/ Forside/ Teknologi / Internet / Andet internet / Spørgsmål
10  stl_s 3378
Problemer ved flytning af webhotel
Fra : Vestjyden
Vist : 496 gange
100 point
Dato : 14-06-03 20:21

Jeg har flyttet mit webhotel fra en udbyder til en anden. Begge steder med mail-løsning. Hos DK-Hostmaster kan jeg se, at navneserveren er ændret til den nye udbyder. Alligevel kommer jeg over på det 'gamle' webhotel, der først slettes om 14 dage. Hvorfor finder browseren ikke det rigtige webhotel? Er det noget med, at det tager tid før alle navneservere er opdateret? Det er 2 dage siden webhotellet blev flyttet. I outlook får jeg stadig posten fra den gamle udbyder.

Hvad er galt??????

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 19-06-03 18:55

Jeg har hørt det før, og der er vist ikke andet galt end nogle sløve padder, som skal rette. Og som du selv siger opdatering af navneservere. Hvis du både har gammel og ny mail adresse kan du koble begge til outlook. Det er vel altid godt at din post ikke forsvinder. Hov nu ser jeg lige på datoen - har det ændret sig. Ellers kom med et link, så jeg kan tjekke.
Emesen.

Kommentar
Fra : Vestjyden

Dato : 19-06-03 19:13

OK Ernesen, men hvordan virker det der med navneservere. Hos DK-Hostmaster er der på domænet registreret hvilke navneservere, der har domænet liggende. Hvordan bliver navneserverne opdateret og hvor lang tid går der?

Accepteret svar
Fra : emesen

Modtaget 100 point
Dato : 19-06-03 19:47

Webhotellet lå for dig på en IP adresse
Nyt webhotel ligger på en ny IP adresse
Navneserveren behøver ikke ligge på webhotellets IP adresse
Navneserveren læser domainenavnet.dk og sender videre til webhotellets IP adresse
Nu har jeg ledt og ledt, men hvor det stod, at det tog tid, kan jeg ikke finde.
Vi har vore egen server, og bruger gratisdns.dk som navneservere (4stk)
Men der gik altså nogle dage inden vores IP adresse
http://80.197.191.119/ blev til hirsenet.dk
På dk-hostmaster.dk ser jeg dog at det ekspederes fra dag til dag.
Emesen.

Godkendelse af svar
Fra : Vestjyden

Dato : 19-06-03 22:09

Tak for svaret emesen.