|
| SIM-kort afvises hos Telenor Fra : steenfibiger | Vist : 2606 gange 100 point Dato : 08-01-10 11:43 |
|
Jeg har haft den samme simple NOKIA telefon og det samme SIM-kort i mange år, købt hos Orange, som senere blev overtaget af Sonofon, og nu overtaget af Telenor. Det hele har fungeret perfekt hos Orange og Sonofon, men nu som Telenor-kunde sker det ret ofte at telefonens display viser: SIM-kortet afvist. Jeg kan så slukke telefonen, tænde igen og starte telefonen op uden problemer. Hvad skyldes denne afvisning af SIM-kortet, som optræder ca. en gang om ugen, både i Danmark og i udlandet? Har det noget med Telenor at gøre? Jeg har ikke sagt noget til Telenor. Jeg kunne jo risikere at skulle have helt ny telefon eller SIM-kort. Ulejligheden er jo begrænset, så længe det kun sker en gang om ugen, men jeg undrer mig over, hvorfor det sker så regelmæssigt. En gang oplevede jeg at batteriet var helt tømt for strøm. Er det fordi den har brugt meget strøm i et forsøg på at holde forbindelsen?
| |
|
Nu har jeg to forskellige svar. Indtil videre kan jeg leve med problemet.
o.v.n.: Bliver det gamle SIM-kort lukket i samme øjeblik man bestiller et nyt? så man er uden telefon indtil det nye SIM-kort kommer?
| |
|
Problemet opstod i forbindelse med overgangen fra Sonofon til Telenor!
| |
|
Det er samme telefon og samme SIM-kort jeg har brugt gennem alle årene, og ellers fejler hverken batteri eller telefon noget!
| |
| Kommentar Fra : Nordsted1 |
Dato : 08-01-10 12:49 |
|
Jeg har altid min telefon tændt, døgnet rundt året rundt, og den bliver ladt op næsten med samme interval hver gang
Så jeg sidder lige og tænker, at det måske alligevel er batteriet og ikke telefonen, når din tlf. også kun skaber sig en gang om ugen
Du har vel ikke mulighed for at afprøve et andet batteri, inden du beder om nyt SIM-kort
| |
| Kommentar Fra : D9N |
Dato : 08-01-10 13:42 |
|
blot til info ..
Orange blev overtaget af Telia
"8. jul. 2004 12:03Telia har opkøbt den danske del af Orange for 4,5 mia. kroner af France Telecom. Dette inkluderer Orange's underskud på godt 2 mia. kroner."
at din telefon skriver simkort afvist betyder at simkortet kommer ud af position eller evt er slidt og ved at være slidt ned, så du skal have det byttet hos sonofon/Telenor.
du ringer blot til deres kundeservice så sender de dig et nyt.
vh
D9N
| |
| Kommentar Fra : dova |
Dato : 08-01-10 15:59 |
|
Citat at din telefon skriver simkort afvist betyder at simkortet kommer ud af position eller evt er slidt og ved at være slidt ned, så du skal have det byttet hos sonofon/Telenor.
du ringer blot til deres kundeservice så sender de dig et nyt. |
Enig
Og en tilføjelse, så ka det evt. også skyldes støv o.lign. der er kommet ind i telefonen gennem tiden, som så har sat sig i "forbindelsen" mellem kortets chip og telefon.
| |
|
Dert smarteste er at gå ind i en butik.
Der kan de lave det nye sim kort med det samme, og så risikerer du ikke at skulle undvære telefon i et par dage.
MEN få dem til at ringe til kundeservice og sikre at det er uden beregning, ellers vil der pludselig optræde et beløb for sim kort udskiftning på din næste regning.
Og som en anden har vævnt, så er det en rigtig god ide, at slukke sin telefon en gang om ugen, bare et par minutter, og så kan den tændes igen
| |
| Kommentar Fra : LuffeA |
Dato : 08-01-10 21:40 |
|
Citat mit gamle kort var så gammel at den krævede flere volt end de nye telefoner kører med |
Samme forklaring fik jeg hos Sonofon da jeg skiftede til en nyere arbejdstelefon, kortet var vel 4-5 år gammelt.
Til gengæld havde jeg privat et TDC-kort helt fra 1996, det virkede i 4 telefoner december sidste år, og kun kasseret idet jeg skiftede abonnement.
Chippen kan være slidt, ligesom det sker for dankortet.
| |
| Kommentar Fra : LuffeA |
Dato : 08-01-10 21:42 |
|
Citat det virkede i 4 telefoner december sidste år |
Schludder
Det virkede i 4 telefoner INDTIL december sidste år.
| |
| Accepteret svar Fra : Benjamin.Hansen | Modtaget 100 point Dato : 09-01-10 11:07 |
|
Det kan være meget mere banalt.
Det hvor dit simkort er sat i der en række kontaktflader med kuldbelægning. En at disse kontakter kan have en dårlig forbindelse.
Det bedste er at tage kortet ud og tørre guldfladerne af med en klud med lidt isopropylalkohol på.
Jeg havde det samme ned en firmatelefon for nogle år siden. Da der ikke går støm af nævneværdig størrelse i de små kontakter, er der ikke noget til at holde dem rene.
Når dy har renstet kortet og sat det i igen, er dine problemer formentlig væk.
vh Ben
| |
|
Jeg prøver at rense kontaktfladerne, tak Benjamin.Hansen. Og tak til alle andre for de mange tips og ideer.
| |
|
Tak for svaret Benjamin.Hansen. Dit råd har virket i foreløbig en uge. Det fungerer nu perfekt.
| |
| Du har følgende muligheder | |
|
Eftersom du ikke er logget ind i systemet, kan du ikke skrive et indlæg til dette spørgsmål.
Hvis du ikke allerede er registreret, kan du gratis blive medlem, ved at trykke på "Bliv medlem" ude i menuen.
| |
|
|