalborg, Randers, Esbjerg o.s.v. o.s.v. Nemlig i form af terrorister. Vi skal være mere end almindelig naive, hvis vi ikke tror, der er mange "skitte" fyre imellem den hob af mennesker, der er havnet her. Og dem bekæmper vi ikke fra luften.
M.
| |
|
Og så tror jeg ikke korruption er det helt rigtige udtryk i forbindelse med våbenhandel.
I mange lande kan man slet ikke handle, uden at nogen får lidt under bordet.
Men det er helt privat, mand til mand. "Og Hvad får jeg så ud af det"?
Anderledes må det være med indkøb i milliard klassen, med mange involverede,
ingen politiker kan få personligt økonomisk tilskud, uden at det bliver opdaget.
| |
| Kommentar Fra : Mosebaek |
Dato : 21-06-16 22:04 |
|
Citat I mange lande kan man slet ikke handle, uden at nogen får lidt under bordet.
Men det er helt privat, mand til mand. "Og Hvad får jeg så ud af det"? |
Det kan man så kalde "lovlig korruption". I mine øjne, er det stadigvæk korruption, uanset beløbets størrelse. Der er åbenbart noget, der ikke tåler dagens lys.
I mit øverste link, er det vel heller ikke de store beløb, der er tale om. (4.ooo til 40.000 kr) men tendensen, der forarger mig. Husk på det er højtstående embedsmænd der er tale om.
Og hvem ved, hvis man løfter låget.................
M.
| |
|
Omkring den lille korruption,
min nye kone siger at hun aldrig har smuglet og aldrig har snydt i skat,
hvor er spændingen så henne?
Og så talte jeg lige med et par damer fra Thy, der har et lejet sommerhus her på Fjordvej,
deres mænd så fodbold, men da jeg sagde Hvosse, sagde de Hovs Øre...
| |
| Kommentar Fra : LuffeA |
Dato : 22-06-16 00:01 |
|
Vi fik altså Starfighter som våbenhjælp fra USA.
Jeg er også gammel nok til at huske at mange drattede ned uden varsel, især hos tyskerne som fik mange flere end Danmark.
Jeg er klar over at det er blevet blæst op som om at vi får en ny IC4 skandale, men Ansaldo-Breda har ikke en skid at gøre med flyene, desuden er togfabrikken solgt til Japan og et stykke tid forinden blev ledelsen fyret, også grundet skandaler med andre tog i Europa.
Flyene skal samles og serviceres af Finmeccanica som i forvejen har med fly- og rumteknologi at gøre, desuden overlader amerikanerne ikke deres produkter til hvem som helst der kan bruge en skruemaskine, hvilket var tilfældet med togene et helt andet sted i Italien, Ansaldo-Breda er en gammel fabrik som blot på normal vis kom ind i en større koncern, den kunne også være blevet afhændet uden at der var noget galt, DSB har langt tidligere købt andet materiel af dem som ikke fejlede noget
Og flyene er vel næsten samlet helt når de kommer til Italien, amerikanerne vil jo helst beholde så mange arbejdspladser som muligt.
Dermed ikke sagt at jeg går ind for købet, vi har simpelthen ikke råd, det går efter regeringens planer allerede hårdt ud over en million pensionister som direkte får konfiskeret deres egne opsparinger som der allerede er blevet trukket skat af.
http://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/pensionsselskaber-advarer-din-opsparing-forsvinder/6147262?ref=lokalavisen
Så kan vi begynde at tale om korrupte politikere, de har jo sørget for at de aldrig bliver ramt af nedskæringer.
| |
| Kommentar Fra : molokyle |
Dato : 22-06-16 08:14 |
|
Korruption har også et andet ansigt end blot og bar kontant afregning og gaveregn. Hvor er det lige at den tidligere minister for fødevarer, miljø og landbrug sidder idag? Hvor er vor tidligere finansminister kommet i job? ..listen er LAAAAANG. Det kaldes lobbyisme, men er intet andet end slet camoufleret korruption: Spil vores spil og du er sikret et vellønnet ben at falde tilbage på. Vi er vidne til et demokrati under afvikling. En perlerække af politikere svigter Danskerne og landets interesser for egen vindings skyld.
