/ Forside/ Teknologi / Internet / Hjemme sider / Spørgsmål
10  refi 3578
sne på hjemmesiden
Fra : susss
Vist : 1285 gange
200 point
Dato : 10-12-13 21:08

Er der nogen som ved hvordan man laver sne der daler ned på ens hjemmeside ?

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 10-12-13 21:43
Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 10-12-13 22:16

Har du ikke fået lagt sneen ind endnu??????

Kommentar
Fra : stone47

Dato : 11-12-13 08:01

testede lige dine forslag de er søde.
lad os høre om susss får dem lagt på.
hilsen Steen

Kommentar
Fra : susss

Dato : 11-12-13 08:37

Har først lige set din besked nu ...vil lige prøve at gå ind og se dem bagefter vender tilbage bare rolig..

Kommentar
Fra : susss

Dato : 11-12-13 08:40

De er søde..men nu kan det godt være jeg spørg lidt dumt..hvordan får jeg dem til at virke inde på min egen hjemmeside..hvordan sætter man dem der ind ?? håber at du har en forklaring på det..

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 11-12-13 09:51

du skal såmænd blot lægge koder ind som beskrevet i forslagene. Men for at gøre det nemt for dig kan du downloade denne zip http://peecee.dk/upload/view/427520 og pakke den ud.

sne.js og sne.gif skal være i samme mappe som din html hvor du tilføjer denne linie.
Kode
<script type="text/javascript" src="sne.js"></script>

Kommentar
Fra : susss

Dato : 11-12-13 12:54

Er stadigvæk i tvivl hvordan man gør..jeg er mest til version 2 hjemmeside du sendte ind her..der står neden under alt den tekst at man skal downloade..skal man det ? eller hvad er det som jeg skal kopiere..og hvad hvis jeg downloader den zip hvordan kommer jeg så videre herfra. ? ander ikke hvordan man får den ind på ens hjemmeside..

Kommentar
Fra : susss

Dato : 11-12-13 12:56

Den kode som du har skrevet her..udfor hvilken sted på ens hjemmeside skal man sætte den ind henne ?

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 11-12-13 13:22

Citat
og hvad hvis jeg downloader den zip hvordan kommer jeg så videre herfra. ? ander ikke hvordan man får den ind på ens hjemmeside

1. download zippen jeg har linket til.

2. pak zippen ud

3. Dobbeltklik på den fil der hedder sne.html så kan du se det virke.

4. Højreklik et sted på siden og vælg Vis kilde så kan du se hvordan nedenstående linie skal sættes ind på din side.

5. Indsæt <script type="text/javascript" src="sne.js"></script> i html koden mellem body tags på din egen html side.

6. filen sne.js og sne.gif skal placeres i samme mappe som din html side.

Hvis du intet aner om at sætte kode ind på en side kan det blive svært.

Jeg håber dog at dette har hjulpet dig videre, eller at du kender en der kan sætte din side op.
God fornøjelse

Kommentar
Fra : susss

Dato : 11-12-13 14:38

Men den zip pakke hvordan får jeg den ind på min startside altså min hjemmeside startside..? lad os sige jeg nu er gået ind på min hjemmeside på side 1. Hvordan finder jeg så den zip for den havner jo ikke bare´lige inde på min hjemmeside den ligger jo sikkert i dokumenter når jeg henter den her fra ?

Kommentar
Fra : susss

Dato : 11-12-13 15:39

Hvis nu jeg går uden om den zip...ved du så hvad det er for en kode jeg skal skrive efter Head på min hjemmeside ? har nemlig lige fundet ud af hvor det skal kopieres ind..så langt så godt..

Kommentar
Fra : susss

Dato : 11-12-13 15:43

Efter instruktionen v2 ser det ud til at jeg skal skrive en helt masse hastighed antal fnug farver osv..det er lidt svært når man ikke er helt i top form til det..men vil meget gerne lære det. Skal alt det der skal vælges stå lige efter hinanden efter head som det nu hedder på min hjemmeside ?

