|
| Kommentar Fra : hj3 |
Dato : 27-05-03 09:26 |
|
mon ikke der skulle være en opdatering til Norton internet security 2002 eller er denne version, kompatibel med win 98 SE.
Dette er mit bud. håber at det må lykkes, hej
mvh hj3
| |
|
Hej hj3
Tak for din respons. Jeg kan oplyse at min far opdaterer begge sine maskiner løbende, og at der ikke skulle være problemer med kompatibiliteten af "Norton internet security 2002" i forhold til Win 98 SE. Problemet har stået på i nogle måneder, men han har brugt Norton i et års tid. Og på trods af min mistanke, er det jo slet ikke sikkert at nedlukningsfejlen har noget som helst med Norton at gøre.
Hvorom alting er, så siger jeg endnu en gang tak for dit bud.
Mvh
Frank
| |
| Kommentar Fra : benkvist |
Dato : 27-05-03 10:06 |
|
Hej.
Det er slet ikke utænkeligt at det er Norton der laver ged.
Men hvad sker der nøjagtig når det sker? Vises fejlen på den berømte "blp skærm" eller er det en pop-up?
Hænger PC'en eller kan den fortsætte. Starter den normalt næste gang (uden scandisl o.s.v.)
Da der også er visse USB ting der kan lave fejl og visse andre hardware kombinationer, bør du måske lige kort nævne hvilken hardware der er tale om. Selv om de ikke er identiske, kan de jo godt benytte samme driver, eller sådan noget, som så kan forårsage fejlen....
mvh
BenKvist
| |
| Kommentar Fra : hj3 |
Dato : 27-05-03 10:14 |
|
jeg har fundet dette:
Suddenly all my Win95 users are getting the error FatalExit code=0x0200
>when they shut down their PCs.
>They are all using Client 32 on a Novell 4.1 network. At the end of the day
>they all select Start Shutdown, all apps close and then they are thrown to
>the DOS screen with the error message. The workstation then hangs.
>
>In the last week I have added a HP8000N printer and HP's
>JetDirect/JetAdmin. The printer is working perfectly.
>
>I've searched Novell, old newsgroups and HP, but can't find anything. Do
>you think its a HP problem or a client32 issue?
>Can someone please point me in the right direction.
svaret var:
Are you using any software metering? If you are it could mean a corrupt database.
mvh hj3
| |
| Accepteret svar Fra : benkvist | Modtaget 300 point Dato : 27-05-03 12:29 |
|
Hej igen
Jeg har forhørt mig ved et par af mine venner som anvender Norton AV/Firewall (også TDC kunder).
De har oplevet det samme - dog på h.h.v. Win ME og 2K.
I begge tilfælde løst med opdatering af h.h.v. Windows og Norton ( http://www.symantec.com/downloads/)
Det var måske lige værd at prøve.
mvh
BenKvist
| |
|
Vil lige samle lidt op på de forslag I er kommet med indtil videre..........og i øvrigt tak for kreativiteten.
Til hj3
Der anvendes ikke noget software metering på computerne, og de indgår ikke i noget netværk.
Til Dr_Dydendak
Der er ofte kørt scandisk på maskinerne, men der findes aldrig nogen fejl på harddisken.
Til benkvist
Ja, computerne går ned med blå skærm og bip toner. Derefter hænger de, og man er nødt til at resete med efterfølgende scandisk. De eneste fællesnævnere der er ved maskinerne udover allerede nævnte er et par regnskabsprogrammer. Tror dog ikke at de er skyld i fejlen, da min far anvender dem hos nogle af sine kunder uden problemer. Forskellen fra kundernes maskine og min fars maskiner er "Norton internet security". Så mon ikke det er synderen !!! Jeg har derfor også fulgt dit link til symantec, men så vidt jeg kan se findes der ingen opdatering til netop "Norton internet security".
Igen, tak for de kreative forslag I er kommet med, og jeg håber den rigtige løsning dukker op. Desværre er jeg ikke hjemme igen før søndag. Så hvis nogen skriver inden da, må I lige bære over med en manglende respons fra min side.
Mvh
Frank
| |
| Kommentar Fra : benkvist |
Dato : 28-05-03 14:42 |
|
Hej
Den blå skærm er jo normalt tegn på en SYSTEMKRITISK tilstand. Dette betyder ofte at det er en del af operativsystemet (OS), eller én elle flere af de drivere der årbejder tæt sammen med OS. Jeg er næsten overbevist om at det er en eller flere af driverne fra Norton der giver problemer.
Jeg mener at Norton internet security "blot" er en sampak af deres Firewall og AntiVirus. Derfor burde de to elementer kunne opdateres hver for sig.
mvh
BenKvist
| |
| Godkendelse af svar Fra : Inkognito65 |
Dato : 29-11-03 11:05 |
|
Tak for svaret benkvist.
Faldt lige over dette gamle spørgsmål, og mangler jo at uddele point.
Det viste sig at det var Norton Internetsecurity der var årsag til problemet. På det tidspunkt hvor problemet gjorde sig gældende, var der dog ikke nogen tilgængelig opdatering, der kunne afhjælpe problemet. Men fejlen blev rettet da der så endelig kom en ny opdatering til Norton Internetsecurity.
| |
| Du har følgende muligheder | |
|
Eftersom du ikke er logget ind i systemet, kan du ikke skrive et indlæg til dette spørgsmål.
Hvis du ikke allerede er registreret, kan du gratis blive medlem, ved at trykke på "Bliv medlem" ude i menuen.
| |
|
|