Omkring kampfly (..som i mange år har været en af mine interesser) så har jeg svært ved at forstå hvad vi skal bruge lige netop en (..knapt færdigudviklet) flytype som F-35 til. Ikke engang om så den rent faktisk var flyveklar. Den egner sig overhovedet ikke til det Danske forsvar og luftvåbens opgaver i Danmark og Arktis. Det er en ren 'first strike' angrebsjager og temmelig umulig at flytte rundt på geografisk af logistiske grunde. Netop DERFOR ønsker USA at udstationere flytypen her i landet. Det er for dyrt for amerikanerne selv at skulle slæbe dem med rundt i verden ..undtagen på hangarskibe, hvor f.eks. Australierne også benytter dem. Et argumenterne for købet har jo bl.a. lydt: Jamen, Australien har også købt og benytter flytypen. Præcis, men det er altså ikke samme version som den Danskerne bliver belemret med. Deres er en version forberedt til lodret start og landing og er udstyret som jagerbomber.. Javel, men vi har altså ingen hangarskibe i den Danske flåde. Vi ville være bedre tjent med Svenske JAS Gripen som interceptor og jager, suppleret af nogle C-130 transportfly som i tilfælde af landkrig kan udstyres som gunships. Begge flytyper kan operere overalt ...og til en overkommelig pris.
</MOLOKYLE>
| |
| Kommentar Fra : molokyle |
Dato : 22-06-16 08:20 |
|
Ps. Egentlig mener jeg at der er grundlag for en rigsretsag mod flere tidligere folketingsmedlemmer for landsforædderi: AFR, PSM, HD, HTS, BC, EKH, CHF m.fl.
</MOLOKYLE>
| |
| Kommentar Fra : vagnr |
Dato : 22-06-16 08:48 |
|
Ingen er fuldkommen, men Danmark er, og har i årevis været, det mindst korrupte land i verden, senest i 2015
https://www.transparency.org/cpi2015/
Men selv her i landet findes der enkelte brodne kar, tænk at miste sit job for at få en I-phone, de må have mistet forstanden!
De fleste af os, der er gamle nok, husker nok "det mosgrønne badeværelse"!
I Sverige, Tyskland, Frankrig osv. kan folk ikke huske den slags småting, det er bare en del af kulturen, bestikkelserne er i milliardklassen, fx denne på 5 mia kr.
https://da.wikipedia.org/wiki/La_Fayette-klassen
| |
| Kommentar Fra : vagnr |
Dato : 22-06-16 08:57 |
|
Ups, glemte lige, at det vi trænger til i Dk er en forfatningsdomstol, eller blot en Højesteret der af egen drift kan tage den slags sager op!
Det er muligt for et flertal i Folketinget at undgå at blive straffet for at overtræde Grundloven, Claus Hjort klarede det to gange uden konsekvenser, han slap med to gange advarsler.
AFR's vanvittige krigsførelse gavnede hans karriere, men kostede menneskeliv og milliarder, aldrig undersøgt, endsige straffet
| |
| Kommentar Fra : molokyle |
Dato : 22-06-16 14:04 |
|
Hovedet på sømmet vagnr :
Citat Det er muligt for et flertal i Folketinget at undgå at blive straffet for at overtræde Grundloven, Claus Hjort klarede det to gange uden konsekvenser, han slap med to gange advarsler. |
Afsløringen af hans 'fusk' blev endda offentligt lagt til skue og afsløringen gjorde at en Cavlingpris blev uddelt derfor:
http://politiken.dk/debat/kroniken/premium/ECE902957/hvorfor-er-claus-hjort-stadig-minister/
AFR blev dog ikke siddende. Han stak af hurtigere end remmer og tøj kunne holde ..og Per Stig Møller vaskede hænder ved nærmeste håndvask. Ligesom Henning Dyremose 'solgte' Teledanmark (..nu TDC) til Amerikanske kapitalinteresser ..og stak 'dusøren' i lommen. De samme så vi ved DONG salget og hvor er DSB nu? ... TAK; "Kast i Kaj" og ligesindede. HTS kunne heller ikke hurtigt nok komme ud af landet efter at have smadret vort arbejdsmarkedsapparat; Flexicurity (Dagpengereformen) og Bjarne Coridon blandede sig i overenskomstforhandlinger. Eva Kjer Hansen sidder og griner fjoget i landbrugets top. Posten er også blevet slagtet af 'private aktører' der som Postnord/AS blev lovprist for at gøre alting bedre og billigere. Altsammen til fordel for aktionærene, men disse vil man ikke røre med en ildtang selvom Enhedslisten, Alternativet og SF er kommet med et foreslag til at begrænse f.eks. Bankernes og Realkreditinstitutternes grådighed:
1.) https://enhedslisten.dk/2016/02/26/el-og-aa-i-faelles-udspil-grib-ind-overfor-realkreditinstitutterne
2.) http://finanswatch.dk/Finansnyt/Pengeinstitutter/article8776874.ece
</MOLOKYLE>
| |
| Kommentar Fra : molokyle |
Dato : 22-06-16 14:13 |
|
vagnr -> Det er mig en gåde hvorledes man kan regne på 'noget' som ikke kan gøres op i kroner og øre, men blot koster menneskeliv eller tager røven på befolkningen ved at sælge ud af fælles værdier?
