|
| Antenneforstærker til kælder Fra : steno | Vist : 2948 gange 300 point Dato : 16-12-11 16:57 |
|
Hej
Vi har et stort problem med vores smartphones. Så snart vi går i kælder ryger signalet. Min søn har det største problem, da han bor der. Så snart han skal ringe/eller får opkald, må han op i stueplan.
Jeg kan se nogle ZBoost ( http://www.wi-ex.com/homeOffice.aspx) og Dell Antenna Generation X ( http://ahjsalg.dk/mobil-tilbehoer-28/antenneforstaerker-174.html) Jeg ved ikke om nogle af dem virker - men er der ikke nogen, der har en smart og billig måde at løse problemet på.
Vi kører 3.dk og kører med iPhone 3GS, 4, 4s og Samsung Omnia 7. Problemet er ens .
Jeg håber een af jer kender til problemet, og som har en smart løsning.
| |
|
Der står at dem på det første link kun "virker" i USA. Jeg tror heller ikke på den på det andet, link, men for 15,- kunne det være sjovt at prøve.
| |
| Kommentar Fra : severino |
Dato : 16-12-11 20:57 |
|
Nu er 3-netværket ikke så godt som de praler af i annoncerne. De har kun dækning, hvor der er en tættere befolkning der har lade sig logge af 3's annoncekampagner.
Problemet med 3. generations netværket er, at det benytter 2100 MHz. Jo højere frekvens, jo kortere rækkevidde pr. sender watt; det vil igen sige masterne skal stå endnu tættere enddet 1. gen. på 900 MHz.
3's netværk har kun god dækning i de større byer, og bor du bare lidt uden for byen, er du ikke så interessan for 3.
Jeg har selv haft 3, og havde 2 master inden for henholdsvis 600 og 1000 meter. Alligevel havde jeg ringe dækning indendørs i stueplan.
Mit bedste bud er: Skift til en operatør der benytter TDC eller Telenor's netværk. Det giver en langt bedre dækning, da de både køre 900/1800/2100 MHz.
| |
| Kommentar Fra : severino |
Dato : 16-12-11 21:04 |
|
Jeg kan godt genkende denne forstærker, som har været fremme i diverse forums før. Men da den er en passiv forstærker, så er det troen de flytter bjerge.
OK 15 kr er ikke så meget, men du får heller ikke så meget for pengene her!
| |
| Kommentar Fra : severino |
Dato : 16-12-11 21:10 |
| | |
| Kommentar Fra : Klaudi |
Dato : 16-12-11 21:45 |
| | |
| Kommentar Fra : steno |
Dato : 16-12-11 23:26 |
|
Tilføjelse
Min søn siger osse at 3's dækning i Taastrup ikke er optimal !
| |
| Accepteret svar Fra : severino | Modtaget 300 point Dato : 17-12-11 00:02 |
|
3 er noget SKOD og Telia er endnu værre, med hensyn til dækning.
Der findes billig løsning hos CBB, der bruger telenor's netværk.
TDC har det mest udbredte netværk på landsplan, herefter følger Telenor (det gamle SONOFON).
Dåseløsningen er jo en hjemmebygget antenne til det trådløse netværk, 2,4 GHz, og tilsluttes i stedet for den almindelige antenne på dit netværk. Den kan IKKE bruges til telefonen.
De GSM900/GSM1800/GSM1900, som du nævner, er de europæiske og amerikanske mobilfrekvenser.
I europa bruger vi 900/1800/2100, og i United bluf og dele af sydamerika bruges 800/1900 samt 2100 i en udgave der ikke passer sammen med det europæiske.
| |
| Kommentar Fra : steno |
Dato : 20-12-11 00:18 |
|
Hej severino
Så fik jeg svar fra 3, som jeg syns du skal se:
From: Stefan Them Larsen
Sent: Monday, December 19, 2011 2:26 PM
To: mailto:xxxxxxxxxxx
Subject: Signal problemer
Hej Steen.
Jeg har forsøgt at ringe til dig men kunne ikke få fat på dig så skriver denne mail i stedet.
Jeg har lige undersøgt vores mobil signal ude ved din adresse, og ud fra de målinger vi har, ser det desværre ikke så godt ud, udendørs dækningen skulle være ”okay” hvorimod indendørs dækningen ikke er så godt, og når du siger at du befinder dig i en kælder, vil signalet forværres yderligere, samtidig har iphones generelt dårligere antenne end de fleste andre telefoner, så det kan sagtens være en kombination af dårlig dækning og ”dårlig” antenne i telefonen.
Så umiddelbart er der ikke noget vi kan gøre ved det desværre, det er selvfølgelig meget beklageligt.
Det er rigtigt at vi bruger 2100MHz men vi er også ved at opgardere vores netværk med 900MHz der gør at vi lettere kan sende vores signal igennem bygninger, og række længere med vores mobil master.
Med venlig hilsen / Best Regards
Stefan T. Larsen
Technical Support Agent
Teknisk Frontline
3 (Hi3G Denmark ApS) | Scandiagade 8 | DK-2450 København SV Telefon: (+45) 33 330 135 | Fax: 33330155 | Web: www.3.dk
facebook.com/3Danmark youtube.com/3Denmark
| |
| Kommentar Fra : severino |
Dato : 20-12-11 11:20 |
|
AK JA, 3 sælger ikke på deres globale dækning, men på alt det de tilbyder som loggemad, og som alligevel ikke virker, hvis man bor i periferien.
Skrot 3; for dem er det kun pengene der tæller!
| |
| Du har følgende muligheder | |
|
Eftersom du ikke er logget ind i systemet, kan du ikke skrive et indlæg til dette spørgsmål.
Hvis du ikke allerede er registreret, kan du gratis blive medlem, ved at trykke på "Bliv medlem" ude i menuen.
| |
|
|