/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Spørgsmål
10  g_h 4281
Mobil tags
Fra : o.v.n.
Vist : 514 gange
200 point
Dato : 01-04-10 19:50

Hej hvordan bruger jeg de tags som er på visse varer? Jeg har hentet software fra Arla og har en telefon med kamera + en mælke karton med tag, men kan ikke hitte ud af det
eksempel fra Arla:
http://www.weblogs.arla.dk/C1256FA800483D00/O/mobile-tags-paa-arla-kartoner.html
der skulle også komme tags på andre varer, det har jeg ikke forsøgt med endnu men er det samme software som skal bruges der?
http://www.ericsson.com/developer/sub/articles/other_articles/05jan04

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 01-04-10 20:10

Nu kan jeg ikke es hvilken mobil du har...

Jeg bruger progammet scanlife.

Når det er instaleret åbner jeg får kameraklap på min Nokia N82
går ind og finder programmer> scanlife og vender kamera mode stregkoden.

Så går resten af sig selv, de fleste af de koder der findes er henvisninger til web adresser.

vh Ben

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 01-04-10 20:14

SonyEricsson Z550i og det er GSM jeg er ikke kommet på 3G vognen endnu, måske er telefonen for gammel jeg kan godt åbne programmet men ikke aktivere kameraet

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 01-04-10 20:15

Virker Scanlife på Arla kartonerne?

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 01-04-10 20:19

Den virker på det link du har medsent i dit spørgsmål.

Jeg ahr lige kigget på i mit køleskab, og der er ikke en sådan en stregkode på min letmælk.

Men de almindelige stregkoder (Etiopiske - klassebilleder) der er på alle vare, kan den ikke skanne.

Vh ben

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 01-04-10 20:25

Det skal være øko letmælk og bar coden ser ud som den anden eller måske den tredie som er vist lige under filmen på denne side: http://www.scanlife.com/atlantis/

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 01-04-10 20:26

Scanlife kan ikke bruges på min telefon måske jeg bliver nødt til at skifte telefon

Accepteret svar
Fra : Benjamin.Hansen

Modtaget 210 point
Dato : 01-04-10 20:45

http://www.scanlife.com/dk/appdownload.html

Jeg er lige kommet frem til samme resultat... Din telefon er ikke med på listen...

vh ben

Godkendelse af svar
Fra : o.v.n.

Dato : 01-04-10 22:20

Tak for svaret Benjamin.Hansen. lidt øv men jeg må ud at handle telefon først

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 01-04-10 22:22

Jeg havde besøg af veninden, hendes SonyEricsson K700 kunne godt, så nu bliver jeg moppet

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 02-04-10 07:51

Så bliver du nød til at købe ny mobil, - men uanset hvad man gør går der ikke lang tid så kan de noget nyt som dem der er nye nu ikke kan...

Vi vi altid være lidt bagefter...

god påske
vh ben