|
| En tiger i tanken... Fra : nomore | Vist : 975 gange 50 point Dato : 30-05-12 00:50 |
|
Har snart hørt meget om ? benzin addetiver???????
hvorfor hedder det at have en tiger i tanken
kører ''køretøjet'' længere eller renser addetiverne bare moteren
så den pludseligt kan køre EXTRA km/l reklamen var tilbage til ? 1970´erne
Og HVORFOR køber i den dyre TIGER benzin? hvis addetiverne ikke virker???????????????
eller virker de = BARE det er i SHELL
MEN IKKE I EN OLIE
-----
Er det FORDI - det er SHELL der pisser i benzinen ?
eller manglende TRO på andre og måske BEDRE addetiver.
JEG spørger BARE........men får ikke rigtigt et svar på HVORFOR
det virker i benzin = men ikke i en OLIE...
| |
| Kommentar Fra : webm |
Dato : 30-05-12 01:05 |
|
En tåbe kan spørge om mere end 10 vise kan svare på...
| |
| Kommentar Fra : netop |
Dato : 30-05-12 01:15 |
|
Kom en tiger i tanken
Ole Christoffersen, seniorkonsulent i Dansk Erhverv og sekretariatschef for Denmark- Hong Kong Trade Association
”Kom en tiger i tanken”var et slogan, der gav genlyd i 1960'erne, og som illustrerende både kraft og fart - noget, vi godt kunne bruge i økonomien i vores del af verden i denne tid, da økonomien ligger i ruiner i mange europæiske lande.
Tigerøkonomien lever til gengæld i bedste velgående i Kina, der fortsat buldrer frem med økonomiske vækstrater, som vi i den vestlige verden efterhånden kun har svage erindringer om. Det forventes, at den kinesiske BNP vil stige 10 pct. i 2010, og visse sektorer vil opleve økonomiske vækstrater helt op mod 15 pct. Den kinesiske bilindustri har for eksempel længe haft mere fart på end den hedengangne ditto i USA.
| |
| Kommentar Fra : nomore |
Dato : 30-05-12 01:28 |
|
Citat En tåbe kan spørge om mere end 10 vise kan svare på... |
Hellere være en tåbe en 10 PIS _ potter der bare sælger = og vi køber LØS af DET.
Men hvorfor køber i Shell´s besparende benzin??????????????????????????????????
ER DET BEVIST, at det virker, eller er det bare ENDNU en gang TOM snak
fra de STORE og penge stærke (Mafia) FAMILIER
-
Køber jeg OK benzin, får jeg ikke mere kraft eller andet,
men MULIGVIS støtter jeg en pædofil.........
Så hvor er beviserne? vil ikke have det med pædofil´erne at vide
men det andet.....
| |
| Kommentar Fra : LuffeA |
Dato : 30-05-12 08:55 |
|
Benzinselskaberne ved nok hvad de gør.
Men så længe jeg kan huske har man pr. postordre fra ukendte firmaer kunnet købe diverse pjask på flasker hvor der blev lovet 10-20 % benzinbesparelse.
Både mekanikere og FDM advarede selvfølgelig mod det fusk der kun skulle lokke lokke penge ud af folk.
| |
| Kommentar Fra : Eyvind |
Dato : 30-05-12 14:56 |
|
Altså !!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Additiver til olie eller benzin er ikke det samme.
Olie-additiver forsøger at lægge en hinde i cylindervæggen som skulle give bedre kompression. Der vises altid en kompressionstest hvor alle cylindre har fuld kompression.
De additiver skulle også lægge sig i krumtaplejeskålene og give mindre frition.
Problemet er bare at disse additiver ikke bliver der, men "vaskes væk".
Benzin-additiver gør det lige modsatte, nemlig at rense cylinder og topstykke for koks og andet som ganske rigtigt giver en bedre benzinflow (skyldning).
En smule æter i benzinen kunne også give fut på dyret..................et stykke tid.
| |
| Kommentar Fra : LuffeA |
Dato : 30-05-12 17:17 |
|
Citat [Hahahahaha] Reklamen - "Kom en tiger i tanken" skulle forstås sådan her - "Kom for en ti'er i tanken"
Nomore problemos |
Og den tier kunne man køre langt for.
