/ Forside/ Karriere / Job / Fjernarbejdsplads / Spørgsmål
10  soeren 0
arbejde og bopælspligt!
Fra : sjhfhammer
Vist : 1192 gange
45 point
Dato : 19-10-09 00:12

Jeg har lige et spørgsmål til. Hvad gør man, hvis man er lejer af en lejlighed i jylland med bopælspligt, men samtidig skal arbejde i københavn fra mandag til fredag og derfor kun er i jylland i weekenden.

Er dette overhovedet muligt og hvad har jeg af muligheder? for så vidt jeg har forstået, skal man ifølge loven opholde sig det meste af sin tid i den lejlighed, man har bopælspligt i og det kan jeg jo ikke så godt, når arbejdet er i københavn.

hjælp tak:)

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 19-10-09 00:23

Der er ikke noget krav om hvor meget du skal opholde dig i lejligheden, og i en periode kan du jo sagtens opholde dig mere et andet sted, du kan bare ikke have din folkeregisteradresse tilmeldt mere end et sted ad gangen

Kommentar
Fra : transor

Dato : 19-10-09 01:12

Bopælspligt er da vist kn noget man har på landbrugsejendomme.
I det tilfælde må man ikke bo et andet sted det meste af tiden.

Accepteret svar
Fra : Nordsted1

Modtaget 45 point
Dato : 19-10-09 07:24

Du kan læse videre her

http://www.kandu.dk/spg140978.aspx

Godkendelse af svar
Fra : sjhfhammer

Dato : 20-10-09 20:25

Tak for svaret Nordsted1.