/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Trådløs / Spørgsmål
10  peet49 1440
Kablet router til trådløs
Fra : bentjuul
Vist : 571 gange
200 point
Dato : 02-11-15 08:21

Jeg har droppet mit mobile bredbånd og er kommet på et fælles netværk med kablet router og jeg vil gerne tilgå netværket trådløst.

Jeg skal derfor have et eller andet mellem den kablet router og computer, men hvad?

Jeg har en Huawei B593 som jeg har brugt til det mobile netværk, kan den bruges?

og hvis ja hvordan?

Kommentar
Fra : kivi

Dato : 02-11-15 08:36

hvis din pc eller?? er beregnet til trådløst kan du søge på dit netværk og skrive coden hvis ikke skal du have en adapter til det trådløse

Accepteret svar
Fra : webnoob

Modtaget 210 point
Dato : 02-11-15 09:15

Du skal da bare have et Access Point, om det hedder Huawei, D-Link, Linksys ect. ect. er en smagssag. Hvis din computer har et WLAN kort så er den ikke længere, har den ikke skal du også have en WLAN-dongle.

Kommentar
Fra : stone47

Dato : 02-11-15 09:23

Lad os tage det lidt fra oven. Der hvor kablet fra routeren ender sætter du en trådløs dims på. Jeg har prøvet en der hedder office one. Men træerne vokser ikke ind i himmelen, dette skal sættes rigtigt op. Du skal lige være sikker på om den router du har adgang til ikke selv har en trådløs adgang. dette vil være nemmere. Du sætter nu din telefon til at finde dette signal og forbinder med de rigtige koder. hilsen Steen

Godkendelse af svar
Fra : bentjuul

Dato : 02-11-15 09:59

Tak for svaret webnoob. det virker bare....

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 02-11-15 10:01

Følgende fungerer nu:
Fra den kablet router videre med kabel til Huawei B593 og PC fandt selv den trådløse router. Det fungerer perfekt.
Jeg troede ikke at Huawei B593 kunne bruges uden kort, men det går glimrende.....

Tak for input/hjælp til alle.

Kommentar
Fra : Soren_Steen_Nielsen

Dato : 02-11-15 10:06

Din gamle Huawei B593 kan måske bruges som accespoint, jeg har selv haft med noget tilsvarende med en gammel Linksys router. Det er enkelt nok. Du forbinder blot dit fælles netværk til et af de fire netværksstik bag på din Huawei. Herefter burde du kunne logge på præcis som du gjore tidligere. Eventuelt kan du også bruge de øvrige tre netværksstik til andet kablet netværksudstyr som for eksempel printer, kamera el.l..