/ Forside/ Interesser / Helbred / Alternativ behandling / Spørgsmål
10  MuGG3K 570
Næsesmerter
Fra : werter
Vist : 1451 gange
100 point
Dato : 05-07-13 21:30

Som om det kommer inde fra højre næsebog. En skærende smerte, der flammer helt op i panden hver gang jeg tygger eller synker. Det har været det i et par år, men i de sidste par døgn er det taget voldsomt til. Jeg dør af sult og tøtst, hvis det skal blive ved...
Ørenæsehalslægen har henvist mig til neurolog - men her er minds en måneds ventetid. Har nogen et godt råd?

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 06-07-13 09:10

Citat
Det har været det i et par år

Så klarer du nok én måned mere - eller også kontakter du en anden læge...

Kommentar
Fra : werter

Dato : 06-07-13 13:24

Jo tak 84 - det er bare gået fra at være udholdeligt til at blive 10 gange værre og Uudholdeligt.
Og jo, ALLE neurologer har lange ventetider + sommerferie.
Var det dit bedste råd?

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 06-07-13 16:09

Det er ubegribeligt at du går med det over en så lang periode uden at få noget gjort ved det - derfor mit svar..

Kommentar
Fra : werter

Dato : 06-07-13 16:25

Jamen når svaret fra ret mange læger har været enslydende: Det kan der ikke gøres noget ved, og det så har været udholdeligt, så er jeg ikke kommet videre end til at have fået fjernet to kindtænder. Men nu er det altså bare gået over til at blive Uudholdeligt. Derfor min forespørgsel.

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 06-07-13 16:57

Klart nok, men mon der så tilfældigvis skulle findes en kvaksalver herinde på Kandu der lige finder de vises sten - jeg tvivler...

Du må nok henvende dig på det lokale sygehus for at få det nærmere undersøgt.

Kommentar
Fra : werter

Dato : 06-07-13 17:16

Når det etablerede ikke har noget svar, så er der ikke andre muligheder tilbage end at spørge, om nogen måske kendte et gammelt husråd...Man HAR nu altså før hørt om, at der var kloge mænd og koner, der på afgrænsede områder vidste mere end den etablerede lægestand. Det var et skud i tågen, og har så foreløbig kun ramt dig.
Vl h W

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 06-07-13 18:20

Håber selvfølgelig at du finder en løsning/kur på problemet...

God sommer i tågen

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 07-07-13 12:51

Citat
Man HAR nu altså før hørt om, at der var kloge mænd og koner, der på afgrænsede områder vidste mere end den etablerede lægestand.

Ellers ville vi dælme da også være ilde stedet. Bare min mening, ud fra min erfaring.

F.eks. ved lægerne ikke ret meget om kostens betydning for vores helbred.

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 07-07-13 12:52

Citat
ilde stedet
= ilde stedt

Accepteret svar
Fra : Charlottefrich

Modtaget 100 point
Dato : 08-07-13 11:17

Gå til lægen og bed om at blive undersøgt for Trigeminus Neuralgi. Voldsomt smertefuldt med karakteristiske lynende jag, ofte udløst ved berøring, tygning m.m. Ganske tit får man fjernet en eller flere tænder og gennemgår forskellige antibiotikakure mod ikke-eksisterende bihule/kæbehulebtændelser.

Smertestillende hjælper ikke en fis på denne type smerte. Det der hjælper er en type epilepsimedicin og den man ofte starter forsigtigt op med og som oftest har god effekt af, er Tegretol.

Der findes en forening for de ramte og på deres hjemmeside, kan du læse mere om sygdommen.

http://www.trigeminus.dk/

Godkendelse af svar
Fra : werter

Dato : 16-07-13 09:46

Tak for svaret Charlottefrich.
Har netop fået diagnosen bekræftet: Trigeminus Neuralgi,
så nu iværksættes behandling.
Wenligst fra Werter