/ Forside/ Teknologi / Hardware / Skærme / Spørgsmål
10  peet49 1562
Response time
Fra : jorsch
Vist : 282 gange
140 point
Dato : 29-05-03 18:08

Jeg har fået kik på en fladskærm Fujitsu S7 LCD monitor, men jeg er blevet lidt i tvivl, idet jeg med det ene ører har lyttet mig til, at response time er en betegnelse for skærmens hurtighed og jo lavere den er jo bedre. Denne skærm har en response time på 40 ms og andre skærme jeg har set på, har en tid på 25 ms og 20 ms o.s.v.
Jeg er lidt ude på herrens mark om jeg skal købe Fujitsu, har denne response den store betydning eller hvad.

Accepteret svar
Fra : xou

Modtaget 150 point
Dato : 29-05-03 18:36

hej !
jeg har lige søgt på edbpriser.dk og s7 her
http://www.itbutikken.dk/default.asp?varenr=28422
fandt osse dette bl.a:
Responstiden: bør ikke være længere end 25 msec. 40 msec er klart uegnet til action som spil og dvd.
og se:
http://www17.tomshardware.com/search/search.html?category=all&words=Response+time
så godt du bringer det på bane,da en billig fladskærm kan vise sig at være et dårligt køb som f.eks s7 med 40 msek opdaterings tid,må det være vel
håber det var en hjælp...?

Kommentar
Fra : ostemanden

Dato : 29-05-03 18:46

Uddtag fra PCplanet nr. 8/2003:
Respons-tid:
CRT-skærme (de store) er af natur meget hurtigere mens LCD-skærme (de flade) er længere tid om at skifte fra sort til hvid og tilbage igen. Kig efter en respons-tid for LCD-skærme på MINDST 30 ms - Men selv dette er ikke nok til "first person shooter"-spil.

Konklusion:
Hvis du vil arbejde med hurtige ting, såsom spil, så er mit råd at købe en CRT skærm. Men er du mere til høje opløsninger og godt skærmbillede uden de hurtige bevægelser, ja så køb en LCD på MINDST 30 ms.

MVH Ostemanden!

Kommentar
Fra : tempo73

Dato : 13-06-03 13:07

hvis du skal køre høj de nye first person shooter spil så skal du købe 1 fladskærm med 1 opdaterings hastighed på ca 20ms.jeg har selv købt 1 19 tommer SONY VAIO fladskærm i usa og den kører alle spil uden problemer.HITMAN 2 OG DE NYE RALLYSPIL har jeg kørt uden at skærmen hænger.

MVH tempo73

Godkendelse af svar
Fra : jorsch

Dato : 13-06-03 22:22

Tak for svaret xou. Jeg har modtaget en del svar og lydende på samme som du har givet, men jeg kan da se, at du har da gjort noget ud af det ved at henvise til andere hjemmesider med oplysninger til spørgsmålet.