/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
bad sektor
Fra : frederikshavn
Vist : 409 gange
100 point
Dato : 16-11-13 18:45

har en hd ned bad sektor jvordan kan jeg fixe det,findes der evt et pgr der kan ordne det

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 16-11-13 18:53

Hiv dine data ud så hurtigt som muligt.

Bad sector kan være starten på slutningen. Jeg har også lige skiftet en 320 GB HD som meldte fejl.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 16-11-13 19:45

Det kan ikke svare sig, så følg Eyvinds råd.

Vi gjorde det i gamle dage hvor der tit var problemer med bad sectors på HDer. Der kunne man tvinge Windows til at "hoppe" over dem

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 16-11-13 20:46
Kommentar
Fra : Flash77

Dato : 17-11-13 02:27

Har du prøvet at lytte om der er en summende lyd fra harddisken. Hvis der er det, så er det meget tænkeligt at der kan være kommet en bi derind, og så opstår der en masse bad sectors. Mit bedste råd vil være at åbne harddisken og se efter om der er en bi der er fanget derinde og så lukke den ud derfra, Det burde kunne løse problemet hvis du er heldig.

Kommentar
Fra : kivi

Dato : 17-11-13 08:21

er der noget at sige til at man tar sig til hovedet her inde en gang imellem

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 17-11-13 11:08

Det er muligt at åbne hd, men absolut ikke et brugbart forslag.
Det der højst sandsynlig sker er at den bliver ubrugelig og så er skaden sket med at gemme data.
Næ køb nu denne hd og få reddet hvad som reddes kan i tide.

Kommentar
Fra : Flash77

Dato : 18-11-13 20:08

Normalt plejer man vist kun at tage sig til hovedet hvis man har fået en bi i sit øre...

Jeg har engang læst at man få nogle autist-bier, som kan læse en hel harddisk og huske det hele, hvorefter man simpelthen flytter bien fra den gamle harddisk over i den nye, og så kan den skrive alt det data der var på den gamle harddisk over på den nye.