/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Politik / Spørgsmål
10  ans 2208
Hvordan skal vi arbejde mere?
Fra : PeterTheisen
Vist : 405 gange
10 point
Dato : 17-02-12 16:11

Hvordan synes I, at man skal arbejde mere?

1. Skal helligdagene afskaffes?

2. Skal frokostpauserne i private og offentlige virksomheder afskaffes?

3. Skal vi arbejde 40 timer om ugen i stedet for 37 timer som nu?

4. Skal vi afskaffe efterlønnen?

5. Skal vi rykke folkepensionen til 75 år?

Har I andre forslag? Skal vi gøre det hele på en gang, eller skal vi gøre dele af tingene?

Accepteret svar
Fra : Cimbombom

Modtaget 20 point
Dato : 17-02-12 16:18

Der bør laves en arbejdsmarkedsreform, som hjælper arbejdsmarkedet med at være mere fleksibelt.

Men det kræver også at der bliver lavet en uddannelsesreform.

Hvis arbejdstiderne er mere fleksible, er det nemmere at arbejde længere tid.

Men allerførst skal der være mere at lave for at vi kan arbejde mere.

Der er for stor udbud og for lidt efterspørgsel på markedet.

Kommentar
Fra : hjkofoed

Dato : 17-02-12 16:18

Det kunne sagtens lade sig gøre. vi er da nogle stykker, der gerne ville blive ved ud over 67år, hvis vi ikke blev fyret længe inden.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 17-02-12 16:19

Kommentar
Fra : fun2

Dato : 17-02-12 16:37

Foreløbigt er der ikke brug for at vi arbejder mere, så det er ikke rigtigt aktuelt.

Men ellers er der 800.000 i den arbejdsdygtige alder er er parkeret på passive ydelser, kunne man få 20 % af dem til at arbejde på halv tid, så ville arbejdsstyrken øges med 80.000.

Derudover bør der være mulighed for mere fleksibel tilbagetrækning, mange mellem 60 og 70 vil gerne arbejde på deltid.

Godkendelse af svar
Fra : PeterTheisen

Dato : 17-02-12 17:06

Tak for svaret Cimbombom.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 17-02-12 17:06

Det er ren bluf.
Vi har for lidt hænder........................der skal importeres billig arbejdskraft.
Straks efter - vi har ikke noget at lave...............................smid den dyre arbejdskraft ud.
Lidt senere - danskerne går bare og driver den af på overførselsindkomst.........tag pengene fra dem.
Der er for mange pensionister.................ganske vist har de oparbejdet velfærdssamfundet, men det skal de da ikke gå og nyde godt af nu.

Lad os få alle dem som nakkede økonomien, ved at jonglere med værdipapirerne - til at styre landets økonomi.

- ja jeg ved det godt.

Kommentar
Fra : lham

Dato : 17-02-12 18:08

Dont work harder-work smarter

Kommentar
Fra : jøjø

Dato : 17-02-12 18:37

Dine forslag lyder meget fornuftige, lige bortset fra at rykke folkepensionen til 75 år - det er nok lige at stramme den lidt - i første omgang må det være rigeligt at rykke den til 70 år.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 17-02-12 18:41

Det er egentlig mærkeligt, men det er som om, at det er alle dem som ikke betaler skat, har en kraftig mening om, hvad pengene skal bruges og især ikke bruges til.

Kommentar
Fra : Cimbombom

Dato : 17-02-12 22:03

Selv tak.