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 11-12-13 15:49

Den zip-fil skal ikke ind på din hjemmeside prøv at følge anvisningen fra punkt 1 til punkt 6 her http://kandu.dk/spg169548.aspx#1941236

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 11-12-13 16:02

Når du downloader zippen kan du selv bestemme hvor du vil gemme den - du trykker blot på pilen th for gem og vælger gem som så kan du bestemme hvor filen lægger sig.

Jeg tror ikke at jeg kan forklare det tydeligere end jeg har gjort, så held og lykke med det.

Det kan være at stone47 er bedre til at forklare det mere pædagogisk.

Kommentar
Fra : susss

Dato : 11-12-13 20:29

Nu har jeg fået den åbnet hvor jeg kan se suss fantastiske snevejr takker ..ser fint ud..så må jeg se hvordan jeg kommer til at få sat den ind på min hjemmeside

Kommentar
Fra : susss

Dato : 11-12-13 20:34

Skal lige høre dig ad..du skriver at jeg skal indsætte den imellem body tags..men mon ikke jeg skal indsætte den foran head som jeg fik afvide fra min udbyder at min hjemmeside ??

Kommentar
Fra : susss

Dato : 11-12-13 20:47

De to andre filer driller..den ene kommer der bare en side op med et fnug i venstre side der kan man ikke se vis kilde, og den anden der står at det skal åbnes med kommandoprompt ..Hvad betyder det hvor får jeg koder til at åbne de sidste to som driller ?

Kommentar
Fra : susss

Dato : 11-12-13 20:53

Jeg opgiver ikke..jeg vil lære det..kan se der er mange spændende ting man kan vælge..håber du er lidt toldmodig ..du skal nok få alle pointene..

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 11-12-13 21:38

Du skal gøre som jeg skriver, din udbyder kender overhovedet ikke scriptet.

1 sæt <script type="text/javascript" src="sne.js"></script> ind på den side hvor sneen skal være mellem dine body tags.

2. læg sne.js og sne.gif samme sted som din sneside. Det betyder på dansk at du at du ikke skal åbne de to filer, det er din sneside der åbner de to filer.

Hvis du prøver at dobbeltklikke på den fil der hedder sne.html jeg har lavet så kan du se hvordan det fungerer. Hvis du så højreklikker på siden og vælger Vis kilde, så kan du se hvor simpelt det er og hvordan den linie du skal sætte ind på din side står.

Læs nu det jeg skriver og gør som jeg skriver.

Kommentar
Fra : susss

Dato : 11-12-13 21:44

Kan du lige beskrive nærmere angående de body tags . Hvad er det for noget hvad det betyder..Kan godt se at der står nogen steder orderet body.

Kommentar
Fra : susss

Dato : 11-12-13 21:48

<body> Hvordan skal jeg sætte den imellem dette ord her som står på min hjemmeside ?

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 11-12-13 21:59

Kode
<body> //start tags
<script type="text/javascript" src="sne.js"></script>
</body> //afslutnings tags

Det er de to body tags.

Kom med et link til din side så skal jeg beskrive nøjagtig hvor du skal sætte linien ind.

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 11-12-13 22:48
Kommentar
Fra : susss

Dato : 12-12-13 08:12

<html lang="en-US">
<head>
<title>Kanin stalden</title>
<meta charset="utf-8" />
<meta name="generator" content="iloapp 2.0"/>
<link rel="shortcut icon" href="http://ilostatic.one.com/iloapp/gallery/images/favicon.ico" type="image/vnd.microsoft.icon"/>
</head>
<body>
<script>
(function () {
var script = document.createElement('script');
script.src = 'http://ilostatic.one.com/iloapp/gallery/js/init.js?' + (new Date).getTime();
document.documentElement.firstChild.appendChild(script);
})();
</script>
<noscript><iframe src="http://ilostatic.one.com/iloapp/gallery/html/nojs_1_en-US.html" frameBorder="0" style="position: absolute; left: 0px; top: 0px; width: 100%; height: 100%;"></iframe></noscript>
</body>
</html>

