/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Spørgsmål
10  g_h 4281
QR-koder
Fra : jensviggo
Vist : 485 gange
32 point
Dato : 18-02-12 14:26

Ja det måtte jo komme, er man virkelig som almindelig forbruger nød til at stige på vognen, eller kan man sagtens undvære i det daglige.
Skal man virkelig ha´ anskaffet en smartphone for at scanne koder??????

Ja jeg ved ikke hvad det ender med, først frimærket.................nem-id, og ja nu QR?

mvh

jensviggo

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 42 point
Dato : 18-02-12 15:00

Citat
Skal man virkelig ha´ anskaffet en smartphone for at scanne koder
du skal have fat på en software som kan få telefonen til at tyde QR koden som kameraet ser, hvis du kan finde noget til din nuværende telefon så er en smartphone ikke nødvendig.
Citat
er man virkelig som almindelig forbruger nød til at stige på vognen, eller kan man sagtens undvære i det daglige
der er abolut intet som kræver at du kan scanne QR koder i det daglige - endnu måske kommer det

Godkendelse af svar
Fra : jensviggo

Dato : 18-02-12 15:07

Tak for svaret o.v.n.. Jeg synes det var et kort og koncist svar, der sikkert kan få mange tvivlere til at, nåååååå sådan. Endnu engang Tak, tilbage til håndbolden på tv.

mvh

jensvigg

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 18-02-12 15:10

Tak kig du bare på håndbold igen, bagefter kan du fortælle hvad din nuværende kamera telefon hedder, måske findes der software til den, min gamle SonyEricsson Z550i kan godt udstyres med QR kode scanner
God weekend

Kommentar
Fra : severino

Dato : 18-02-12 16:10

Der havde du næsten været faldet i fælden JensViggo.
Som du sikkert fornemmer, så er forretningsverdenen opbygget på lokkemad med kunstige behov, så du kan blive af med dine penge til smarte fyre, der lever af at bilde dig ind, hvad dit behov er.
Hvis man ikke er meget kritisk, over for den slags, og flotte farvede reklamer, hvor priserne er fremhævet i en gul bobbel, samt de velkendte FØR og KUN priser; så kan man hurtigt blive ruineret.

I gamle dage levede man i harmoni, ved at hjælpe hinanden. I dag lever man af at snyde hinanden.

Jeg blev prejet af en ivrig sælger, der uddelte ratis OK benzinkort. ALTID BILLIG BENZIN som de sier i reklamen. Jeg var iriteret den dag, og spurgte ham, om han fyldte alle forbipasserende med løgn på denne måde. - Han blev lidt gnotten, og påstod at de var billige. - Jeg sagde til ham, a her i byen er OK dem der er dyrest med literprisen.

Så man skal se sig godt for, nu om dage.

Kommentar
Fra : jensviggo

Dato : 18-02-12 17:11

Til Severino!

Jeg vil da ikke undlade at gi´ dig noget så forfærdelig ret, med der der efterhånden er sket på markedet, det med benzinkortet har jeg osse været udefor, men det er nok 10 år siden, og jeg har det da stadig, jeg tanker i den lokale brug, og sørger altid for at gøre det tidlig om morgenen, for efter kl. 1100 tror jeg stiger priserne, så jo man skal ikke ..................................god kommentar oplysende for alle, men ikke alle er åbenbart årvågne nok, og glider igennem uden at bemærke noget.

Til O.V.N.
Det er en Samsung GT S8300

mvh

jensviggo

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 19-02-12 12:26

Din telefon er ikke på nogen liste over supportede modeller men derfor kan det udmærket være at softwaren virker på den alligevel, det er bare ikke afprøvet, prøv med telefonens browser at gå ind på:
http://www.i-nigma.mobi/
eller:
http://m.lynkee.com/
Der er andre men de 2 her er vist dem som der er størst change for at kunne bruges
Siden undersøger telefonen og du kan hente programmet hvis resultatet er positiv.
Tip: Sørg for at have et abonnement med data inkluderet hvis du vil lege med QR coder