/ Forside/ Teknologi / Administrative / MS-Office / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 4373
at skrive i et dokument
Fra : denevigeuheldige
Vist : 676 gange
50 point
Dato : 04-07-10 21:56

Hvordan bærer jeg mig af med at skrive i et dokument som er scannet ind på pc`en eller for den sags skyld i et PDF-dokument?

Kommentar
Fra : DISKEN_revised

Dato : 04-07-10 22:03

Afhængig af dit Words, burde der under VÆRKTØJER i selve moppen i START_menuén
ligge et værktøj, der hedder DOKUMENT IMAGING, jeg mener det kan udføre OCR.

Ellers kan du selv søge her.
Husk at billedet skal være rimelig god kvalitet MIN 300 DPI
http://www.google.dk/#hl=da&source=hp&q=free+ocr&aq=f&aqi=g10&aql=&oq=&gs_rfai=&fp=bccf22bf72e35f2c

Kommentar
Fra : DISKEN_revised

Dato : 04-07-10 22:05

Ellers har jeg et ældre men GODT program, der kan det.
Det fulgte med en scanner jeg ikke har mere.
Så PM og det er dit.

Kommentar
Fra : DISKEN_revised

Dato : 04-07-10 22:06

Ellers søg på PDF TO WORDS, så burde der komme masser af forslag

Kommentar
Fra : DISKEN_revised

Dato : 04-07-10 22:07
Kommentar
Fra : denevigeuheldige

Dato : 05-07-10 00:23

Hej Disken. Foreløbig tak - jeg ser på det.

Hvad mener du med: Så PM og det er dit ??

Kommentar
Fra : transor

Dato : 05-07-10 00:54

Det med at skrive i et indskannet dokument afhænger helt af hvilken slags fil du har dannet med skannerprogrammet, og hvilke dokumentbehandlingsprogrammer du har.
Så uden de oplysninger er det helt umuligt at svare på.

Man kan med besvær og langsommeligt skrive direkte i et pdf dokumend med Adobe Acriobat programmet, som er ret dyrt. Man kan ikke skrive med den gratis Acrobat reader.

En anden mulighed er ud fra pdffilen at danne et word eller andet almindelig skrivbart filformat. Der findes flere mere eller mindre gode programmer til omdannelsen.

2003 og senere versioner af MS -office kan direkte indlæse en pdf og konvertere den til en normal datafoil.

Reultatet med konvertetring bliver bedst med rene ukomplicerede tekster. Ved opstillinge i kolonner ,med billeder , eller tekstrammer mv. bliver det ikke altid som originalen.

Kommentar
Fra : DISKEN_revised

Dato : 05-07-10 09:01

Citat
Hvad mener du med: Så PM og det er dit ??

PM = personlig besked.
Det kan læse tekst og udskrive det til Words
http://peecee.dk/upload/view/256105

Accepteret svar
Fra : EXTERMINATOR

Modtaget 50 point
Dato : 05-07-10 09:55

pdf-xchange viewer kan skrive direkte i din pdf fil, det er gratis og superhurtigt sammenlignet med adobe reader
http://www.tracker-software.com/

Godkendelse af svar
Fra : denevigeuheldige

Dato : 14-08-10 23:52

Tak for svaret EXTERMINATOR.

Kommentar
Fra : denevigeuheldige

Dato : 14-08-10 23:54

Disken - du skulle også gerne have nogen point da du har mange gode forslag/kommentarer. Hvordan kan vi gøre det?