/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Kan en usb2 brænder bruges til alm. usb?
Fra : boots61
Vist : 270 gange
50 point
Dato : 24-04-03 22:31

Jeg er ved at købe en Asus Extern brænder model CRW-4012A-U med usb2;
men kan jeg overhovedet bruge den, når jeg kun har alm. usb? Den er kun
et halvt år gammel, og sælger vil have kr. 650 + porto. Er det for meget?

Accepteret svar
Fra : Franksp

Modtaget 60 point
Dato : 24-04-03 23:05

Ja, du kan godt bruge en USB2 hardware til alm. USB, da USB2 altid er bagud-kompatibel.
Du kan også købe et USB2 kort og sætte det i din computer. Det koster kun omkring kr. 250,00 og kører du med en væsentlig højere hastighed. Det ville jeg gøre hvis jeg var dig

Med venlig hilsen
Franksp

Godkendelse af svar
Fra : boots61

Dato : 24-04-03 23:24

Tak for svaret Franksp.

Kommentar
Fra : Peter_Madsen

Dato : 24-04-03 23:29

nej.. gu kan du ej plotte din USB 2.0 brænder i en USB 1.0 eller 1.1 port! Grunden dertil er at USB 2.0 køre med en MEGET højerere hastighed, end USB 1.0, og derfor vil brænderen slet ikke kunne få data nok igennem, til at gennemføre en ordelig brænding! du kan jo godt putte en USB 1.0 enhed til et USB 2.0 hub, men bestemt ikke omvendt!

For at kunne bruge USB 2.0 brænderen, skal du altså have USB 2.0!

Kommentar
Fra : boots61

Dato : 25-04-03 17:03

Til Peter Madsen.

Jeg har faktisk fået at vide flere steder fra, at det godt kan lade sig gøre,
det vil bare køre langsommere. Samme besked fra en forhandler, så jeg
tager svaret fra Franksp (og alle de andre "eksperter" i div. nyhedsgrupper)
for gode varer.

Kommentar
Fra : boots61

Dato : 30-04-03 20:18

Til Peter Madsen.

Jeg synes da lige jeg vil fortælle dig om min nye brænder. Jeg har sørme lige brændt
en musik-cd. Og den virker!!! Min bærbare har godt nok kun USB1 og brænderen USB2;
men jeg havde ingen problemer overhovedet. Det gik godt nok lidt langsomt (ca. 18 min.);
men virker...det gør den altså. Så lærte du altså noget nyt.
Endnu engang tak til Franksp for det supergode svar.

Kommentar
Fra : Franksp

Dato : 30-04-03 20:59

Til Boots61

Tak for de pæne ord. Jeg er glad for at "stolede" på mig. Jeg svarer aldrig på et spørgsmål, hvis jeg ikke er helt sikker.
Jeg er kun "medlem/bruger" af kandu, for at hjælpe andre og for selv at få hjælp når jeg har behov

De venligste hilsener
Frank