/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Win XP Sp3 - CPU brug 100 %
Fra : ingelein
Vist : 890 gange
50 point
Dato : 24-07-10 10:04

Hej
Jeg har i går installeret Norton 360 - og håbede at jeg nu var fri for alle de afbrydelser jeg havde med AVAST.
Men nej, min pc kører meget langsomt og CPU brug er oppe på 100 % - d.v.s. næsten alt er gået i "coma".
Måske er det bare sådan lige efter at jeg har startet pc'en, fordi TDC Webdisk tager back-up og Norton måske foretager andre scanninger eller tjek. Jeg har i joblisten set på fanebladet processor og kan se, hvilke programmer, der sluger "saften". Men er der noget af det jeg kan undvære?
Hvad kan jeg ellers gøre?
Kan man få større processor kapacitet uden at skifte bundkort?

Mange hilsner
Ingelein

Kommentar
Fra : transor

Dato : 24-07-10 10:46

Du skal passe på at du ikke har rester af din gamle virusscanner kørende . Sådan to kan holde hinanden beskæftiget og bruge al processortid på det.
Virusscannere kan være svære at afinstallere. Hos semantic (norton) kan man downlode et særligt afinstallationsprogram, til deres produkt.
Jeg har ingen erfaring med Avast. Men led på nettet og se om du kan finde noget om total afinstallation af det program.

Windows normale afinstallationsprocedure gør det ikke med antivirusprogrammer, og heller ikke med virus.

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 60 point
Dato : 24-07-10 10:55

De fleste sikkerheds programmer har afinstallerings programmer, også Avast det er nemlig sådan at sikkerheds programmer gemmer sig næsten alle steder på computeren og der kræves special værktøj for at få alt fjernet, du bliver sikkert nødt til installere Avast igen før du kan bruge værktøjet:
http://www.avast.com/uninstall-utility
brug eventuel StartUpLite til at undersøge om der er nogle programmer som ikke nødvendigvis behøver starte sammen med Windows det tager nemlig også af kræfterne:
http://www.malwarebytes.org/startuplite.php

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 24-07-10 11:32

Hej
Tak for svarene. Norton afinstallerede selv AVAST, før det kunne installeres, så jeg vil nok ikke kunne finde stumper af det. Måske - hvis jeg gør som o.v.n. skriver.

Men hvis jeg installerer AVAST igen, vil det sikkert afinstallere Norton, og hvis jeg skal geninstallere Norton, vil det det sikkert bruge 1 mere af de i alt 3 Pc'ere jeg kan installere Programmet på. (Jeg har købt Norton sammen med en ny PC - til installering på i alt 3 PC'ere.

Jeg prøver lige om uninstall programmet kan finde stumper af AVAST

Mange hilsner
Ingelein

Kommentar
Fra : refi

Dato : 24-07-10 13:28

Nu er min mening sikkert UDEN betydning men du får den alligevel

Fejl nr. 1

Citat
Jeg har købt Norton sammen med en ny PC - til installering på i alt 3 PC'ere.

Ja - det er den eneste måde de kan "lokke" folk på....

Norton, Pinnacle (video) og et par stykker mere, er noget af det værste man installere og så oven i købet BETALE for...

De overtager stille og roligt hele maskineriet og tolererer IKKE nogen konkurrenter.....

HVAD der specielt får folk til at vælge dem fremfor "gratis" versioner der kan det samme, ved jeg ikke....

Og så er de næsten ikke til at slippe af med igen

Kommentar
Fra : jtj45

Dato : 24-07-10 14:00

Har også afskaffet norton med det samme, da det er noget være knold og endnu være og komme af med igen, og avast er og foretrække frem for alt. bare min nening...

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 25-07-10 07:01

Når ALT er afinstalleret på 'normal' vis, vil der næsten altid være nogle 'døde' referencer til programmet tilbage i din registreringsdatabase. Disse 'døde' nøgler bliver alligevel 'tjekket' ved opstart af operativsystemet og kan medføre uendelig lang boot tid.

Fjern evt. disse 'knækkede' registreringsnøgler med et program som f.eks. Ccleaner:

http://www.piriform.com/ccleaner/download

Se om det ik' sku' hjælpe?