Citat Danmark er, og har i årevis været, det mindst korrupte land i verden, senest i 2015 |
Måske målt i pengegaver og naturalier, men næppe brugbart som måling for om landet bliver snydt for værdier i spektakulære 'byttehandler' mellem politikere og erhvervslivets top ved udveksling af 'vennetjenester' ..i form af en vellønnet bestyrelsespost som en sådan 'tjeneste' kan kaste af sig.
</MOLOKYLE>
| |
| Kommentar Fra : molokyle |
Dato : 22-06-16 20:52 |
|
CEPOS har med garanti en 'plan' : http://politiken.dk/debat/klummer/permichael/premium/ECE3264416/cepos-vil-lokke-unge-over-i-bullshitjobs/
Hvortil jeg har kommenteret:
Citat Henrik Mortensen 12 timer siden
Hvorfor lytter man stadig til CEPOS sludder? Mig bekendt har CEPOS aldrig selv bidraget med noget som helst af værdi for samfundet. De er dygtige og højt lønnede manipulatorer og myteskabere, som alene er sat i verden for at berige sig selv og ligestillede velhavere ved at tage midler fra de laveste indkomstgrupper. Jeg fatter simpelthen ikke at man giver dem taletid i det offentlige rum. |
Det er 'regnedrenge' som de i CEPOS der har ført Danmark ud på et sidespor i forhold til sammenhængskraft, empati, samfundssind og anseelse! Donald Trump støtter : Alle til hobe!
Vor Herpes Bevare OS. Er der virkelig ingen i Danmark som tænker klart mere?
</MOLOKYLE>
| |
| Kommentar Fra : LuffeA |
Dato : 22-06-16 22:16 |
|
Citat CEPOS har med garanti en 'plan' |
Ja, de er uhyggelige.
https://www.dr.dk/nyheder/indland/cepos-pensionsreform-behoever-ikke-mere-forarbejde
Hvor mange lavtlønnede har 2000 kr pr måned til egenpension, selv et LO-ægtepar som de plejer at bruge som udgangspunkt kommer det til at knibe for,og i det hele taget kommer det til at gå ud over købekraften, inden da har blodsugerne i Cepos polstret sig grundigt.
Selv i USA`s regering siger man at liberalismen er ved at tage overhånd, men inden for nuværende system er det svært at lovgive.
| |
| Kommentar Fra : Mosebaek |
Dato : 22-06-16 22:37 |
|
Jeg er her skam endnu. Sidder lige og fordøjer jeres gode indlæg.
Det er jo ret tung læsning.
Fortsæt endelig.
M.
| |
| Kommentar Fra : molokyle |
Dato : 23-06-16 08:04 |
|
Jeg er kommet med et foreslag i Politikens debat om pengeinstitutternes grådighed og samfundsskadelige påhit som f.eks. Luxenburg- og Panamafinten:
Citat Nationaliser al bankdrift og gør det til en non-profit offentlig institution som kræver 5% i renter ved kredit/lån og udbetaler 5% i rente af debit/opsparing for private. Pro anno naturligvis og med en indlånsgrænse på 1 million kr. Indsætter en privat større beløb? Så udbetales renten ikke. Virksomheder skal kunne låne til 4%, men skal ikke kunne profitere af indlån. Derved får virksomhedernes overskud lov at arbejde i stedet for at ende som spekulation. Forskellen mellem virksomheder lån/indlån skal betale 'driften'. Flytter virksomheder deres ud-/indlån til udlandet? Så skal de beskattes med 50% af 'gevinsten' som opnås i forhold til den nationale bank/kreditinstitut. Aktieudbytter skal beskattes efter samme model. |
For at forebygge korruption blandt vore politikere skal de alle have samme løn (60.000 kr. pr. måned) og efterfølgende pension (30.000 kr. pr. måned). Skattepligtige beløb naturligvis. Pensionen kommer til udbetaling i 2 år, når de forlader folketinget uanset stilling og anciennitet. Medens de er på tinge eller pension skal de ikke kunne bi-jobbe eller have andre indtægter. Har de alligevel en sådan indtægt i perioden som 'pensionist'? Så skal ALLE udbetalinger de har modtaget i embedsperioden tilbageføres!
</MOLOKYLE>
| |
| Godkendelse af svar Fra : Mosebaek |
Dato : 24-06-16 16:08 |
|
Tak for svaret molokyle. Mange gode indslag. Er måske ikke enig på alle punkter, men langt hen ad vejen.
Vh. M.
| |
| Du har følgende muligheder | |
|
Eftersom du ikke er logget ind i systemet, kan du ikke skrive et indlæg til dette spørgsmål.
Hvis du ikke allerede er registreret, kan du gratis blive medlem, ved at trykke på "Bliv medlem" ude i menuen.
| |
|
|