|
| Annulerede spørgsmål Fra : vvdriver | Vist : 749 gange 300 point Dato : 26-10-09 07:56 |
|
Citat 25-10-09 50 Hvor ligger de nye kanaler? (9) Andet multimedie |
Citat Det kan undre en eller anden, at hver gang vvdriver er på banen, så er det oftest et kopi af en eller anden statestik, men sjældnere noget konstruktivt og brugbart! |
Hvad er jeres holdning til annulerede spørgsmål?
Ud fra jeres kommentar,retter jeg ind efter hvad flertallet mener.
Skal jeg fortsætte med at kopier spørgerens statestik ,eller holde op.
Dette spørgsmål fordi jeg ønsker ikke at være upopulær?.
vvdriver
| |
|
Hvis du ikke får noget svar er da OK at annulere.
Får du får brugelige svar, bør du give points til det bedste af dem.
Og så er mellem zonen:
Får du svar du måske ikke finder brugbare, men hvor den der er brugt megen tid på spørgsmålet,
bør du også godkende, du kan jo graduere godheden af besvarelsen...
Det ringeste er når spørgere bare glemmer deres åbne spørgsmål, så de udløber i kandu på tid.
| |
| Kommentar Fra : pve |
Dato : 26-10-09 09:03 |
|
Citat Skal jeg fortsætte med at kopier spørgerens statestik ,eller holde op. |
- det skal du da selv om, hvis en bruger ikke kan lide at se sin statistik er det vel brugerens problem !
Jeg mener det er ok at annullere spm hvis det er fordi an rent faktisk ikke får et svar der kan bruges, men der er bare rigtigt mange som annullere til trods for at de virker som om de er tilfredse med de svar de har fået.
Personligt checker jeg ind imellem en bruges statistik inden jeg svarer, og tror jeg ikke på at den pågældende bruger vil accepere et af de svar der bliver givet, gider jeg slet ikke skrive noget.
| |
| Kommentar Fra : Eyvind |
Dato : 26-10-09 09:53 |
|
Men det er måske en god idé lige at kigge på de annullerede spørgsmål først.
I annullerede spørgsmål kan jo også være fejlspørgsmål og fortrudte spørgsmål.
Statestik kan bruges til mange ting.
| |
| Kommentar Fra : vvdriver |
Dato : 26-10-09 10:58 |
|
Jeg har selv stillet spørgsmål her på Kandu som ikke har hjulpet mig.
Men jeg annuler ikke spørgsmålet.
En eller anden skiller sig ofte ud,ved at havde gjort sig ekstra umage for at hjælpe mig.
Så accepter jeg personens svar,med en kommentar.
Det løste ikke problemet,men du var mest ihærdigt?
vvdriver
| |
| Kommentar Fra : ans |
Dato : 26-10-09 13:13 |
|
Citat Skal jeg fortsætte med at kopier spørgerens statestik ,eller holde op. |
Det er helt op til dig selv.
Som tidligere nævnt kan en statistik bruges til meget.
I det "gamle" kandu fra før den 31.12.05 var der ikke en regel om at spørgsmål enten skulle accepteres eller annulleres. Man kunne acceptere eller slette sit spørgsmål, men åbne gamle spørgsmål blev ved med at være der.
Det "nye" kandu, med de regler, der er i dag, trådte i kraft den 31.12.05 men først fra den 07.02.06 begyndte kandu at annullere de gamle åbne spørgsmål ... du kan læse mit tip her
http://www.kandu.dk/Tip15550.aspx
Så i en statistik kan du se om det er brugernes "gamle" spørgsmål, som kandu har annulleret. Hvis det er spørgsmål fra før november 2005, så er det højst sandsynligt, der har annulleret.
Som du kan se i min statistik, har jeg også annullerede spørgsmål. Mange af dem har nu været for at teste det "nye" kandu.
Men der er da et par brugere på kandu som har flere annullerede spørgsmål end accepterede og som stadig stiller det ene spørgsmål efter det andet og bare lader kandu annullere dem. De samme brugere har også flere åbne spørgsmål, som der rent faktisk er kommet et brugbart svar på. Så er det jeg synes, det er spild af tid, at hjælpe de brugere.
Citat En eller anden skiller sig ofte ud,ved at havde gjort sig ekstra umage for at hjælpe mig.
Så accepter jeg personens svar,med en kommentar.
Det løste ikke problemet,men du var mest ihærdigt? |
Der er jeg så ikke enig i at et svar, der ikke er brugbart, skal accepteres. Det vil for de brugere, der evt. køber svaret, være spild af point.
| |
| Kommentar Fra : vvdriver |
Dato : 27-10-09 08:00 |
|
Citat Spørgsmål
- Ubesvarede 3
- Besvarede 11
- Annullerede 19
- Slettede 0
Ialt 33 |
Citat Spørgsmål
- Ubesvarede 1
- Besvarede 12
- Annullerede 13
- Slettede 0
Ialt 26 |
Det er sådanne statestikker/spørgere jeg syntes ikke fortjener hjælp.
vvdriver
| |
| Kommentar Fra : ans |
Dato : 27-10-09 13:45 |
|
Er det her bedre ?
