/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Outlook Express - og Outlook
Fra : ingelein
Vist : 647 gange
50 point
Dato : 07-07-10 18:46

Hej
Jeg vil gerne lave en e-mail adresse til gemalen på hans nye bærbare PC.
Tidligere har han haft en mail adresse som en underadresse hos TDC. DEt virkede bare ikke altid - fordi TDC gerne vil have at man bruger Outlook - og ikke Outlook Express.
Imidlertid har jeg selv altid brugt Express og vil nødigt skifte til Outlook.
Er der nogen, som har erfaring for at det ikke kører stabilt med TDC underadresser når man kører med hhv. OE og O?

Mange hilsner
Ingelein

Kommentar
Fra : refi

Dato : 07-07-10 19:20

Der burde absolut ikke være noget forskel hvad det angår

Hvis der er det, er det FORKERT opsætning...

Kommentar
Fra : refi

Dato : 07-07-10 19:23

PS....

ETHVERT mailprogram kan håndtere ALLE mailadresser - webmailadresser kan så være tricky i visse programmer....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 07-07-10 19:54

PPS...

OE er jo "udgået" for år tilbage - hvad med at bruge et lidt mere "moderne" program....

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 07-07-10 23:22

Eller lav ham en hotmail, min fungerer upåklageligt.

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 07-07-10 23:39

@refi
Hvis du har - eller havde TDC som udbyder, ville du vide at man til hvert
abonnements hoved-mailadresse kan oprette 5 under-mailadresser, så man via en sorteringsregel kan få mails med de andre adressser dirigeret hen til den pc, hvor adresserne hører hjemme. Mails med gemalens e-mailadresse således hen på hans pc.
http://www.google.dk/search?hl=da&source=hp&q=tdc+mailadresser&aq=f&aqi=g1&aql=&oq=&gs_rfai=

Det fungerer fint. Problemet er bare at han ikke har Outlook Express på den nye Win 7 pc. Men via Office 2003 kan han få Outlook lagt ind.

Fordelen ved at have en mailadresse via Outlook eller Outlook Express er:
Man skal ikke logge på hver gang man vil se mails

Mange hilsner
Ingelein

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 08-07-10 00:09

@ refi
Når jeg går i en butik for at købe et par sko, spørger jeg efter sko - og det er ikke en hat jeg vil gå ud af butikken med.
Sådan nogenlunde har jeg det med dine svar på mit spørgsmål.
Jeg ved at der findes andre moderne programmer - men det er ikke det jeg spørger efter. Kan du forstå det ?????
Det ville være rart med lidt mere "indfølingsevne"
Mange hilsner
Ingelein

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 08-07-10 01:14

Hvorfor nu den spidse tone Ingelein? Rådene bliver givet i den bedste mening og det er forældede programmer du spørger om opsætning til.
Det er ikke som hat og sko, men for at blive i den gade så er pæne sko og mindre pæne sko, Outlook kan så være den mindre pæne.
Nå det var et lille sidespring, løsningen på dit spørgsmål har sikkert noget med postregler at gøre, TDC har udmærkede guider til begge de forældede programmer, jeg gætter at du har læst dem og skynder mig ud igen

Tør jeg mon fortælle at jeg bruger Thunderbird (pæne sko, ikke en hat) med Lightning kalender til at hente mine mails fra 4 forskellige adresser, de samles i samme Indbakke

Kommentar
Fra : refi

Dato : 08-07-10 08:24

Underadresser (og på forskellige maskiner) kan sagtens være tricky - bedre bliver det IKKE af at bruge "gamle" programmer...

I rest my case....

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 08-07-10 17:15

Hej refi
Allerførst undskyld, hvis jeg har været for spids. Tidligere korrespondance mellem os viser at vi overhovedet harmonerer sammen "kemisk set".

Citat
PPS...

Jeg citerer dig lige:
OE er jo "udgået" for år tilbage - hvad med at bruge et lidt mere "moderne" program....

Citat
PS....

ETHVERT mailprogram kan håndtere ALLE mailadresser - webmailadresser kan så være tricky i visse programmer....

Det ville have været en smuk tanke, hvis du havde skrevet at man til Win 7 downloader f. eks. "Windows live mail". - og at den også fungerer sammen med XP og at den har omtrent de samme funktioner.

Mange venlige hilsner
Ingelein

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 50 point
Dato : 08-07-10 17:23

Citat
og at den også fungerer sammen med XP og at den har omtrent de samme funktioner.

Det er bare at klø på...... Den er nyeste udgave af "OE" - og kan det samme + meget mere

NB...

Det kræver selvfølgelig at din XP er "opdateret" med servicepakkerne.....

Godkendelse af svar
Fra : ingelein

Dato : 12-07-10 12:03

Tak for svaret refi.

Hm...... Sikke sjovt vi kunne få det, hvis vi var gift med hinanden.
Mange hilsner
Ingelein