Hvilken pumpe kan man i dag få 3/4 liter ud af ?
| |
| Kommentar Fra : Mosebaek |
Dato : 30-05-12 18:00 |
|
Reklamen blev fulgt af en sang fra Rocking Ghost, (Dog under andet navn) for ESSO.
Citat Reklamen - "Kom en tiger i tanken" skulle forstås sådan her - "Kom for en ti'er i tanken" |
Så kunne man også køre langt,i sin (min) Lloyd Alexander TS Combi.
Det vil jeg nu ikke påstå.Tit var det kun for en femmer,man havde råd til.
Tanken havde vist plads til 28 liter. (Lå lige foran rattet,i motorrummet).
Gad vist,hvordan den ville blive modtaget idag,i en euro kollisionstest.
M.
| |
|
Dengang kunne man vælge imellem forskellige tankstationer/servicestationer - og der var skam høflig betjening.
Man kørte nok så frejdigt ind på Mobil Service. Når tankpasser kom ud, sagde man; Stik den lige for 12,50 af 88'seren (otkantallet) brormand. Inden man betalte blev forrudden og motorolien tjekket.
Og det var skam med "farvel og tak"
| |
| Kommentar Fra : nomore |
Dato : 31-05-12 20:08 |
|
Prøver igen = kandu er på en Tiger.......
Jeg kan da huske at jeg tankede BLY frit med et Oktan tal på 82
-----
Og dengang kunne man sagtens tanke for en 10/ eller 20/ seddel
og brugte man en hel HUND, så var der top på silde-madden
Selvbetjening var ude for- for et par månedet siden ??? deres EDB virkede IKKE
så der stod et par raske gutter/ damer og vartede hele tankstationen op.
| |
| Kommentar Fra : nomore |
Dato : 31-05-12 20:11 |
| | |
| Kommentar Fra : nomore |
Dato : 31-05-12 20:16 |
|
Citat Det må da være en GAMMEL WV |
Kan lige nævne at de er SKIDE livsfarlige (for jøder + mig)
da deres varme kasser for det meste ruster og smider
udstødnings gasser direkte ind i kabinen......
Men sådan var det JO i gamle dage (før syn hvert år)
| |
| Kommentar Fra : nomore |
Dato : 31-05-12 20:28 |
|
Citat Kommentar
Fra : katekismus
Dato : 30-05-12 02:30
--------------------------------------------------------------------------------
Additiver
læs denne side om olie http://www.ducati.dk/teknik/oliegenerelt.html |
Citat at ingen japansk fabrik anbefaler olier med et viskositetstal lavere end 10W. For dem, der vil have olien hurtigst muligt frem til smørestederne efter start af motoren, findes der dog MC-olier af typen 5W/50. |
Sjovt nok ANBEFALES der netop en 5/ 40 olie til min maskiene
Fra deres manual - men WHATT 69/96???
Og mig bekendt er koplings-plader ikke lavet af STÅL
| |
| Kommentar Fra : nomore |
Dato : 31-05-12 20:35 |
|
Kan ikke skrive de store indlæg, men jeg en reklame
???
mener det var Shell
EN bil på en jernbane OG så kunne den ikke MERE/
OVER på SUPER benzinen og>>>>>>>>>>>>>>>>>>den kørte bare.
og det gør den sikkert stadig...de tjener jo penge på billisterne
Citat Reklamen - "Kom en tiger i tanken" skulle forstås sådan her - "Kom for en ti'er i tanken" |
OK...<<
| |
| Kommentar Fra : nomore |
Dato : 31-05-12 20:41 |
|
Citat Kommentar
Fra : webm
Dato : 31-05-12 20:37
--------------------------------------------------------------------------------
Hvorfor dit og hvorfor dat - hvornår finder du noget fornuftigt at spørge om? |
| |
|
Jamen dog. Men jeg takker så ydmygt for pointene.
Kjaptjan Tjommy fra Ringsted Å
| |
| Kommentar Fra : Mosebaek |
Dato : 31-05-12 22:56 |
| | |
| Du har følgende muligheder | |
|
Eftersom du ikke er logget ind i systemet, kan du ikke skrive et indlæg til dette spørgsmål.
Hvis du ikke allerede er registreret, kan du gratis blive medlem, ved at trykke på "Bliv medlem" ude i menuen.
| |
|
|