Citat Ubesvarede 8
- Besvarede 27
- Annullerede 41
- Slettede 0
Ialt 76 |
Citat Ubesvarede 6
- Besvarede 41
- Annullerede 65
- Slettede 0
Ialt 112 |
Og det er fra aktive brugere på kandu !!!!
Den ene af dem deltager med glæde i mange spørgsmål, den anden holder sig til "en" kategori
| |
| Kommentar Fra : Nordsted1 |
Dato : 27-10-09 14:05 |
|
Nej den er ikke bedre, og der findes også den der er værrer..........men igen, hvis der var brugbare svar imellem, så kan man holde sig væk - og sætte statestikken i kommende spørgsmål
Jeg har også set nogle hvor de har en grim statestik, men hvor de annullerede spørgsmål er for år tilbage, de skal jo så ikke have deres statestik udbasuneret på kandu, når de husker at lukke deres spørgsmål nu
Mange nye kandubrugere, kender ikke til lukkesystemet
| |
| Kommentar Fra : Eyvind |
Dato : 27-10-09 14:28 |
|
Denne ser heller ikke for godt ud.
- Ubesvarede 1
- Annullerede 13
- Slettede 7
- Ialt 21
Statestikken taler jo for sig selv.
| |
|
Nå, jeg svarer nu på spørgsmål, der har min interesse, uden at skele til spørgerens "statistik".
Mener det er med 2 gange i?
Måske derfor, jeg ofte er blevet skuffet...
| |
| Kommentar Fra : Nordsted1 |
Dato : 27-10-09 14:48 |
|
slå lige denne
Spørgsmål
- Ubesvarede 0
- Besvarede 82
- Annullerede 173
- Slettede 1
Ialt 256
Men han/hun er heller ikke aktiv med denne profil længere og godt det samme
| |
| Kommentar Fra : ans |
Dato : 27-10-09 16:18 |
|
Nordsted1
Citat Men han/hun er heller ikke aktiv med denne profil længere og godt det samme |
Nej, det er snart 3 år siden profilen har været logget på kandu.
Men de to "profiler" ,jeg har henvist til, ved godt hvordan et spørgsmål kan afsluttes. Den ene af dem lader bare kandu annullere efter 3 mdr. til trods for brugbare svar. Den anden annullerer for at blive fri for diskussioner til trods for brugbare svar.
Det har for mig været irriterende og jeg deltager ikke mere i deres spørgsmål.
| |
| Kommentar Fra : Nordsted1 |
Dato : 27-10-09 17:08 |
|
Der var en spørger for ikke så længe siden,der påstod at han/hun ikke KUNNE lukke sine spørgsmål... vedkommende havde skrevet til kandu tre gange, men ikke fået svar
Den har jeg aldrig hørt før??
| |
| Kommentar Fra : Nordsted1 |
Dato : 27-10-09 17:14 |
|
Spørgsmål
- Ubesvarede 6
- Besvarede 41
- Annullerede 65
- Slettede 0
Ialt 112
Ja denne kender jeg godt - NU -
| |
|
Løgn, forbandet løgn, statistik...
| |
| Kommentar Fra : Nordsted1 |
Dato : 27-10-09 20:43 |
| | |
| Kommentar Fra : vvdriver |
Dato : 08-11-09 11:36 |
|
Ud fra overnævnte svar,har jeg truffet en beslutning.
Inden jeg svarer/prøver at hjælpe en spørger,kikker jeg på vedkommens statestik.
Er der over 25% annulerede spørgsmål,holder jeg mig derfra
vvdriver
| |
| Kommentar Fra : Nordsted1 |
Dato : 08-11-09 11:44 |
|
vvdriver... det er altså ikke en helt retfærdig måde, at gøre det på
Når du tjekker så skal du også lige se på, om spørgeren måske har rettet sig, for de annullerede vil altid stå der, men de kan jo være gamle.. forstået på den måde, at spørgeren måske har lært at lukke spørgsmålene
| |
| Kommentar Fra : vvdriver |
Dato : 13-11-09 09:17 |
|
Jeg tror jeg med dette indlæg,har lavet selvmål?.
Er blevet gjort opmærksomt på, at mange af de annulerede spørgsmål kan stamme fra en tid,før jeg blev gjort bekendt med Kandu.
Fremover vil jeg tage stilling i hvert enkelt spørgsmål,ligeledes hvor langt tid brugeren har været medlem?.
Tak for alle svarene
vvdriver
| |
| Godkendelse af svar Fra : vvdriver |
Dato : 13-11-09 09:20 |
|
Tak for svaret Nordsted1.
Jeg har desværre sat det til 2 stjerner, da der ikke findes noget endegyldigt svar på mit spørgsmål.
vvdriver
| |
| Du har følgende muligheder | |
|
Eftersom du ikke er logget ind i systemet, kan du ikke skrive et indlæg til dette spørgsmål.
Hvis du ikke allerede er registreret, kan du gratis blive medlem, ved at trykke på "Bliv medlem" ude i menuen.
| |
|
|