/ Forside/ Teknologi / Internet / Andet internet / Spørgsmål
10  stl_s 3378
Youtube hvilken opløsnig er bedst
Fra : Eyvind
Vist : 1095 gange
50 point
Dato : 13-01-10 09:35

Når man har er lille filmstump og vil lægge den op til youtube - hvilken opløsning format er så bedst.
Jeg har prøvet med avi filtype men det tager laaaaaaang tid og en noget hurtigere mpeg, som dog er lidt utydelig.
Så hvad er bedst til at oploade med.

Accepteret svar
Fra : Stouenberg

Modtaget 60 point
Dato : 13-01-10 09:39

http://www.google.com/support/youtube/bin/answer.py?hl=en&answer=55744

- det bedste resultat får du ved at konvertere til MPEG4 video og MP3 audio...

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 13-01-10 10:29

Jeg kan ikke rigtig se i youtube hvilken opløsning der er bedst. I mit Pinnacle program kan det justeres til mange opløsninger....................jeg kan da prøve mig frem, men hvis nu der er en gylden opløsning ville det være rart.

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 13-01-10 10:36

Anbefalet: original opløsning på din video - for HD er det 1920x1080 (1080p) eller 1280x720.

http://www.google.com/support/youtube/bin/answer.py?answer=132460

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 13-01-10 10:39

Jeg ved ikke hvilken opløsning jeg har brugt til de småfilm, jeg har lagt ind.. det er film taget med mit alm. digitale kamera

Men det har taget en krig at få overført men det kommer da på siden, når jeg ellers er tålmodig nok

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 13-01-10 10:55

Ja - jeg har også lagt en stump avi film direkte fra mit IXUS camera og det tog over en halv time.
Jeg har så prøvet med MPEG2 som er noget hurtigere.
Mit foto program kan også indstilles i Kbits/sec. som gør filen større og mindre.

Det skulle jo også gerne kunne ses.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 13-01-10 11:22

Eyvind du tænker for meget

Jeg tog også direkte fra mit kamera - hele tre gange - væbnede mig med tålmodighed, og vupti, så var filmene på youtube

Godkendelse af svar
Fra : Eyvind

Dato : 13-01-10 12:07

Tak for svaret Stouenberg. Jeg ser at youtube selv konverterer en avi til MPEG4.

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 13-01-10 12:59

Velbekommen Eyvind - glæder mig til at se den!!!