Som de andre: Norton er og bliver temmelig gumpetung at danse med. Avast er klart hurtigere.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 25-07-10 16:59

Hej
Jeg ved ikke om Danske Bank har aktier i Norton, men de anbefaler klart Norton.
I grunden var jeg også tilfreds med AVAST, hvis ikke det var for de pludselige "døde" perioder, dem var jeg svært træt af.

Jeg har afinstalleret programmet "Registry Boost" - det sluger halvdelen af CPU kapaciteten kunne jeg se.

Nu kører det rimeligt. Dog modtager jeg ikke mails fra "Kan du" mere - det må jeg lige have fundet årsagen til. Gad vide om Norton smider dem ud som SPAM.

Mange hilsner og tak
Ingelein

Kommentar
Fra : refi

Dato : 25-07-10 17:44

Citat
Gad vide om Norton smider dem ud som SPAM

Det ville ikke undre.... - men jeg tvivler dog....

Norton er såmænd udmærket hvis det blot ikke var så egenrådig.....

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 28-07-10 02:17

Citat
min pc kører meget langsomt og CPU brug er oppe på 100 %
har du set i Joblisten hvad der bruger alle de kræfter? Et eller andet er der galt og kan måske rettes eller forbedres lidt

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 28-07-10 10:13

Hej o.v.n.
Ja, jeg har kigget i joblisten og der er jo mange ting, der bruger kræfterne.
Imidlertid bruger programmet "REgistryBooster" mere end halvdelen af kræfterne, så den har jeg fjernet - og det kører lidt bedre. En anden årsag er TDC Webdisk back-up, som jo også går ind og bruger en del af "saften" lige i starten.

Mange hilsner
Ingelein

Kommentar
Fra : refi

Dato : 28-07-10 10:19

Citat
Ja, jeg har kigget i joblisten og der er jo mange ting, der bruger kræfterne.

Forhåbentlig ikke, medmindre noget kører

Der er ingen programmer der kører blot for at køre...... Så er dit forbrug på mere end 1-3% i tomgang er der noget alvorligt galt

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 06-08-10 17:26

Hej Refi
Selvom Du en gang imellem har nogle gode svar, så kan jeg ikke li' at du altid skal sparke til een, der ligger ned.
Ja, jeg har købt NORTON - og så kan man jo altid være bagklog.
Og ja, der kører scanninger og back-ups i baggrunden, som man ikke kan se i joblisten. Du rammer ikke altid plet.

Helt ærlig - jeg tror at jeg blacklister dig - for din sarkastiske, bagkloge måde at svare på. Du er altid god for at " få mit P.. i kog" og det gider jeg bare ikke, når jeg venligt beder om hjælp.

Mange venlige hilsner
Ingelein

Kommentar
Fra : jtj45

Dato : 06-08-10 19:05

Undskyld mig, men manden har jo ret i det han skriver....

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 06-08-10 21:38

Hej jtj45
Så kig lige i din jobliste om du kan se om der scannes eller tages back-up af dit sikkerhedsprogram..
Det fremgår ikke af min jobliste.
Hilsen¨
Ingelein

Kommentar
Fra : jtj45

Dato : 07-08-10 00:43

gør det nu heller ik af min, men cpu banker ik derudaf her af den grund...

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 07-08-10 21:30

Hej jtj45
Det kommer vist også lidt an på hvilken processor man har og Ram - og da det er en 8 år gammel pc jeg har problemer med, får den altså i åndenød ved at scanne og tage back-up straks man er logget på. Enig????
Hilsen
Ingelein

Kommentar
Fra : jtj45

Dato : 07-08-10 22:40

det kan vi da sikkert godt blive enige om, men min er nu også halvgammel og scanner ikke automatisk og tager heller ik back up det måske et fyord med sådan er det.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 08-08-10 14:17

Ingelein
Hva' me' at smutte en tur omkring: http://www.spywarefri.dk/forum/

Dér kunne jo hjælp at hente ..?

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 08-08-10 14:20

HOV.. der manglede jo et 'være' ..i kommentaren!
Altså:
Citat
Dér kunne jo være hjælp at hente ..?

</MOLOKYLE>

Godkendelse af svar
Fra : ingelein

Dato : 04-09-10 21:17

Tak for svaret o.v.n..
Nu er jeg i mellemtiden fri for alle de gamle PC'ere og er ved at vænne mig til også at være MAC bruger. Svært i starten - men mere logisk og meget lige omvendt Windows. - måske bare for at være anderledes.
Mange hilsner og god weekend
Ingelein