/ Forside/ Teknologi / Internet / Andet internet / Spørgsmål
10  stl_s 3378
Hvem står for samtlige .com domæner?
Fra : Megafonen
Vist : 804 gange
63 point
Dato : 06-07-10 09:14

Jeg er fanget i en situation hvor jeg ikke kan komme videre. Min hjemmeside er lukket ned og jeg har flyttet til one.com som kræver en autorisationskode for at kunne flytte over til dem fra den gamle. Men den gamle udbyder kan man ikke få fat på.
Så jeg er nødt til at kontakte en anden for at få hjælp.

Er der ikke et sted som DK-hostmaster der står for alle .com domæner?
Er man virkelig helt lost bare fordi man har et .com domæne?
Hvad havde i gjort i den her situation?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 06-07-10 09:18

Citat
.COM domæne-registrering
Com domæner blev oprindeligt introduceret til kommerciel brug for internationale virksomheder.

.com er i dag det største og mest kendte af alle top-level domæner.

Domænet kan indeholde bogstaverne a-z, cifrene 0-9, tegnet "-" (bindestreg).
Domænet kan indeholde mindst 2 tegn, og højest 50 tegn.

Com domæner har understøttelse for IDN, hvilket vil sige at det kan indeholde Unicode.
Der kan benyttes specieltegn, blandt andet fra det danske alfabet (æ ø og å).

Dette domæne kan ikke flyttes til en anden udbyder, de første 60 dage efter registrering, eller hvis der er strid om retten til domænet.

Når dette domæne skal flyttes fra en udbyder til en anden, skal den kommende udbyder bruge et såkaldt Auth ID. Dette kan man få ved at kontakte den nuværende webudbyder for domænet.
Eksempelvis skal dette AuthId benyttes, hvis du har et .com domæne du vil have flyttet til os.

Information vedrørende registrering
.com domænet kan registreres for min 2 år og max 5 år ad gangen.

Prisen for registrering af et .com domæne er kr. 100 per år.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 06-07-10 09:20

Så UDEN din "gamle" udbyder er du på rø...

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 73 point
Dato : 06-07-10 09:26

find dit domæne her og se hvem der er registrar.....

med lidt held kan du via dem få det flyttet

https://joker.com/

Kommentar
Fra : refi

Dato : 06-07-10 09:39

her en liste over samtlige GODKENDTE registrarer....

http://www.icann.org/en/registrars/accredited-list.html

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 06-07-10 20:02

Man 'ejer' et domæne-navn man som registrant har betalt for, hos en registrator; som f.eks. hostmaster.dk ...i 2 år . COM, .DK, .ORG, .BIZ, ... DOT WHATEVER !!!

Domænenavnet kan ALTID flyttes til en 'anden' host ...hvis man ønsker at skifte internet host/udbyder.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 06-07-10 20:24

Ps. Selve navne-systemet (DNS), kan du læse mere om hér:

http://da.wikipedia.org/wiki/Domain_Name_System

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 06-07-10 20:29

Det er vel egentlig dette du spørger om?
Citat
Hvem står for samtlige .com domæner?

Fra : Megafonen

Svaret må så være:
Citat
Rodserverne har en særstatus da denne er den eneste med adgang til samtlige domæner. Det er altså registreringer i disse servere, der bestemmer, hvilke domæner, der gælder på internettet. Organisation ICANN, der har hjemsted i USA, står for den overordnede styring af det officielle rodservernetværk.

..altså: http://da.wikipedia.org/wiki/ICANN

</MOLOKYLE>

Godkendelse af svar
Fra : Megafonen

Dato : 09-07-10 16:41

Tak for jeres hjælp. Jeg fandt ud af hvem det var. Har sendt dem en mail og da jeg snakkede med dem lød det som om der var håb forude