/ Forside/ Teknologi / Hardware / Harddiske / Spørgsmål
10  tedd 4561
ssd disk kan ikke ses
Fra : return
Vist : 797 gange
500 point
Dato : 31-05-13 18:49

hej

har en hp 6360b bærbar computer som jeg har forsøgt at sætte en ssd disk i og så køre en system systemafbildning men den vil ikke makke ret dvs at den booter op på dvd skiven og spørger så efter system systemafbildningen og den vælger jeg så fra den eksterne harddisk hvor den er gemt på så prøver den at læse systemafbildning ind på ssd disken men den stopper med denne her ordlyd systemet genkender ikke systemafbildning

hvad gør jeg forkert ?

har prøvet at tage ssd disken ud af den bærbar computer og tilslutte den til min stationære pc via et usb kabel så burde den jo kunne se ssd disken som et ekstern drev ,men ak ak den er slet ikke at finde når man går i denne computer så kan jeg kun se mit eget c drev fra den stationære pc nogen der måtte kunne hjælpe med at løse dette problem ?

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 31-05-13 19:23

Du skal opdatere dit firmware/ controller?, din SSD disk kan sikkert ikke findes BIOS, og helt sikkert IKKE ved en gendannelse af systemet, da den leder efter en mekanisk disk.
Har du formateret/ initialiseret den.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 31-05-13 19:25
Kommentar
Fra : return

Dato : 31-05-13 19:25

hej
har ledt på nettet og fundet dette ,er dette måden man skal gøre det på for at ssd disken kan ses og for at ens system systemafbildning vil kunne læses ind på ssd disken

Højreklik på "Computer" og vælg så "Administrer". Så kommer du ind i "Computeradministartion", hvor du så skal klikke på "Diskhåndtering".

Her burde du så kunne se alle dine drev og så skal du sikkert lige højreklikke på SSD'en og have den allokeret, hvorfter den så ofte også lige skal formateres, før den kan bruges.

Kommentar
Fra : return

Dato : 31-05-13 19:27

nej den er jo ikke formatteret da jeg jo ikke kan finde den

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 31-05-13 19:31

Ellers sæt SSD i pc og brug en eller anden form for Windows CD og formater disken den vej, så 'burde' Bios genkende disken, med mindre den beder om diverse drivere og andet, som du så skal have parat - og prøv så din metode igen..

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 31-05-13 19:37

Citat
nej den er jo ikke formatteret da jeg jo ikke kan finde den

Heller ikke i diskhåndtering

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 31-05-13 19:39

Det er fordi du går fra en mekanisk og over til en elektronisk disk - at det går galt.
Selv havde jeg ingen problemer med en Win XP, men der mangler åbenbart noget i 7/8éren.

Og nu passer den vel til din PC, tænker på om det er en Sata 2 eller 3 du har fået fingre i.
De burde være brugbare, men det kan være en grund til problemer - især hvis din pc normalt bruger Sate 1, som er ud-døende disk/bios/pc.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 31-05-13 19:42

Citat
hej
har ledt på nettet og fundet dette ,er dette måden man skal gøre det på for at ssd disken kan ses og for at ens system systemafbildning vil kunne læses ind på ssd disken

Højreklik på "Computer" og vælg så "Administrer". Så kommer du ind i "Computeradministartion", hvor du så skal klikke på "Diskhåndtering".

Her burde du så kunne se alle dine drev og så skal du sikkert lige højreklikke på SSD'en og have den allokeret, hvorfter den så ofte også lige skal formateres, før den kan bruges.

JA, hvis den findes der, så FORMATER og AKTIVER den.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 31-05-13 19:44

Ellers gør som jeg har skrevet:
Citat
Ellers sæt SSD i pc og brug en eller anden form for Windows CD og formater disken den vej, så 'burde' Bios genkende disken, med mindre den beder om diverse drivere og andet, som du så skal have parat - og prøv så din metode igen..

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 31-05-13 20:40

Point´s får sikkert ikke din disk til fungere..

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 31-05-13 21:59
Kommentar
Fra : Thomas_Mygind

Dato : 02-06-13 20:19

Kan du se ssd'en i bios ?

Ellers opdaterdin bios på den bærbare.

Kommentar
Fra : return

Dato : 03-06-13 14:48

hej igen

har fået installeret win 7 på ssd drevet men desværre kunne dette kun lade sig gøre ved at sætte ssd disken den bærbar og så bruge de restore dvdèr der fulgte med den bærbar ved køb ætte den af den er der nogen der kan fortælle mig hvorfor man ikke bare kan sætte sin system afbilding til at køre og så få den læst ind på den nye ssd disk som ju nu sidder i bærbar og enda med windows 7 på godt nok fra restore dvdèn som jo fulgte med bærbar pc ved køb

har det noghet med driverne at gøre ?

Accepteret svar
Fra : Eyvind

Modtaget 500 point
Dato : 03-06-13 19:59

Ja - det med driverne vil jeg også gætte på.
Den recovery har sikkert ssd drivere med, som hentes under installationen.

Godkendelse af svar
Fra : return

Dato : 05-06-13 08:04

Tak for svaret Eyvind.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 05-06-13 19:05

Det var da godt du fik det til at virke.