/ Forside/ Teknologi / Hardware / Lydkort / Spørgsmål
10  Sunowich 657
Hjælp ingen lyd :-(
Fra : Sars
Vist : 1711 gange
20 point
Dato : 03-08-11 21:38

Hey jeg har haft nogle efterhånden lidt gamle Logitech Z-340 højtalere tilsluttet min pc rigtig længe og de er gode. Igår fumlede jeg lidt rundt med et HDMI-kabel og så en film på mit tv fra min pc. Tror desværre at jeg er kommet til at slette.....(ved ikke hvad det er jeg har slettet...lydkortet? lyddriver???) noget ihvertfald, for nu kan jeg ingen lyd høre, hverken når jeg plugger mine logitech-højtalere i computeren (Windows Vista) eller når jeg tager dem ud igen, så kommer der heller ingen lyd fra selve computeren.... aner ikke noget om lydkort. Inde på Logitechs egen hjemmeside siger de at højtalerne ikke findes hvis man søger efter dem....

Help anyone?

Kommentar
Fra : Sars

Dato : 03-08-11 21:43

PS : Er som om computeren ikke har forstået at jeg har fjernet HDMI' kablet eller noget....har tjekket at alle ledninger sidder korrekt osv.

Kommentar
Fra : Kayel

Dato : 03-08-11 21:52

da produktet ikke længere er at finde på logitech's hjemmeside er det lidt svært...
men kan ikke se hvordan du er kommet til at slette driverne til lydkortet, da det alligevel er ret umuligt uden et par advarsler fra Windows...

kan du eventuelt fortælle lidt om hvilken form for tilslutning du bruger til lydsystemet...

Kommentar
Fra : Sars

Dato : 03-08-11 22:04

Ja - gid jeg var ekspert - men jeg tilslutter de 2 højtalere og en subwoofer via et grønt indgangsstik til den grønne indgang i pc'en, der hvor man også sætter sine hovedtelefoner i fx - og det er det egentlig.

Så mit gæt ud fra hvad jeg har googlet er at jeg er kommet til at slette driverindstillingen til højtalerne og kan ikke genfinde den nogle steder.

Kommentar
Fra : Kayel

Dato : 03-08-11 22:21

det er ikke højtalerne du skal finde drivere til, da det "grønne" stik kun er en lyd udgang, og hvis lydkortet ikke er installeret kommer der ingen lyd ud af udgangene (logisk nok)
så hvis du kan fortælle mig hvilken computer du har (eventuelt specifikt lydkort) eller bare model og mærke, skal jeg nok finde en driver til dig :)

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 03-08-11 22:22

Du har ikke sat stikket "helt" i, der kan mangle 1mm, prøv at trykke det "hårdt" på plads(ikke vold)

Kommentar
Fra : Sars

Dato : 03-08-11 22:23

det lyder fantastisk, lad mig se om jeg kan finde oplysningerne :)

Windows Vista Home Premium, 2007
Service Pack 2

Hewlett-Packard
HP Pavilion dv5 Notebook PV
AMT Turion X2 Dual-Core Mobile RM-70 2.00 GHz
4,00 GB
32-bit operativsystem

Er det nok? (Hvor kan jeg evt finde lydkort-oplysningerne hvis du skal bruge dem også?)

Accepteret svar
Fra : Klaudi

Modtaget 30 point
Dato : 03-08-11 22:30

Nå, kan se du ikke dyrker den med at værdsætte dem der svarer, du annullere bare

Det er en dårlig statistik du holder dig

Spørgsmål
- Ubesvarede 3
- Besvarede 2
- Annullerede 21
- Slettede 0
Ialt 26

Prøv at læse lidt her
http://www.kandu.dk/faq.aspx

Kommentar
Fra : Kayel

Dato : 03-08-11 22:32

hvis du hiver kontrolpanelet frem og vælger "System" -> "Enhedshåndtering" burde der være et afsnit ved navn "Enheder til Lyd og spil"
der skulle du kunne se hvilket lydkort du har,
men som jeg kan se på HP's hjemmeside er der mange varianter af DV5'eren, du har ikke flere tal på den, eventuelt i bunden af bærbaren?
noget tilsvarende hvad du ser på denne side: http://h20180.www2.hp.com/apps/Lookup?h_pagetype=s-001&h_lang=da&h_client=s-s-r2515-1&h_cc=dk&h_query=HP+Pavilion+dv5-1200+Entertainment+Notebook+PC+series

Godkendelse af svar
Fra : Sars

Dato : 03-08-11 22:33

Tak for svaret Klaudi.

Kommentar
Fra : Sars

Dato : 03-08-11 22:36

S/N:CNF83703W6
P/N:FP677EA#UUW
Model 1037eo

:) er det nok?

Kommentar
Fra : Sars

Dato : 03-08-11 22:39

Inden under din beskrivelse står der følgende :

-Bluetooth-audio
-Bluetooth-højkvalitetsaudio
-Enheden high defination audio
-IDT High Definition Audio CODEC

Kommentar
Fra : Kayel

Dato : 03-08-11 22:40
Kommentar
Fra : Kayel

Dato : 03-08-11 22:42

IDT high definition Audio er dit lydkort navn... og det er også den du får driveren til :)
så du skulle snart være oppe at køre igen :)
men for en god ordens skyld, gå så lige ind i enhedshåndtering og højreklik på IDT high definition Audio Codec og vælge Fjern...
INDEN du installere de nye downloadede drivere :)

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 03-08-11 22:47

Citat
men for en god ordens skyld, gå så lige ind i enhedshåndtering og højreklik på IDT high definition Audio Codec og vælge Fjern...

Så genstarter du bare PC, så bliver driver installeret igen

Du sku jo ikke klik Accept før du har fået et svar du ku' bruge!

Kommentar
Fra : Sars

Dato : 03-08-11 23:06

EJ tusind tak :) det virkede helt perfekt! Så kan jeg endelig høre musik igen :D

Kommentar
Fra : Kayel

Dato : 04-08-11 11:10

hvis jeg lige må spørge, hvem fik point for det her?
jeg har ikke fået nogen i hvert fald!

Kommentar
Fra : Sars

Dato : 06-08-11 10:22

Sorry jeg er ikke så god til det der med point :S skal se om jeg kan ordne det

Jeg har et nyt spørgsmål : Nu virker lyden på fx youtube, men jeg kan ikke afspille lyd i hverken Itunes eller Windows Media Player nu :( ????

Kommentar
Fra : Kayel

Dato : 07-08-11 09:56

det er lidt svært at svare på, men kunne tyde på at det kun er software indstillinger den er i vejen med...
Det eneste du kan gøre er at prøve dig frem (Hvis du trykker på højtalerikonet nederst i højre hjørne) burde du kunne se om de programmer (altså iTunes og wmp) er skruet op, så de kan gengive lyd, det burde de dog være som standard!

hvis ikke, må du prøve dig frem, da det nærmest kræver fjernskrivebord at komme ud af dette problem, men forresten, burde du i realiteten oprette en ny tråd, så der var chance for nye point!

du scorer jo lidt dobbeltkonfekt på det her, og så har vi løst 2 problemer men kun fået point for 1...