|
|
Tror ikke de skal tilbagebetale dig penge, men stort af dem, at de giver dig tilbuddet.
Citat p.s de har sagt at jeg kunne vælge frit for 3100 kr så burde man ikke kunne få dem udbetalt hvis de ikke kan vil skaffe den samme model som man havde ? |
Du kunne jo eventuelt fortælle dem hvor du kan købe en NY tilsvarende,
og bede dem om at få den hjem til dig, mod betaling af resterende beløb + udgifter.
| |
| Accepteret svar Fra : Nordsted1 | Modtaget 300 point Dato : 19-07-10 15:02 |
|
Citat Vælg mellem ombytning og reparation
Efter den nye købelov er det som udgangspunkt forbrugeren, der kan vælge, om man vil have en defekt vare repareret eller ombyttet til en ny. Sælgeren kan kun undgå forbrugerens valg (typisk ombytning), hvis det enten er umuligt eller vil påføre ham uforholdsmæssigt store omkostninger. Ved vurderingen af, om forbrugerens krav er urimeligt, må man lægge vægt på varens pris, manglens omfang, og om sælger kan stille en låne-vare til rådighed under reparationen. Der er tale om en konkret vurdering, men udgangspunktet er dog, at forbrugeren har valgfrihed, og det er en forbedring i forhold til den tidligere lov.
Det er Forbrugerrådets klare opfattelse, at forbrugeren i kraft af de ændrede regler kan undgå de kontinuerlige reparationsforsøg, som hidtil har præget praksis. |
uddrag fra købeloven http://www.forbrugerraadet.dk/raad-alle/alle/kobelov/
Så du har ikke krav på at få pengene tilbage, eller få Telenor til at skaffe dig en telefon de ikke længere selv sælger ... som Klaudi skriver, så ville jeg heller ikke vælge en tlf. der hele tiden går i stykker, det er vel også derfor Telenor ikke længere sælger dem, der har været for meget bøvl med den model??
| |
| Du har følgende muligheder | |
|
Eftersom du ikke er logget ind i systemet, kan du ikke skrive et indlæg til dette spørgsmål.
Hvis du ikke allerede er registreret, kan du gratis blive medlem, ved at trykke på "Bliv medlem" ude i menuen.
| |
|
|