/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
DK i krigstilstand.
Fra : Mosebaek
Vist : 771 gange
200 point
Dato : 26-11-13 23:41

Politiets og forsvarets efterretningstjenester i højeste alarm. C-130 Hercules,varmer motorerne op,for at indsætte Jægerkorpset. Fighter Squadron 730 med F-16 fly i krigsberedskab.Alle militære tjenestesteder,er i allerhøjeste alarmtilstand. Der er udstedt ordre om total mobilisering. Flyveforbud over Fyn. Missil affyringsramper aktiveret. 300-500 betjente og Hjemmeværnsfolk, forsøger at holde befolkningen i ro,og undgå panik. Der var påtænkt en afspæring af Lillebælt og Storebælt,med Søværnets Krydsere og Fregatter. Endvidere er vi tilbudt støtte fra USS Carl Vinson, med 90 fly af typen F/A 18 Super Hornet, ombord. Samt tilhørende Marineinfanterister.Det vil dog trække ud,da den er på vej, gennem Den Engelske Kanal.
Ligeledes er Barack Obama og Vladimir Putin,forsøgt beroliget af vores Ambassadører.

Så er det jeg spørger: Er det begyndelsen,på det sidste ragnarok. WW3. Eller er det sandt, at det drejer sig om en atten-årig araber,der fremsiger en fuldstændig ligegyldig digt,vistnok i en skole i Odense???.....eller hur.

M. Som er i tvivl.

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 27-11-13 00:31

Hip-hip--hurraaa
Supermagten Danmark for fuld udblæsning, ingen brændpunkter undgår vore altid åbne øjne.
Lillebror USA kan godt pakke sammen, vi kan sgu' klare os selv.

Kommentar
Fra : lgs

Dato : 27-11-13 00:42

Næh såmænd blot endnu en lille forsmag på kulturberigelsens velsignelse.
Vi " gammeldanskerne" er trætte af det - og jeg tror såmænd også majoriteten af kulturberigerne er det - måske hver især ud fra vore egne motiver.
Men hvad jeg ikke kan forstå er, at når de - kulturberigerne - nu angiveligt er lige så trætte af det, hvorfor faen kan de så ikke "banke den såkaldte minoritet på plads" - det må da være i deres egen interesse?!
Når de ikke gør det, når man til den frysende erkendelse, at de rabiate med koranen i hånd er i stand til at banke de i vores øjne - tilsyneladende - fornuftige på plads. Og det er scary.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 27-11-13 11:12

Jeg mener at have fundet ud af den dybere mening med integration,her i landet.Det er så omvendt dette,jeg troede i første omgang: Etniske danskere,skal integreres i den muslimske kultur. Og det arbejdes der stærk på,indtil vi alle ligger med koranen,under hovedpuden.

M.

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 27-11-13 11:32

For min skyld må folk have den religiøse overbevisning, de har lyst til, så længe de holder den for dem selv.
Religion er noget vorherre har opfundet i vrede.
Hverken bibelen eller koranen kommer under min hovedpude jeg holder mig til edderdun.

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 27-11-13 11:58

Citat
Jeg mener at have fundet ud af den dybere mening med integration,her i landet.Det er så omvendt dette,jeg troede i første omgang: Etniske danskere,skal integreres i den muslimske kultur. Og det arbejdes der stærk på,indtil vi alle ligger med koranen,under hovedpuden.

Dette er jeg, desværre, også kommet frem til.

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 27-11-13 15:16

Citat
Er det begyndelsen,på det sidste ragnarok. WW3. Eller er det sandt, at det drejer sig om en atten-årig araber,der fremsiger en fuldstændig ligegyldig digt
Jeg syntes det er en meget modig ung digter Yahya Hassan, der tør at gå mod sine egne. Tak Yahya Hassan, dine digte er ikke ligegyldige, men folk der ikke har læst dem er hurtige til at dømme.... sørgeligt.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 27-11-13 15:49

Misforstå mig nu ikke,bentjuul. Jeg synes også det er flot og modig,af den unge mand. Og det er jo desværre med hans liv som indsats.

