/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Hus og have
#NavnPoint
Nordsted1 30351
3773 24011
pbp_et 20871
dova 19847
ans 15297
stig54 12614
vagnr 12599
transor 11828
katekismus 10999
10  trimare46 9702
et træ skal dø
Fra : jensalexander
Vist : 737 gange
100 point
Dato : 06-07-13 15:20

hvordan slår man et træ ihjel kan det gøres med et kobber søm eller bør jeg bore et hul og helle syre i så det kan dø ?

 
 
Kommentar
Fra : mig-selv


Dato : 06-07-13 15:21

Du 'klipper' barken af rundt om træet - som en livrem og træet er dødt næste år

Kommentar
Fra : svendgiversen


Dato : 06-07-13 15:27

Rigtigt, hvis det er dit eget træ, men hvorfor ikke bare fælde det?

Hvis det er naboens træ der generer, er kobbersøm det rigtige,
med mindre han gætter hvorfra de kommer??



Kommentar
Fra : bentjuul


Dato : 06-07-13 15:35

Træet forsvinder ikke af at du forsøger at slå det ihjel, men du risikere at træet bliver meget, meget grimt at se på.

Den eneste rigtige måde er at det fældes.... eller allerbedst at få det beskåret af en gartner eller anden professionel.


Accepteret svar
Fra : mig-selv

Modtaget 110 point
Dato : 06-07-13 15:35

Citat
Rigtigt, hvis det er dit eget træ, men hvorfor ikke bare fælde det?

Så kan træet stå op og 'tørre' den med søm, er det ikke bare en myte.
Ellers bor et hul i træet og giv det noget ufortyndet Roundup


Kommentar
Fra : mig-selv


Dato : 06-07-13 15:37

Citat
med mindre han gætter hvorfra de kommer??


Han banker bare sømmene ind fra naboens side...
Bare rolig - det er varmen.

Godkendelse af svar
Fra : jensalexander


Dato : 06-07-13 15:46

Tak for svaret mig-selv.ja da det ikke er mit træ men naboens så blir det nok saltsyre eller roundup

Kommentar
Fra : mig-selv


Dato : 06-07-13 15:57

Husk** pas på nabo-skabet, det kan sagtens ryge en tur, med det du har gang i.
Var det ikke bedre et spørge om vedkommende ikke ville beskære eller andet.

Kommentar
Fra : vagnr


Dato : 06-07-13 16:15

Virker kobbersøm?


En af mine kolleger købte hus, fældede kort efter et kæmpetræ, alle naboerne var begejstrede, han fik ødelagt et par savkæder undervejs, der var en del kobbersøm i, træet lige omkring sømmene var dødt, men resten af træet havde det fint!

Hvis det er naboens træ er det hærværk, ligegyldigt hvordan du gør det

"§ 291. Den, der ødelægger, beskadiger eller bortskaffer ting, der tilhører en anden, straffes med bøde eller fængsel indtil 1 år og 6 måneder.

Stk. 2. Øves der hærværk af betydeligt omfang eller af mere systematisk eller organiseret karakter, eller er gerningsmanden tidligere fundet skyldig efter nærværende paragraf eller efter § 180, § 181, § 183, stk. 1 og 2, § 184, stk. 1, § 193 eller § 194, kan straffen stige til fængsel i 6 år.

Stk. 3. Forvoldes skaden under de i stk. 2 nævnte omstændigheder af grov uagtsomhed, er straffen bøde eller fængsel indtil 6 måneder."

Medmindre du i forvejen har en plettet straffeattest er det en rigtig dårlig idé, hvis det er dit eget trærer det også en dårlig idé, et dødt træ vælter en dag, fæld det i stedet!

Kommentar
Fra : prio


Dato : 06-07-13 17:37


Citat
Tak for svaret mig-selv.ja da det ikke er mit træ men naboens så blir det nok saltsyre eller roundup


Det er noget forbandet svineri, selvtægt og hærværk på din nabos have.

Du synes åbenbart ikke, at din nabo må indrette sig, som han synes er pænt, selvom han åbenbart har fulgt gældende regler.

Jeg håber, at det mislykkes for dig, og at du bliver opdaget, og foruden bøder får lov til at erstatte træet med et nyt.

Hvorfor tror folk som dig - naboen fra helvede - at alt skal gå efter deres næse, og at lovgivning kun er til for andres skyld.

Nabo fra helvede.

Kommentar
Fra : mig-selv


Dato : 06-07-13 17:59

Citat
Citat
Tak for svaret mig-selv.ja da det ikke er mit træ men naboens så blir det nok saltsyre eller roundup



Det er noget forbandet svineri, selvtægt og hærværk på din nabos have.

Du synes åbenbart ikke, at din nabo må indrette sig, som han synes er pænt, selvom han åbenbart har fulgt gældende regler.

Hvis den var møntet til mig, så opfordrer jeg ikke til ulovligheder af den slags, og jeg svarede før vi fik at vide at det var naboéns træ.
Der findes intet værre énd naboer der ikke kan enes - kender selv til det.
Og ønsker på ingen måde at andre skal komme ud for samme.

Kommentar
Fra : prio


Dato : 06-07-13 23:24

Citat
Hvis den var møntet til mig

Nej da, den var ikke møntet til dig, mig-selv.

Du har følgende muligheder
Eftersom du ikke er logget ind i systemet, kan du ikke skrive et indlæg til dette spørgsmål.

Hvis du ikke allerede er registreret, kan du gratis blive medlem, ved at trykke på "Bliv medlem" ude i menuen.
Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177558
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408925
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste