/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Spørgsmål
10  g_h 4281
Opladning af Samsung mobil
Fra : Eyvind
Vist : 1270 gange
50 point
Dato : 17-03-10 18:39

Det drejer sig om en Samsung GT - E2120 købt i netto.

Hvor længe skal en Samsung oplades første gang.
Bare indtil den selv siger stop eller ekstra første gang.
Jeg kan ikke se andet i brugervejledningen end at den skal lades op og stikket tages ud når den er ladet op.

Eyvind.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 17-03-10 19:10

Opnå optimal levetid for batteriet og opladeren
Undgå at oplade batterier i mere end én uge, eftersom
overopladning kan forkorte batterilevetiden.
Ubrugte batterier aflades med tiden og skal oplades før brug.
Fjern opladeren fra stikkontakten, når den ikke er i brug.
Brug kun batterier til det formål, de er beregnet til.

Opladning af batteriet
1. Tilslut den medfølgende oplader.
2. Tag opladeren ud af stikket, når batteriet er opladet.

http://downloadcenter.samsung.com/content/UM/200911/20091102122920140/GT-E2120_UM_Open_Dan_Rev.1.0_090817.pdf

Det må jo være som du selv skriver

Kommentar
Fra : refi

Dato : 17-03-10 19:38

Du behøver egentlig kun at "mærke" på trafoen - den er varm sålænge den lader..... og mig bekendt er alle nyere beskyttet mod overladning....

Min bliver kold når batteriet er fuld selvom den stadig er sat til

Kommentar
Fra : Christa.N

Dato : 17-03-10 19:41
Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 17-03-10 19:45

Ja klaudi - det er den brugsvejledning som fulgte med.
Og du læser det også som at der ikke skal ekstra lades i starten.
Jammen så må det være det.

Refi der står at den ikke må blive siddende tilsluttet efter den er ladet op.

Men det bliver da svært for jeg sidder jo ikke og glor på den hele tiden.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 17-03-10 19:51

Men det er jo også en billig mobil fra Netto til ca. 300 kr.
Uden abonnement

Mit næste problem bliver at finde en ringetone mage til den der er i Nokia.

Kommentar
Fra : Christa.N

Dato : 17-03-10 19:52

Ejvind mit link kan sagtens overføres til mobilos' batteri.....
- men skal selvfølgelig følge vejledningen der følger med din nye tlf.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 17-03-10 20:04

Ringetoner laver du da selv - enhver mp3-fil kan da "klippes"

Kommentar
Fra : refi

Dato : 17-03-10 20:06

Citat
2. Tag opladeren ud af stikket, når batteriet er opladet.

Det der menes er blot at man IKKE skal lade laderen sidde i en tændt stikkontakt UDEN telefoner er der....

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 17-03-10 20:16

Her er en Original Nokia Tune, er det den du efterlyser
http://peecee.dk/upload/view/232206

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 17-03-10 20:20

Ja det lyder rigtigt refi .........................hvis den fortolkning er rigtig.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 17-03-10 20:30

Næ desværre klaudi - men det var en af de første standard ringetoner i min Nokia 6021
Den var så behagelig med stigende styrke, og god som vække tone om morgenen.

Jeg bliver nok nødt til at flytte simkortet tilbage og så optage lyden.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 17-03-10 20:44

Attraction hedder den ................så nu vil jeg lede.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 17-03-10 20:53

Citat
Den var så behagelig med stigende styrke

Det er ikke ringetonen - det er noget telefonen laver

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 17-03-10 21:06

Her er så Attraction
http://peecee.dk/upload/view/232241

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 17-03-10 21:07

Om igen.

Ringetonen var behagelig.
Den blev endnu mere behagelig med stigende styrke som jeg stillede den til.

Samsungs ringetoner lyder ad H-til - altså dem der følger med.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 17-03-10 21:16

Taaaaaaak klaudi - ja det er den, men den lød bedre på min gamle Nokia.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 17-03-10 21:17

Som sagt - lav dem selv - der er milliarder af muligheder

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 17-03-10 21:40

Har lige lavet en anden version af attraction
http://peecee.dk/upload/view/232248

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 17-03-10 23:38

Ja den er tæt på den jeg havde................uden slagtøj altså

Accepteret svar
Fra : Klaudi

Modtaget 50 point
Dato : 17-03-10 23:55

Attraction uden slag i
http://peecee.dk/upload/view/232283

Kommentar
Fra : transor

Dato : 18-03-10 08:38

Alle nyere mobiltelefoner er med litiumbatterier. Disse er meget følsomme for overladning og indeholder derfor alle kredsløb som automatisk afbryder opladningen i tide. Du kan ikke overlade, selv om telefonen står med opladeren tilsluttet altid.

Regn med at 8 timer er pasende opladetid, for at være på den sikre side, når der ikke står noget i vejledningen.
Skam jer Samsung.

Alle batterier skal oplades helt inden de tages i brug første gang eller efter at have ligget ubenyttet i længere tid.

Ellers er litium batterier ret problemfri og tåler sjatladning.

Godkendelse af svar
Fra : Eyvind

Dato : 18-03-10 09:14

Tak for svaret Klaudi. Og tak for dit "attraktive" arbejde............den vil jeg bruge.

Også tak til Transor - men jeg har sat den i brug nu, uden at lade de 8 timer først.
Men ellers må jeg købe et nyt batteri hvis den ikke kan holde den tændt ret længe.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 18-03-10 09:44

Velbekommen