/ Forside/ Interesser / Dyr / Hunde / Spørgsmål
10  vaxen 2670
Forsættelse af Hundelov §2-Fra 14-5-03
Fra : tibihund
Vist : 376 gange
100 point
Dato : 12-06-03 15:19

Fra : tibihund Dato : 12-06-03 15:14

Så er den gal-der er indkaldt til ekstraordinær generalforsamling, emnet -forbud mod hunde, både besøgende og parcelejere's.
Nu er min tanke ,at den lov jeg omtalte i mit første indlæg , er måske 10 år gammel og da vi har anskaffet hundene under denne lov. har vi handlet i god tro,og så må det vel være sån' at hvis hundehaderne vinder (det står ca. 50/50 )at vi må komme med hundene til de ikke er mere-er det ikke sådan de gør i fks. ejendomme ??
Er der nogle der ved hvon' reglerne er i sådanne sager ?
Tibihund..

Kommentar
Fra : Jernladyen

Dato : 12-06-03 16:04

Man kan beholde hunden(e), indtil de dør - eller laver så meget larm, at de er til gene for omgivelserne. (D.v.s. mere eller mindre konstant gøen)
Prøv at gå ind på søgemaskinen Google, og søg på "ef juni 2001".
Jeg fandt det ved at søge på hundehold i lejligheder.

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 12-06-03 17:39

Hej, tibihund! Det er rigtig nok, at i lejligheder er det sådan, at hvis beboerne vedtager en ny lov om at man ikke må have hunde mere, så gælder det ikke for de hunde der allerede er i beboelsen. Men, men, men: De hunde, der er der, har man jo en skriftlig tilladelse til. Når man får den tilladelse, så skriver man samtidig under på diverse regler om hunde; hvor de må gå løs, lorte og larme o.s.v. Og tilladelsen gælder kun for én navngiven hund eller kat. Overholder man ikke reglerne, så kan man blive frataget sin tilladelse. Og så må man enten flytte eller skaffe sig af med sit dyr. Det er måske sådanne skrappe og skriftlige regler, der bliver løsningen for jer også.
Du må møde op på generalforsamlingen og finde ud af, præcis hvad det er, der generer hundehaderne. Og så foreslå regelsæt, der imødegår problemerne.

Kommentar
Fra : tibihund

Dato : 13-06-03 11:25

1000 tak til jer der har svaret på mit mit spørgsmål-jeg skal komme med resultatet efter D.21-6.
Tibihund

Accepteret svar
Fra : Birgitta

Modtaget 100 point
Dato : 13-06-03 18:25

Held og lykke med det. Jeg venter spændt på resultatet...

Godkendelse af svar
Fra : tibihund

Dato : 20-06-03 11:35

Tak for svaret Birgitta.

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 25-06-03 18:17

Hej, hej, hej, tibihund...
Har du glemt os?
Hvordan er det gået med resultatet??
Lad høre. Lad høre..

Kommentar
Fra : tibihund

Dato : 25-06-03 18:46

Selv hej..Ja selve generalforsamlingen gik ikke godt 28 hundehadere mod 21 hundetolerante-Men jeg har haft travlt siden -to advokater, den ene er enda højesteret's advokat har jeg spurgt til råds og de siger samstemmende ,(at vi der har anskaffet hund under den gamle lov,har et egentlig retskrav på at kunne medtage hunden, så længe den lever).Videre siger de (Idet i gennem lang tid, lovligt har kunne have hund og indrettet jer i tillid hertil ,er det min opfattelse at det er blevet en ret som ikke blot et simpelt flertal kan ændre på9 Det var lidt af det jeg fik at vide og nok for mig -Den ene advokat siger jeg blot skal tage i haven med hunden, og bliver der brok skal jeg henvist til de udtalelser han er kommet med,og evt. søge advokat bistand.Længe leve RET & Råd på nettet.. Jeg har så sendt et brev til formanden til Haveforeningen og lagt det hele frem -jeg regner med snart at høre fra ham ellers tar' jeg sgu' der ned og rusker lidt op i dem sammen med min lille Tibi..
Tak for den opmærksomhed jeg har fået..Er der mere i vil vide så kom med det ..Hej og VOV.

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 26-06-03 16:35

Hej, hej, hej! Tillykke med opturen. Det lyder jo rigtig meget positivt. Det eneste, der kunne bekymre mig, er den "nabokrig" eller konflikt, som man forårsager, hvis man handler imod flertallets beslutning. Umiddelbart ville jeg synes, at det var bedre, hvis man kunne træffe en afgørelse, som alle kunne respektere. F.eks. at man gav tilladelse (skriftligt) til de hunde, som er blevet taget med indtil nu, -mod at man overholder visse regler, -men ikke til nye hunde.
Men da I er næsten lige mange for og imod, så må det også kunne lade sig gøre at vende stemningen ved at opføre sig absolut engleagtigt (både 2- og 4-benede). Det er nok vigtigt, at prøve på at forstå "modstandernes" synspunkter.

Kommentar
Fra : tibihund

Dato : 26-06-03 16:55

hej Birgitta-Du har ret med hensyn til nabokrig og konflikter,vi vil være de første til at række poten frem,når nu H.H'erne (hundehaderne) indrømmer at vi er i vores fulde ret til at komme med hundene i haven.Det må kunne gå ,det er en gammel Golden rettriver-en lille ny Bigel og vores Tibitanske terrie det drejer sig om-men det vil kun tiden vise-jeg kommer tilbage med erfaringer fra den store hundekrig i Greve.
Hej.

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 26-06-03 17:27

Jøøøøp, jeg venter spændt..