/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / Andet multimedie / Spørgsmål
10  miritdk 2644
Fra pc til tv
Fra : jensviggo
Vist : 551 gange
100 point
Dato : 30-07-14 18:29

Kan jeg med et simpelt usb kabel forbinde min laptop med tv, og se det jeg ser på laptop se på tv

Kommentar
Fra : Tordenkalven

Dato : 30-07-14 18:30

Du kan bruge et HDMI kabel, hvis du har det i din PC..

Kommentar
Fra : jensviggo

Dato : 30-07-14 18:55

det har jeg, er der så både lyd og billed?

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 110 point
Dato : 30-07-14 19:01

HDMI er til billede, du skal have et andet kabel ved siden af hvis du vil have lyd på.
Hvilke muligheder har du?
Er det et smart tv?
Har du Windows 7 eller 8 på computeren?
Er tv og computer på samme netværk?
Hvis ja på alle 3 spørgsmål så behøver du måske slet ikke bruge et kabel

Kommentar
Fra : Tordenkalven

Dato : 30-07-14 21:03

HDMI er både lyd og billede

Kommentar
Fra : lgs

Dato : 30-07-14 22:39

=>o.v.n.:

jeg har en stationær pc med win 7 og et smart-tv, begge tilsluttet kabel fra antenneforening (STOFA) men ellers ikke indbyrdes forbundet med nogen form for kabel - vil det sige, at jeg f.eks. kan se Youtube ikke bare på pc men også på tv?
I bekræftende fald, hvad gør jeg så?

m.v.h. lgs

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 30-07-14 22:45

Du tilslutter med HDMI kabel, det er som Tordenkalven skriver både lyd og billede. Så vælger du med fjernbetjeningen den HDMI kanal du har tilsluttet din computer med HDMI kablet.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 30-07-14 22:48

Computer og tv skal være på samme netværk, det kan godt være trådløst for begge enheder men altså samme netværk gennem en router, yderligere forklaring kan komme hvis du opretter et spørgsmål om emnet, ikke fordi point betyder noget som helst for mig, men det forstyrrer svar på jensviggo's spørgsmål

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 30-07-14 23:59

o.v.n. du skriver
Citat
Computer og tv skal være på samme netværk
Det forstår jeg ikke??

PC'eren bruger jo blot fjernsynskærmem som monitor via HDMI.......

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 31-07-14 00:18

bentjuul - jeg er måske på vildspor i forhold til hvad jensviggo ønsker,
ja dit forslag er til at bruge tv som computerskærm
mit forslag handler om streaming og er måske slet ikke det som efterlyses, så jeg forlader tråden for ikke at forvirre mere end nødvendigt

Kommentar
Fra : jensviggo

Dato : 31-07-14 12:07

Stor interesse for emnet. Det jeg vil er at bruge tv´et til er som monitor, altså at overføre billed og lyd fra pc til tv. Har kontaktet to leverandører af HDMI kabel, og de svarer ens på mit spørgsmål.
Så jeg venter på postmanden og så vender jeg tilbage.
Det præcise billed og lyd fra pc overføres til TV

Kommentar
Fra : jensviggo

Dato : 31-07-14 12:08

Bentjuul har ret det er det der er meningen

Kommentar
Fra : JegErHer

Dato : 01-08-14 23:27

Kommer an på din Stationers Skærmkort, om dette håndtere LYD over HDMI, det er ikke alle skærmkort som gør dette.
Der findes så HDMI kabler om kan tilføje PC lyd til HDMI Video (HDMI uden Lyd er det samme signal som DVI, så DVI plus LYD kan overføres direkte til HDMI)
http://www.av-cables.dk/hdmi-til-dvi-kabel/high-grade-dvi-hdmi-kabel-med-lyd-5-m.html

Kommentar
Fra : JegErHer

Dato : 01-08-14 23:29

hov det var det Analog LYD det kabel jeg gav link til, det findes også med Digital LYD, leder i morgen

Kommentar
Fra : JegErHer

Dato : 02-08-14 10:36

kan ikke finde kablet men kan også se det er ligegyldigt da du jo har HDMI ud direkte på din bærbar, så standard HDMI kabel og opdateret drivers, tilslut før du tænder ellers kan du få problemer med at få lyd med over.

Godkendelse af svar
Fra : jensviggo

Dato : 05-09-14 17:05

Tak for svaret o.v.n..

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 05-09-14 17:50

Citat
Bentjuul har ret det er det der er meningen
hvorfor så acceptere mit svar