/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Spørgsmål
10  g_h 4281
Motorola skifte fra tysk til dansk sprog
Fra : ingelein
Vist : 928 gange
50 point
Dato : 26-08-10 23:48

Hej
Jeg har arvet en MOTORAZR V3 fra min søster i Flensborg. Nu vil jeg skifte sprog, men dansk er ikke på menuen. Jeg har kontaktet Motorola - som åbenbart kun servicerer fra USA. Herefter har jeg fået en sms - sikkert fra min udbyder TELMORE med følgende ordlyd:

En forbindelsesindstilling kommer straks. Din pin-kode er 1234. Vælg Install for at opdatere telefonen. Afsenderen har nummeret 44786200499.

Men jeg er lige vidt med den besked. Hvad forståes ved en forbindelsesindstilling - og hvor søren taster jeg den nævnte pinkode - for telefonen virker jo ikke før jeg har indtastet min egen pinkode.

Er der nogen, som kan hjælpe? Ellers må jeg jo leve med en tysk mobilos.

mange hilsner
Ingelein

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 50 point
Dato : 27-08-10 15:08

Et gæt - du modtager sikkert en opdatering som sms fra nummer 44786200499 accepter og installer den software som den sms er link til, du skal så indtaste koden 1234 for at hente sprogpakken.
Det er måden som man henter opsætninger til sin telefon og den her har så en kode, det har jeg ikke set før men du bliver helt sikker gjort opmærksom på hvornår og hvor du skal indtaste koden i forløbet

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 29-08-10 01:08

Hej o.v.n.
Ja, du har sikkert ret i det du skriver - men da de skriver "en forbindelsesindstilling kommer straks"
ved jeg ikke lige, hvad der skal ske, for der er ikke kommet andet end den mail, som jeg citerer i mit spørgsmål. Så jeg venter måske stadig på den forbindelsesindstilling de skriver om.

Venter spændt.
mange hilsner og tak
Ingelein

Godkendelse af svar
Fra : ingelein

Dato : 04-09-10 21:31

Tak for svaret o.v.n..
Jeg har endelig fået et svar fra MOTOROLA i USA!!!. Når sproget ikke er "valgbart" kan det ikke efterinstalleres. Så jeg må leve med at den taler/skriver tysk til mig.
mange hilsner
Ingelein