/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Trådløs / Spørgsmål
10  peet49 1440
Netgear CG 3000 opsætning
Fra : dhmoelsted
Vist : 4379 gange
100 point
Dato : 15-03-12 08:40

Vi har Yousee kabel tv bredbånd og ip tlf og har en ældre hvid netgear router....B/G
vi har 2 bærbare der understøtter N ....og der findes hardware på markedet der kræver denne (N )
så jeg fik mig snakket til en Netgear Cg 3000.

men den kom bare i en kasse uden ret megen vejl. når denne skal erstatte den gamle er der så noget jeg skal være opmærksom på eks sikkerhedsopsætning opdate af firmware og lign en lidt utroværdig supporter ved yousee sagde bare sæt den til så overtager den alle indstillinger ...lang historie men vil jo helst ikke miste net . så er der nogen der kender til det ??

Accepteret svar
Fra : rotw

Modtaget 110 point
Dato : 15-03-12 09:13
Kommentar
Fra : dhmoelsted

Dato : 15-03-12 09:28

tak foreløbig
de omtaler denne funktion er det denne jeg bruger til en donlejeg har i tv isåfald skal den vel aktiveres

citat
Mulighed for at tilslutte enhed via WPS. Funktionen er deaktiveret

Godkendelse af svar
Fra : dhmoelsted

Dato : 15-03-12 21:45

Tak for svaret rotw.

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 15-03-12 22:17

Det var så lidt

Kommentar
Fra : onkelkeld

Dato : 22-07-12 11:08

Jeg har Bredbåd fra Yousee og Netgear router CG3000

Jeg vil lige indskyde en bemærkning her, hvis man som jeg boer i et område, hvor mange har trådløst net. Kan det være man skal ind i router opsætningen, og tvinge routeren til at bruge en fast kanal, at sende på, køre den auto, vælger den ofte kanal 11,, men hvis alle mine naboer også køre på kanal 11, kan det forstyre og give små udfald på forbindelsen.
Søg på nettet efter et program der kan hjælpe dig lidt. Der findes flere, men dette er gratis :

http://www.metageek.net/products/inssider/?utm_expid=190328-1&utm_referrer=http%3A%2F%2Fwww.google.dk%2Furl%3Fsa%3Dt%26rct%3Dj%26q%3D%26esrc%3Ds%26source%3Dweb%26cd%3D1%26sqi%3D2%26ved%3D0CEwQFjAA%26url%3Dhttp%253A%252F%252Fwww.metageek.net%252Fproducts%252Finssider%252F%26ei%3D4MELULqGBqrg4QSBwN26Cg%26usg%3DAFQjCNGFqYFjIImVp8ZAVgD5ECVjr_yxug%26sig2%3DzycIfT91ZwEFRpteOjT69Q

I dette program vi du kunne se dit, og naboernes trådløse netværk og også kunne se, hvilke kanaler de forskellige bruger.

Gå derefter ind i netgear routeren under <<<. Wireless Settings kan du i det hvide felt, linje 5, skifte kanal, husk at trykke på apply, inden du forlader siden ellers gemmes din ændring ikke.

Håber det kan hjælpe nogle, med, de små udfald der kan være på trådløst Bredbånd.