Det jeg græmmes over er,at situationen i dagens Danmark er så anspændt,bl.a. på grund af det røverpak i Vollsmose,at det er nødvendigt med en sådan aktion fra myndighedernes side.

Det er jo fuldstændig ude af proportion,i forhold til vores forhen så fredelige land. Der er vel ikke set noget lignende siden 1945.

Her er virkeligt en tydeligt eksempel på,hvor meget magt muslimerne har i DK....og hvor meget myndighederne frygter dem.

Jeg har ingen illusioner om at jeg vil opnå at se en DANSK regering,prøver på at sætte det muslimske tyranvælde på plads. Men for den danske,og vestlige verdens befolkningens skyld,håber jeg det vil ske,inden vi bliver fuldstændig "rendt over ende".

M.

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 27-11-13 17:19

Der skal strammes op på betingelserne for at få diverse hjælp fra det offentlige, hvis man ikke har bidraget til samfundet via skat mv. Det kan ikke være rigtigt, at man bare kan vandre over grænsen til DK og få penge uden at yde en disse!

Det vil vrimle med hjemrejsende bekvemmeligheds-"flygtninge", hvis DK for een gangs skyld kunne være konsekvente... og tage sig af sine egne gamle og syge!

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 27-11-13 17:28

Måske vi så ville vinde mere respekt, istedet for at mange unge anden/tredie/fjerde-gangs indvandere stadig opdrages til at være frustrerede, negative og voldelige. Det er sq da svært for de unge, at finde en plads i deres "nye" samfund, få en uddannelse, arbejde, ordentlig opførsel, respekt fra danskerne. Der er klart et enormt svigt fra disses forældre, der ikke vil indordne sig i det land, de selv har valgt at bo i.

Kommentar
Fra : lgs

Dato : 27-11-13 18:29

Godt nok bruges ordet racisme ikke så meget mere i denne sammenhæng, og det er jo heller ikke det forholdet mellem "dem" og "os" drejer sig om -
alligevel vil jeg gøre Ayan Hirsi Alis ord til mine, nemlig "de lave forventningers racisme" , m.a.o. vi ville have en racistisk indstilling, hvis vi IKKE forventede mere af "dem" end die Gutmenschen gør.

Accepteret svar
Fra : dummies_pomfrit

Modtaget 100 point
Dato : 28-11-13 14:38

Er DF´s årlige møde rykket ind på Kandu...

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 28-11-13 15:12

Tak til Mosebaek for denne tråd. Min holdning kender I, så den vil jeg ikke trætte Jer med.

Men, det må edderhugme gøre ondt på Café Latte segmentet, at ha' Hasan til at rende rundt og skrive digte. Manden siger jo sandheden - og den er ilde hørt hos Latte folket.

Og læg mærke til, kære Latte-folk. Hasan skriver nøjagtig det, som Hedegaard hele tiden har sagt og skrevet.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 28-11-13 18:46

På Berlingske læste jeg en klumme skrevet psykiater Henrik D. Poulsen.
Kan ikke linke, da der kræves login.

Af psykiater Henrik Day Poulsen – Falliterklæringen.

Citat
“Den tirsdag aften i Vollsmose ændrede alt for mig. En digter på 18 år skulle læse digte op og fik samme politibeskyttelse som Barack Obama. Nu forstår jeg det hele og vil sige tak.