Kommentar
Fra : susss

Dato : 12-12-13 08:14

Sådanne ser den ud hvis det var hvad du mente du ville have ? Dejligt at du sendte det med hjemmesider skole halløj..det skal jeg læse synes det er spændende vil meget gerne lære det..har selv lavet min hjemmeside via en skabelon så jeg skal nok få dette her lært også..bare med lidt hjælp

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 12-12-13 10:30

Kode
<html lang="en-US">
<head>
<title>Kanin stalden</title>
<meta charset="utf-8" />
<meta name="generator" content="iloapp 2.0"/>
<link rel="shortcut icon" href="http://ilostatic.one.com/iloapp/gallery/images/favicon.ico" type="image/vnd.microsoft.icon"/>
</head>
<body>
<script type="text/javascript" src="sne.js"></script>
<script>
(function () {
var script = document.createElement('script');
script.src = 'http://ilostatic.one.com/iloapp/gallery/js/init.js?' + (new Date).getTime();
document.documentElement.firstChild.appendChild(script);
})();
</script>
<noscript><iframe src="http://ilostatic.one.com/iloapp/gallery/html/nojs_1_en-US.html" frameBorder="0" style="position: absolute; left: 0px; top: 0px; width: 100%; height: 100%;"></iframe></noscript>
</body>
</html>

Kommentar
Fra : susss

Dato : 12-12-13 11:08

Tusind tak ..vil lige spørge dig før jeg gør noget din vejledning nr 6 6. filen sne.js og sne.gif skal placeres i samme mappe som din html side. Der er jeg i tvivl hvad du mener..Har ikke andet end pakket den zip fil ud set den køre den du lavede og ikke andet..mon så den er klar til at komme ind på mit script ?? og er det så også den blå farve der kommer eller bare sne fnug ? jeg har jo billeder inde på min hjemmeside og den skulle jo gerne være sne der kommer hen over mine billeder..måske spørg jeg dumt , men hellere det end at det går galt...og hvis jeg nu ikke vil have det mere..går jeg så bare ind under script igen og sletter det der står om lidt og kan sætte et andet ind hvis jeg ønsker dette ?

Kommentar
Fra : susss

Dato : 12-12-13 11:11

Og hvordan kan man evt justere størrelse på fnug..? for det stod der noget om på den hjemmeside du gav mig her..

Kommentar
Fra : susss

Dato : 12-12-13 13:32

Har lige sat den ind hvor den skal være men der sker intet nogen steder ikke nogen sne fnug eller noget ...hvad mon gik galt ?

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 12-12-13 13:45

Har du også oploadet sne.js og sne.gif så de to filer igger samme sted som din side ligger????

Kommentar
Fra : susss

Dato : 12-12-13 14:17

Det er nok hvad jeg ikke forstår..min side er det min hjemmeside ...de ligger åben alle 3 ruder med de sne fnug i mine dokumenter..

Kommentar
Fra : susss

Dato : 12-12-13 14:24

alle 3 ruder om snefnug jeg hentede ned ligger ved siden af hinanden i mine dokumenter..de siger min udbyder at jeg skal have dem ind i mit webhotel forstår ikke hvorfor det ikke virker nu.

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 12-12-13 15:38

Din hjemmeside kan jo ikke se de to filer hvis de ligger på din computer i dokumenter.

De to filer skal ligge samme sted på din hjemmeside som den html side hvor du har sat linien ind.

Det er lidt svært når du ikke forstår hvad din side, site, hjemmeside er og du ikke forstår hvad oploadet betyder.

Iøvrigt er jeg ligeglad med hvad din udbyder siger, det vigtigste er hvad jeg skriver og er der et ord du ikke forstår så slå det op. Jeg tror ikke jeg kan hjælpe dig yderligere....

Når du surfer på nettet og ser en side med sne så er det fordi det er oploadet og ikke ligger i dokumenter på folks computer - det er nogle elementære ting som du skal vide før du begynder at lave hjemmesider.
Held og lykke med din side, site, hjemmeside, hvilket i denne sammenhæng er det samme.

