/ Forside/ Teknologi / Hardware / Printer / Spørgsmål
10  Bille1948 1885
HP deskjet F2280
Fra : jensviggo
Vist : 691 gange
33 point
Dato : 05-02-12 08:55

Jeg har nævnte PSC printer, jeg har original disk, der fulgte med, på disken er der et ocr program jeg gerne vil have installeret, men det lader åbenbart ikke til at kan lade sig gøre, umiddelbart. Når jeg klikker på installationsfilen, som hedder 23902_hpcom_ocr_120_003, får jeg en meddelse der siger: denne opdatering understøtter ikke nogen af de enhedsdrivere, du har på Pcén, Du har ikke brug for denne softwareopdatering.

Så kan jeg ikke følge med mere, er der nogen der ved/kender til løsningen af dette.

mvh

jensviggo

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 05-02-12 09:05

Den skriver jo, at du allerede har OCR installeret, så nu skal du blot "finde" hvor du skal klikke, når du har åbnet scanner softwaren.

Kommentar
Fra : grow

Dato : 05-02-12 09:49

Nu fortæller du ikke hvad styresystem du benytter. Måske er CD'en til et ældre styresystem. Prøv at hente den ved HP.
http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/softwareCategory?product=3390947&lc=da&cc=dk&dlc=da&lang=da&cc=dk

Kommentar
Fra : jensviggo

Dato : 05-02-12 10:51

til grow, det link hjælper mig ikke, da den version jeg har er nyere,
til bille48, det er Xp, jeg leder efter OCR i søg, og der kommer den fil frem jeg har omtalt, ikke andet, er der andet jeg kan gøre?????????skal gøre??

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 33 point
Dato : 05-02-12 11:42

Det OCR software er til at læse teksten på et billede du scanner, når du scanner en tekst så ser computeren det som et billede og OCR softwaren kan bruges til at læse bogstaverne så du kan gemme det scannede som et tekst dokument.
Prøv at scanne et tekst dokument og gem det som .txt det er den mulighed der er, senere kan du åbne dit dokument med Notesblok og kopiere teksten over i det program du normal bruger til at skrive i.
Det fungeren udmærket hos mig, vil du have en mere udførlig fremgangsmåde så skriv det, så starter jeg den computer som har printeren installeret.

Godkendelse af svar
Fra : jensviggo

Dato : 05-02-12 13:04

Tak for svaret o.v.n.. go´ søndag

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 05-02-12 15:47

Tak i lige måde du fik det til at virke? Så vidt jeg husker skal man registrere OCR softwaren inden den kan benyttes, men det er måske ikke nødvendig nu om dage?

Kommentar
Fra : jensviggo

Dato : 06-02-12 08:20

jo da