Tak til Poul Nyrup Rasmussen for at have lagt grunden til for den udlændingepolitik, der har medført, at så mange danske statsborgere vil slå den muslimske Judas Yahya Hassan ihjel.
Tak til Folketinget for palæstinenser-særloven i 1990’erne. Det var en rigtig god ide, der skabte arbejdspladser i både politiet og kriminalforsorgen.
Tak til de danske medier for følelsesporno og særlov om 1.000 udviste børn fem dage før kommunalvalget. …

Tak til Anna Mee Allerslev for at sætte jøderne på plads i din mangfoldighedskampagne i København. …

Tak til den unge indvandrer, der i 2000 ville overfalde mig, fordi jeg havde skriggrønne Versace jeans på og var på vej til den daværende homoklub Pan. Min iranske ven, der er mørk som en sort oliven, reddede mig. Men i stedet fik jeg i 2013 den afklapsning, som jeg fortjener, da jeg og min mand i september på vores bryllupssaften over for Hotel Nimb blev nægtet at blive kørt hjem af en udenlandsk taxachauffør, fordi vi er homoseksuelle. Da jeg tog hans visitkort som bevis for diskrimination, blev jeg overfaldet af fire andre chauffører, der tog visitkortet tilbage og trykkede mit ribben. Jeg kan stadig mærke min velfortjente straf, når jeg trækker vejret. …

Nu forstår jeg meget bedre, hvorfor Yahya Hassan ikke må læse digte op. Det er mig, Inger Støjberg og alle de andre, der lever i et parallelsamfund og er dårligt integrerede. Vollsmose er det virkelige Danmark.

Hvis Leonardo Da Vinci levede i dag, ville han male Den Sidste Nadver med Hassan som Judas. Nå nej. Da Vinci er jo en fucking bøsserøv. Undskyld.”

Kommentar
Fra : Klatterup

Dato : 03-12-13 15:58

Hvor har i dog ret næsten alle sammen, at vores lille land skal opleve sådan noget.
Den unge Hassan gør bare det mange andre mennesker gør, skriver digte om sit eget liv,
og det skal han sku`have lov til, også uden at risikere at blive slået ihjel af en flok fanatikere,
Hvis de er så utilfredse, så står det dem frit for at forlade landet til noget som efter deres
mening måske er bedre.

Men lad os andre være i fred, her har vi ytringsfrihed - men det er vel en størrelse de ikke forstår.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 03-12-13 21:30

Det er da med en vist sympati,jeg ser enkelte Arabiske lande træder i karakter,og viser hvad konsekvensen er,hvis man ikke indordner sig under pågældende lands love og regler. Men prøver at lave sin egen levevis. Desværre en mangelvare herhjemme:

http://ttv.tv2.dk/index.php?side=115

Da tekst tv er en flygtigt vare,har jeg taget et skærmprint:
http://peecee.dk/upload/view/426971

At landet samtidigt er uden kvindelige bilister,gør jo ikke det hele ringere.

M.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 03-12-13 22:04

Citat
Er DF´s årlige møde rykket ind på Kandu...

Det eneste positive jeg kan finde på om dummies_pomfrit,er at hans "kunstnernavn". Passer meget godt på hans ytringer,her på Kandu. Selv hans "opholdssted",kan jeg lynhurtigt gætte,ud fra tre mulige ghettoer. Pral......der er en fejlmargin på 33,3%...............højest.

M.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 03-12-13 22:12

N.B.:
For at tilfredsstille dummies_pomfrit:

Jeg stemmer nok på Enhedslisten næste gang. Jeg kan nemlig godt li`deres tanke om at alle banker skal nationaliseres.

M.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 04-12-13 11:53

Jeg vil også slå fast - det er ikke et spørgsmål om racisme, men om magtovertagelsesforsøg via middelalderkultur og undertrykkelse.
Desværre tror jeg, at vi først vågner op når det sker med et brag.

Læg mærke til at der ikke er samme omtale af alle de andre folkeslag i Danmark, men kun ævl og kævl om een bestemt gruppe i vores samfund, som hele tiden forsøger at få os til at give lidt efter.

Det drejer sig heller ikke om religion, for de kan jo ikke lide sig selv og de andre med samme religion.