Jeg er ligeglad med point så giv dem til en af de andre i spørgsmålet.

Kommentar
Fra : susss

Dato : 12-12-13 15:57

Jeg må prøve så der skal altså ikke kun stå <script type="text/javascript" src="sne.js"></script men der skal være to koder mere som skal stå samme sted ? jeg må se om nogen kan hjælpe mig videre.takker mange gange for alt din hjælp ..God jul ...

Kommentar
Fra : susss

Dato : 12-12-13 16:28

http://www.ritaolesen.dk/saette_html_kode_ind.htm#Metode_1 er det mon ikke noget jeg kan bruge eller er det for gammelt ?

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 12-12-13 17:11

Hvorfor læser du ikke hvad jeg skriver kl. 15.38

De to filer skal ligge samme sted på din hjemmeside eller i samme mappe som den html side hvor du har sat linien ind oversat

de kommer til at ligge ved siden af hinanden hos din udbyder sne.js og sne.gif og den html side hvor du har sat en linie ind. Du skal ikke lave flere koder eller noget andet - det er meget, meget simpelt.

Citat
er det mon ikke noget jeg kan bruge eller er det for gammelt ?
NEJ GLEM ALT OM FRONTPAGE

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 13-12-13 09:30

Prøv at læse dette!

Snevejr på hjemmesiden med Javascript
http://www.peters1.dk/webtools/javascript/sne.php

Kommentar
Fra : stone47

Dato : 13-12-13 10:07

Tilbage til basic.
Kære Susss.
Vi skal lige finde dig en beskrivelse af hvad en hjemmeside er hvordan det virker.
Jeg har aldrig brugt disse værktøjer der laver hjemmesider, og intet fortæller dig om hvor og hvordan.
Du er tæt på og når du har fået det sidste med står det hele lysende klart for dig.
jeg finder lige en side der passer til dig, og ellers find lige mig så skal du få lidt mere.
hilsen Steen (http://stoneplace.dk)

Kommentar
Fra : stone47

Dato : 13-12-13 10:46

hej susss
jeg troede lige min ven Jørgen Farum havde noget om det på sig hjemmeside,
Men den er god at læse på alligevel.
http://www.webdesign101.dk/

Du køber et sted hvor du har din side liggende.
Sommetider giver dette firma dig adgang til en hjemmeside som du skriver på, og de lader dette gå videre til din plads.
Andre bruger at værktøj på deres pc som kan mange smarte ting, flytte billeder klippe klistre og sådan noget.
Det forstår du!! her genereres så koden der danner vores side.
Så skal den bringes hen på det sted du har lejet til formålet. hertil bruges et ftp værktøj.
Det forfærdelige er at dette er som regel indbygget i det værktøj som du skriver med.
Ellers vil man bruge et ftp værktøj alene. jeg bruger filezilla : http://sourceforge.net/projects/filezilla/
Brug dette til at flytte filerne fra din PC til dit Sted, og se om du har de rigtige filer liggende det rigtige sted.
Da jeg bruger data baser også, bruger jeg et editor værktøj der er godt til at arbejde med php.
Men den kan nemt skrive html også: http://www.rapidphpeditor.com/
hilsen Steen

Kommentar
Fra : susss

Dato : 13-12-13 11:37

Så er jeg tilbage igen ...har arbejdet med det snevejr lige siden jeg skrev her inde ..og Hurra hurra ....nu er det lykkes via en jeg kender som fandt denne side og med alt den hjælp jeg fik af Bentjuul her op over. Siden kan ses her http://www.qbrix.dk/Snowstorm.aspx og der skal ´man ikke have en lang roman af en kode ind på sin hjemmeside... jeg er glad det virker og der er masser af flot sne ikke udefor min på min forside hjemmeside herligt...Tusind tak alle sammen..Steen har lige kikket lidt på det du vedhæftede ser mig noget indviklet ud..skal nok kikke på det igen i weekenden..

