/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Afmonterebundkar
Fra : poppemand
Vist : 551 gange
100 point
Dato : 31-03-14 21:38

Hej .
Forsøgte at afmontere mit bundkar på min karburator.Fik tre skruer af men kunne ikke få bundkarret af.
Der sidder en messingdims som ligner noget overløb,men jeg ved ikke.Hvordan får man bundkarret af?

http://www.thansen.dk/product.asp?n=1709621276&pn=1709622510

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 31-03-14 22:02

Er der en kærv /sekskant i hullet på den messingdims.

Kommentar
Fra : poppemand

Dato : 31-03-14 22:06

Kunne ikke se noget der kunne skrues i

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 31-03-14 22:26

Når man kigger på tegningen af 56060125 - ser det ud som at der kun er 3 skruehuller i de 3 af hjørnerne. Det er svært at se hvad den messingdims laver.
Måske sidder den fast i pakningen, eller der er en 4 skrue ned i bundkarret oppefra.
Har der siddet noget på messingdimsen.

Kommentar
Fra : poppemand

Dato : 31-03-14 22:37

Der har ikke siddet noget på messingdimsen.Fatter det ikke.
Bundkaret sidder fast.
Jeg kan få 3 skruer af .Men det er ikke nok.Det kommer ikke af.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 31-03-14 22:39

56060125 er bundkar
56060126 er pakningen
Højere oppe i tegningen er der en skrue som har næste nummer > 56060127
Måske er det den der skal løsnes

Kommentar
Fra : poppemand

Dato : 31-03-14 22:43

Nej det er til topdækslet

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 31-03-14 23:00

Det virker også forkert med kun 3 skruer sat på den måde.

Jeg er meget overbevist om at det er den skrue nr 56060127 som holder fat på bundkarret.

Resten af karburatoren er nummereret i samle rækkefølge, og det passer med dæksel - pakning - og den 4 skrue. Kig på huset der hvor vi ikke kan se på billedet, der må den sidde i hjørne kanten.

Jeg er tæt på at ville vædde om det.

Kommentar
Fra : poppemand

Dato : 31-03-14 23:11

Det kan være at den skrue du mener sidder i bunden af Chokerstemplet

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 01-04-14 00:56

Tja det er lidt svært, når man ikke har den i hånden.

Accepteret svar
Fra : mig-selv

Modtaget 50 point
Dato : 01-04-14 03:19

Messing fidusen er til overløb af benzin.
Og dækslet burde kunne tages af uden vold, det kan dog være at det er ´limet´ fast også, men prøv at giv det lidt tæsk med en gummi hammer, ikke fordi du ikke kan bruge en almindelig - men der vil sikkert komme svar på tiltale herinde.

Kommentar
Fra : poppemand

Dato : 01-04-14 10:39

Jammen det ligner også en overløbsventil.
Troede bare den kunne tages af ude at skulle slå,den slags plejer da at komme fri med lidt lirken.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 01-04-14 10:49

Hvis du ser på tetgningen, er INTET der holder bunden tilbage, og ´normalt´ løsner den sig bare man skruer skruerne ud, men det kan være at skruerne har været skruet over gevind og ikke kunne lukke tæt, og den så har fået noget lim af en eller anden art, selv har jeg aldrig oplevet at bundkaret på karburatorer ikke kan åbnes med et lille bank med en ´knogle´.

Prøv at se efter om der sidder rester i hullerne, det kan være der er lagt nyt gevind i dem, som ikke er plan med karburatoren og går ind i bundstykket.

Kommentar
Fra : poppemand

Dato : 01-04-14 10:52

Har haft knallerten fra ny ,har aldrig haft bundkarret taget af ,eller overskruet nogle skruer.Måske jeg kan ringe til et værksted?

Kommentar
Fra : poppemand

Dato : 01-04-14 10:58

Ringede til et værksted,han sagde jeg skulle skrue skruerne lidt ud og give dem et lille dap ,da det var pakningen der holdt den fast.:)

Kommentar
Fra : poppemand

Dato : 01-04-14 11:01

Så du havde ret Mig selv,med at der skulle et dask til.

Godkendelse af svar
Fra : poppemand

Dato : 01-04-14 11:02

Tak for svaret mig-selv.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 01-04-14 11:16

Det skal ikke undre mig at den er limet fra fabrikken, så er de da sikre på at den er tæt.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 01-04-14 16:39

Fra d, 31/3 kl 22:26

Citat
Måske sidder den fast i pakningen..............