Kommentar
Fra : Sønder

Dato : 04-12-13 12:15

Rolig nu!
Hvis vi vil have ytringsfrihed må den gælde for alle, også de, der siger noget vi ikke kan lide.
(Men derfor kan de jo godt sige det på en ordentlig måde)
Og vi må være parat til at slås for den. Uden at det bliver overkill.

Det samme gælder religionsfrihed. Selv om det selvfølgelig var nemmere, da der stort set kun var én repræsenteret i vort lille land.
Vi må respektere andres ret til at tro hvad de vil, men behøver ikke at respektere selve troen. Især ikke muhammedanismen med bl.a. dens middelalderlige kvindesyn.

Selv om vi er en del, der ikke tror på guder, må vi bede om en ordentlig tone

Fri os for fanatikere af alle slags!

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 04-12-13 13:59

Undertrykkelse er IKKE ytringsfrihed
Der er ikke tale om religion........men om middelalder kultur som netop ikke levner ret til ytringsfrihed.

Såkaldte udøvere af Islam hader hinanden og slår sågar også hinanden ihjel.
Såkaldte muslimer slår også egne børn ihjel.
Såkaldte muslimer tolererer ikke andre end muslimer - skal vi være tolerante over for intolerance.
Såkaldte muslimer udøver det, som nogen kalder "omvendt racisme", altså bruger begrebet som værn for den frembrusende magtovertagelse.
Såkaldte muslimer vil ikke integrere, men kun have magten.

Jeg opfører mig ikke sådan når jeg gæster andre lande.

Ps.
For et år siden var jeg for første gang i Tyrkiet, og forventede at se et land med udbredt religionsdyrkelse.............................men ak og ve - de er ganske almindelige mennesker som os andre, og de unge piger og drenge opfører sig som unge nu gør med smart tøj og bare maver.
Så hvorfor f..... skal de opføre sig sådan her i landet.
Eyvind.
Jeg var ikke bare i turistområderne men også rundt omkring.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 04-12-13 15:46

Godt kommenteret,Eyvind.....dagens virkelighed,hverken mere eller mindre.
Citat
Såkaldte udøvere af Islam hader hinanden og slår sågar også hinanden ihjel.

Ja,vi ser jo rundt om i verden,hvordan Sunny og Shia muslimer,gør hvad de kan for at udrydde hinanden. Begge "arter" lige voldelige og lige rabiate.

Citat
Såkaldte muslimer tolererer ikke andre end muslimer - skal vi være tolerante over for intolerance.

Ja,efter myndighedernes...og ikke mindst de røde partiers opfattelse. De mener åbenbart,vi skal klare os igennem med eftergivenhedspolitikken. Nøjagtigt som i 1940. Hvad fik vi ud af dette???

Eftergivenhedspolitikken er sprængfarligt: Hver gang vi gir os een mm. ta`r muslimerne een cm.,for ikke at sige tomme.
Men jeg er godt klar over,det er begrundet i frygt. De danske politikere,tør kun tækkes dem,ved at give dem mere og mere magt.
Derfor har de,vel trods alt "kun" 300.000,muslimer her i landet alt for stor gennemslagskraft/magt,i forhold til 5.000.000 DANSKERE.

M.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 04-12-13 17:27

Citat
Derfor har de,vel trods alt "kun" 300.000,muslimer her i landet alt for stor gennemslagskraft/magt,i forhold til 5.000.000 DANSKERE.

Ja ja - men hvor længe.

Kommentar
Fra : Klatterup

Dato : 04-12-13 17:32

Godt brølt løve (Mosebaek)

Godkendelse af svar
Fra : Mosebaek

Dato : 04-01-14 10:28

Tak for svaret dummies_pomfrit. De mest barnlige og fordummende bemærkninge,skal jo af og til,ha`en chance. Derfor får du pointerne,denne gang.

Vh. M.