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 13-12-13 12:29

Jamen det var godt du fik noget til at virke susss. På det script jeg havde lagt skulle du også kun kopiere én linie kode ind på din side.
Læs det Steen har linket til, det ser måske indviklet ud, men du skal huske at de der laver hjemmesider har lært det og uddannet sig. Det kræver tålmodighed og interesse at nå dertil.

Kommentar
Fra : susss

Dato : 13-12-13 17:34

Jeg skal nok prøve at se om jeg forstår noget af det..men nu er min hjemmeside sat op med en af one come s skabeloner...så er det lidt nemmere at have med at gøre.. men hvordan kunne du lave kun en linie ? vi synes de scripts der er de er jo lange som romaner..kan høre at du kan måske gøre dem mindre..jeg kunne da godt have tænkt mig nogen af de andre der inde som ser sjove ud..

Kommentar
Fra : susss

Dato : 13-12-13 17:39

Men det med at modtage en zip og få den til at virke det kan jeg ikke éndnu desværre..

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 13-12-13 20:20

Citat
men hvordan kunne du lave kun en linie ?
Jeg tror jeg har skrevet det de første ti gange, men jeg prøver igen.

Denne linie sættes ind på din hjemmeside mellem body tags <script type="text/javascript" src="sne.js"></script>

sne.js og sne.gif oploades til din hjemmeside.

Forstår ikke at du kan skrive
Citat
vi synes de scripts der er de er jo lange som romaner..kan høre at du kan måske gøre dem mindre..jeg kunne da godt have tænkt mig nogen af de andre der inde som ser sjove ud..
Det var en linie kode dt drejde sig om. og hvem er vi???????

Havde du lagt et link til din side som jeg bad om havde det måske virket endnu før.

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 13-12-13 20:27

Egentlig kunne jeg godt lide at vide hvor du har set alt det kode du skriver om??????????

Kommentar
Fra : susss

Dato : 13-12-13 21:00

<!--Simply copy and paste into <BODY>
Just above the </BODY> tag. -->

<SCRIPT type="text/javascript">
/*
Snow Fall 1 - no images - Java Script
Visit http://rainbow.arch.scriptmania.com/scripts/
for this script and many more
*/

// Set the number of snowflakes (more than 30 - 40 not recommended)
var snowmax=35

// Set the colors for the snow. Add as many colors as you like
var snowcolor=new Array("#aaaacc","#ddddff","#ccccdd","#f3f3f3","#f0ffff")

// Set the fonts, that create the snowflakes. Add as many fonts as you like
var snowtype=new Array("Times","Arial","Times","Verdana")

// Set the letter that creates your snowflake (recommended: * )
var snowletter="*"

// Set the speed of sinking (recommended values range from 0.3 to 2)
var sinkspeed=0.6

// Set the maximum-size of your snowflakes
var snowmaxsize=30

// Set the minimal-size of your snowflakes
var snowminsize=8

// Set the snowing-zone
// Set 1 for all-over-snowing, set 2 for left-side-snowing
// Set 3 for center-snowing, set 4 for right-side-snowing
var snowingzone=1

///////////////////////////////////////////////////////////////////////////
// CONFIGURATION ENDS HERE
///////////////////////////////////////////////////////////////////////////

// Do not edit below this line
var snow=new Array()
var marginbottom
var marginright
var timer
var i_snow=0
var x_mv=new Array();
var crds=new Array();
var lftrght=new Array();
var browserinfos=navigator.userAgent
var ie5=document.all&&document.getElementById&&!browserinfos.match(/Opera/)
var ns6=document.getElementById&&!document.all
var opera=browserinfos.match(/Opera/)
var browserok=ie5||ns6||opera

