/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Hvordan-til hvad indbygget webcam??
Fra : ingelein
Vist : 3256 gange
50 point
Dato : 04-09-10 20:39

Hej
Ja, den er helt til grin, men jeg har aldrig brugt mit indbyggede webcam i den bærbare. Nu vil mit barnebarn som bor i en anden by have mig til at bruge det. ??? Jeg kan ikke engang finde ud af hvor jeg skal tænde det - eller i hvilket program det skal køre.

Er der en behjertet sjæl herinde, som kan fortælle noget om det? (HP bærbar med Win 7).
Og et suk -hvorfor er der aldrig manualer med til de nye pc'ere. Det er da bedre med et stykke papir i hånden. Synes at det er unfair at man skal printe evt. manualer fra nettet.

Mange hilsner
Ingelein

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 04-09-10 21:35

Citat
hvor jeg skal tænde det - eller i hvilket program det skal køre
kan du ikke tænde kameraet fra det program som du bruger til chat?
Hvilken program vil du bruge?

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 04-09-10 22:32

Hvis du bruger Skype:
Start Skype > funktioner indstillinger > generelt > videoindstillinger.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 04-09-10 22:36

Fulgte der ikke en cd med- der skulle brugsanvisningen gerne være på

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 04-09-10 22:42

På en HP computer er Windows hjælp afløst af HP hjælp og support, prøv eventuel at klikke på Hjælp og søg på webcam.
Der bør være en genvej på skrivebordet til det kamera den hedder HP webcam, drivere er installeret fra fabikken så du skal bare dobbelt klikke på ikonen,
vær forberedt på at du ser bedre ud i virkeligheden end på det billede som vises på skærmen

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 05-09-10 11:18

Hej o.v.n.
Tak - især for den sidste sætning i dit svar!

Ok. indrømmet at jeg ikke er til hverken chat (dertil er livet for kort),skype har jeg ikke fået installeret endnu - og messenger? - tja, det er da hyggeligt at have kontakt med navnlig børnebørnene, men igen - jeg har masser af andre ting jeg hellere vil end at bruge tiden til pjat, bare fordi nogen keder sig. Unskyld til alle, som jeg måske støder med denne bemærkning

Mange hilsner
Ingelein - tid til haven og havet i dag

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 05-09-10 14:10

Messenger der skal du først klikke på Funktioner og på Konfiguration af lyd og video (det skal kun gøres første gang) bagefter skal du klikke på Funktioner - Handlinger - Video og starte en video samtale.
Chat og pjat skal der være tid til keder mig? Sgu da ikke midt i høsten og solen skinner men der er kaffepause nu

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 50 point
Dato : 05-09-10 14:12

Citat
Ok. indrømmet at jeg ikke er til hverken chat (dertil er livet for kort)
glæd nu barnebarnet det lille pus når han/hun så gerne vil se Bedste live måske bor i i hver sin ende af landet

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 06-09-10 15:18

Hej o.v.n.
Nu har både barnebarnet og jeg haft glæde af "Videoseancen". Jeg måtte dog oprette en @live.dk
adresse før der i det hele taget kunne fås adgang til Windows Live programmet.
Det bliver spændende at se om jeg har husket , hvordan jeg bar mig ad næste gang nogen vil videochatte med farmor.

Det lader til at man kan gøre det fra mange forskellige programmer? Rigtigt?
Det er gemalens PC med Windows 7, som har kameraet. Det er der også på min Mac, men den kaperer vist ikke de andre programmer.
Mange hilsner og god høst
Ingelein - er det ikke meget sent med den høst????
'

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 10-09-10 20:19

Citat
er det ikke meget sent med den høst????
Marken er mejet og halmen er i hus nu nej ikke unormal sent, du husker sikkert en meget regnfuld august som udsatte høsten, heldigvis uden den store skade på kvaliteten.
Du kam muligvis bruge aMSN på din Mac med din live ID, og få samme video forbindelse som du har på Windows
http://www.macupdate.com/info.php/id/14200/amsn
jeg bruger aMSN på mine Linux computere til min MSN ID (det hedder live ID nu men min konto er meget gammel) og ved at den har samme muligheder som Windows Live Messenger

Godkendelse af svar
Fra : ingelein

Dato : 28-10-10 22:15

Tak for svaret o.v.n..

Jeg har glædet barnebarnet - tak for rådet.
Nu må høsten vist være i hus.