/ Forside/ Interesser / Hus og have / El-installationer / Spørgsmål
10  Bassebo 2677
Vulktape
Fra : mig-selv
Vist : 640 gange
100 point
Dato : 29-08-15 22:52

http://www.biltema.dk/da/Byggeri/Tape/Vulkaniseringstape/Vulktape-2000021444/
Hvor godt er det i forhold til ´Gaffatape´, tænker på at få ET RAP OVER NALLERNE ved 220volt = købte en rulle og på ingen måde vil det ?? vulkaniserer sig selv/ med eller uden at trække det langt = så knækker tapen bare og så kan man løsne det efter flere dage, som var en eller anden form for billig Kineser-tape, der ikke havde klister på.

Kommentar
Fra : Hejdu58

Dato : 29-08-15 23:10

Bruger du det rigtig har du husket at fjerne selve det plastik der er på det for at det ikke skal klæbe sig sammen.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 29-08-15 23:14

Vulktape og krympeflex skal bruge varme fra en hårtørrer eller loddekolbe.

Kommentar
Fra : Hejdu58

Dato : 29-08-15 23:29

Citat
Vulktape og krympeflex skal bruge varme fra en hårtørrer eller loddekolbe.

NEJ ikke vulktape det skal bare strækkes mens det vikles om emnet,

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 30-08-15 00:22

Ok det så jeg nu - men det bedste er det der varmes omkring emnet/ ledningen.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 30-08-15 17:31

Citat
Bruger du det rigtig Meget forvirret har du husket at fjerne selve det plastik der er på det for at det ikke skal klæbe sig sammen.

Der er ikke andet end selve tape´n, har også prøvet at varme det men det er ikke det bedste man kan gøre, eller også fik det for megen varme.
Det kan også være jeg bare har strukket det for meget = til briste punktet.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 30-08-15 18:30

Mig-selv.........har du da været isenkræmmer, og solgt elstik i metermål.

Jeg vil om nogle dage, spørge en elektriker, jeg kender, om hvad det er der skal bruges.

Han vil nok spørge hvad det skal bruges til..............så hvad skal det bruges til.

Accepteret svar
Fra : Hejdu58

Modtaget 100 point
Dato : 30-08-15 22:02

Citat
Der er ikke andet end selve tape´n,

Hvis det ikke består af 2 dele er det ikke det rigtige vulktape, der skal være selve vulktape der kan strækkes meget før det brister og så skal der være et plast tape der sidder på selve vulktapen og det sidder meget godt fast og kan være svær at få af.

Hvis der ikke var plast tape imellem vulktapen ville det jo vulkanisere sig sammen da det blev spolet på rullen og være umulig at skille afr

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 31-08-15 01:51

Jeg købte det til brug af udendørs isolering af noget 220 volt
Citat
Hvis det ikke består af 2 dele er det ikke det rigtige vulktape,

Der sad sgu et meget tynd lag plast (ikke til at se uden meget skarpt lys) som skulle rykkes af - og NU virker det som det skal - og smelter sammen næsten øjeblikkeligt - så det bliver sikkert meget stærkere efter et par dage, samt nu knækker tapen ikke.

Kommentar
Fra : Hejdu58

Dato : 31-08-15 09:45

mig-selv.....>
Citat
Der sad sgu et meget tynd lag plast

Det var jo det jeg skrev i mit første indlæg
og hvis det du vikler det om er rent og fri for fedt mm. bliver det 100%vandtæt og skal skæres af hvis det skal af end gang.

Godkendelse af svar
Fra : mig-selv

Dato : 31-08-15 13:34

Tak for svaret Hejdu58.

Kommentar
Fra : Hejdu58

Dato : 31-08-15 16:34

Selv tak mig-selv