function randommaker(range) {
rand=Math.floor(range*Math.random())
return rand
}

function initsnow() {
if (ie5 || opera) {
marginbottom = document.body.scrollHeight
marginright = document.body.clientWidth-15
}
else if (ns6) {
marginbottom = document.body.scrollHeight
marginright = window.innerWidth-15
}
var snowsizerange=snowmaxsize-snowminsize
for (i=0;i<=snowmax;i++) {
crds[i] = 0;
lftrght[i] = Math.random()*15;
x_mv[i] = 0.03 + Math.random()/10;
snow[i]=document.getElementById("s"+i)
snow[i].style.fontFamily=snowtype[randommaker(snowtype.length)]
snow[i].size=randommaker(snowsizerange)+snowminsize
snow[i].style.fontSize=snow[i].size+'px';
snow[i].style.color=snowcolor[randommaker(snowcolor.length)]
snow[i].style.zIndex=1000
snow[i].sink=sinkspeed*snow[i].size/5
if (snowingzone==1) {snow[i].posx=randommaker(marginright-snow[i].size)}
if (snowingzone==2) {snow[i].posx=randommaker(marginright/2-snow[i].size)}
if (snowingzone==3) {snow[i].posx=randommaker(marginright/2-snow[i].size)+marginright/4}
if (snowingzone==4) {snow[i].posx=randommaker(marginright/2-snow[i].size)+marginright/2}
snow[i].posy=randommaker(2*marginbottom-marginbottom-2*snow[i].size)
snow[i].style.left=snow[i].posx+'px';
snow[i].style.top=snow[i].posy+'px';
}
movesnow()
}

function movesnow() {
for (i=0;i<=snowmax;i++) {
crds[i] += x_mv[i];
snow[i].posy+=snow[i].sink
snow[i].style.left=snow[i].posx+lftrght[i]*Math.sin(crds[i])+'px';
snow[i].style.top=snow[i].posy+'px';

if (snow[i].posy>=marginbottom-2*snow[i].size || parseInt(snow[i].style.left)>(marginright-3*lftrght[i])){
if (snowingzone==1) {snow[i].posx=randommaker(marginright-snow[i].size)}
if (snowingzone==2) {snow[i].posx=randommaker(marginright/2-snow[i].size)}
if (snowingzone==3) {snow[i].posx=randommaker(marginright/2-snow[i].size)+marginright/4}
if (snowingzone==4) {snow[i].posx=randommaker(marginright/2-snow[i].size)+marginright/2}
snow[i].posy=0
}
var timer=setTimeout("movesnow()",50)
}

for (i=0;i<=snowmax;i++) {
document.write("<span id='s"+i+"' style='position:absolute;top:-"+snowmaxsize+"'>"+snowletter+"</span>")
}
if (browserok) {
window.onload=initsnow
}

</SCRIPT>
<p><font face="arial" size="-2">Free JavaScript from </font><br><font face="arial, helvetica" size="-2"><a href="http://rainbow.arch.scriptmania.com/scripts/">Rainbow Arch</a></font></p>
Alt dette blev lagt ind i aftes snefnug fra den side jeg sloges med i går...men det var ikke mig der satte den ind det var min engelske udbyder..også har jeg en god ven som prøvede på hans side..og han sagde at han var lidt utryg over den vildt lange kode der skal sættes ind på ens hjemmeside...derfor valgte han den jeg sendte her ind i dag..da det kun var en linie..

Kommentar
Fra : susss

Dato : 13-12-13 21:04

ne.js og sne.gif oploades til din hjemmeside. Det er hvad jeg ikke forstår hvordan man gør desværre..men jeg skal prøve at spørge ham jeg kender..han kan muligvis hjælpe mig videre..så du må hellere lade være med at sloges mere med mit bøvl sagt på en sød måde jeg skal nok finde ud af det..for jeg opgiver ikke...takker mange gange..og ja havde jeg fundet ud af det med den zip du sendte så var der jo ikke nogen kode roman .

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 13-12-13 21:31

Det var noget mere kode end mit script, og unødvendigt.

Opload betyder at du sender de to filer sne.js og sne.gif op til din hjemmeside hvilket gøres med et ftp program som Steen skriver om her http://kandu.dk/spg169548.aspx#1941424, prøv at læs hvad han skiver......

Kommentar
Fra : susss

Dato : 14-12-13 11:09

Har læst det..men må se hvornår jeg får det lært..kan se at det link med de blade der falder ned ..det er vist også en zip pakke ..efter hvad jeg lige fandt frem til..