/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Den ultimative trådløse router
Fra : bhermann
Vist : 620 gange
100 point
Dato : 27-08-10 13:16

Er uendelig træt af den trådløse router jeg har igennem min firmaordning. Vil købe en ny og sætte den på en fast port på den eksisterende modem/router. Er på udkig efter en router med excellent rækkevidde og den skal aldrig resettes Jeg vil gerne have en router som kan etablere 2 trådløse netværk, så man har et til gæster og et til sig selv.

Hvem er bedst Trendnet, D-link, Linksys,...?

Hvilken model?

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 27-08-10 13:38

D-Link Drik-655 er helt suveren. Den kører med kabel og trådløs (3 stk) på en gang og den kan tage 4 med kabel på en gang. Den kører hurtigt. Vi har en selv og har aldrig haft problemer. Og alle gæster der har labtops med kan bare logge på med et enkelt kodeord.

Kommentar
Fra : pepsimax

Dato : 27-08-10 15:00

Hej

Denne wrt54gx fra linksys er super og fræk at se på - smiler

mvh

Pepsimax

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 27-08-10 20:57

Hvis du kører log på routeren, bliver den fyldt op på et tidspunkt, og skal så tømmes /restartes.
Men det kan sættes så du får en mail om det. (Di 655)
Sætter du flere routere op i serie eller paralelt skal du sørge for at de ikke har samme lokal IP adresse, for så kan du ikke kalde på dem og indstille.

Ps. Det har jeg nemlig prøvet med 2 D-Link 624 og 655 ( standard http://192.168.0.1)

Accepteret svar
Fra : Fijala

Modtaget 100 point
Dato : 28-08-10 18:15

Kører selv på samme måde. Jeg har en et eller anden fiber tingest fra Bredbånd Nord, som samtidig er en trådløs router med 4 porte switch. Fungerer perfekt og har aldrig været reset.
Da jeg i forvejen havde en Trendnet N wireless router, som også altid har været utrolig driftsikker, så koblede jeg den ind på en lan udgang og jeg havde straks to access points jeg kunne logge på. Det har nu kørt i 3-4 mdr. og har aldrig fejlet.
Så min anbefaling vil være en Trendnet. Det er ikke de billigste men er utrolige driftsikre.
Har kørt med Level One, duer ikke, har prøvet Linksys, duer ikke taber forbindelsen og skal genstartes hele tiden. Har prøvet en ASUS N Router, den brændte af første dag den var koblet til. Men skal dog sige at da den kørte i de tre timer den virkede, var den utrolig god og med mange features.

Godkendelse af svar
Fra : bhermann

Dato : 08-09-10 20:52

Tak for svaret Fijala.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 08-09-10 20:56

Okay, har du fået en ny router