/ Forside/ Teknologi / Netværk / TCP/IP / Spørgsmål
10  Fijala 1204
D-link router opsætning
Fra : nielstarp
Vist : 673 gange
20 point
Dato : 31-10-01 08:59

Jeg kører på noget som hedder esenet, det er lig med webspeed fra tdc. Jeg har anskaffet mig en d-link 804 router med indbygget switch, når jeg sætter den på kan den ikke få en ip fra tdc. Er der nogen som ved hvordan man sætter en router på i windows xp. Modemet er en Moterola surfboard 4100 cabelmodem.
Esenettet virker på den måde at det genkender maskinens hardware eller lign. første gang man kobler på kommer man ind til en side hvor man skriver sit bruger navn og kodeord.

Kommentar
Fra : britta

Dato : 31-10-01 11:36

Hej

Når du siger "den ikke kan få en ip fra tdc",- er det første der falder mig ind, at du skal henvende dig til TDC --for at få en forklaring på den manglende Ip. Addr. Har du ikke noget Hotline Hjælp ??

Hilsen
Britta

Kommentar
Fra : briani

Dato : 31-10-01 11:52

Hej igen har du proplemer med de der IP nummer,kan du ringe til TDC kabel tv for support på telefon 80804021 der har du hotline til,så fortæller de dig hvad der er galt, jeg bor også i Esbjerg hvor vi lige har fået vores nye platform surfboard 4100 modem,jeg kender ikke til det der med opsætning af router/ ellers vil jeg gerne have hjulpet dig
Men prøv at ringe til TDC i første omgang,ellers så henviser jeg dig til det link jeg har givet dig,det er en hjemmeside for os der er på esenettet.
MVH Brian
PS-har du læst den der QUICK GUIDE der hørte med din nye modem

Kommentar
Fra : britta

Dato : 31-10-01 12:45

briani >>>>> Hvorfor "overtager" du min ide ?????? ---???

Hilsen
Britta

Kommentar
Fra : briani

Dato : 31-10-01 13:01

Britta
Undskyld Britta hvis du føler at jeg overtager dit forslag,det var ikke meningen,jeg oplyser jo kun det telefonnummer som er det nr vi skal bruge, os der er på esenettet her i Esbjerg,da vi her i Esbjerg har haft proplemer med vores gamle kabel modem,har vi nu alle os der er tilsluttet esenettet fået ny modem,de udskiftede netop vores gamle modem da der var proplemer med de der ip adresser,men det skulle der nu være styr på med de nye modem vi har fået,ligeledes henviser jeg Niels til at opsætte sin modem efter den QUICK GUIDE som hørte med,det kan være han måske har sat sit modem forkert op,og tilbage til det telefonnummer jeg henviser til så er det den direkte linie til dem der har med esenettet i Esbjerg at gører,håber det var svar nok på dit Spørgsmål Britta?Jeg er ikke ude på at overtage andres spørgsmål,men kun at forsøge at hjælpe så godt jeg nu kan.
MVH og forsat god dag Brian

Kommentar
Fra : PARKENSS

Dato : 31-10-01 20:02

Ok

Kommentar
Fra : briani

Dato : 31-10-01 20:08

Er Parkenss og Britta samme person? Det må jeg vist heller lige finde ud af
Brian

Kommentar
Fra : britta

Dato : 31-10-01 20:39

Hej

Sig mig,-hvad søren foregår der her !!!!!!!!!!!!!!!!! Hvordan kan det lade sig gøre at jeg kommer ind under et andet navn????? !!!!!!!!

Kommentar
Fra : briani

Dato : 31-10-01 20:43

Ja det var så afsløringen der kom der,det er lidt dumt Britta at bruge de samme tegn som Parkenss,men det skal jeg nok finde ud af
Brian

Kommentar
Fra : nielstarp

Dato : 31-10-01 20:57

Selvfølgelig har jeg prøvet at kontakte TDC men da de ikke yder service på router er det bare svaret, jeg ved godt hvordan man sætter et kabelmodem op osv. det jeg spurgte om var om nogen har prøvet at sætte en d-link router op på enten webspeed eller esenettet som ligner hinanden meget og så syntes jeg at både britta og brian skulle finde et anden sted at chatte sammen.
Med venlig hilsen Niels

Accepteret svar
Fra : Nyhedsbruger

Modtaget 20 point
Dato : 01-11-01 12:04

"nielstarp" <nielstarp.news@kandu.dk> wrote in message
news:x5OD7.1223$RM3.142899@news000.worldonline.dk...

> Jeg kører på noget som hedder esenet, det er lig med webspeed fra tdc.
> Jeg har anskaffet mig en d-link 804 router med indbygget switch, når jeg
> sætter den på kan den ikke få en ip fra tdc. Er der nogen som ved
> hvordan man sætter en router på i windows xp. Modemet er en Moterola
> surfboard 4100 cabelmodem.
> Esenettet virker på den måde at det genkender maskinens hardware eller
> lign. første gang man kobler på kommer man ind til en side hvor man
> skriver sit bruger navn og kodeord.
>
> --
> Leveret af:
> http://www.kandu.dk/
> "Vejen til en hurtig løsning"

Efter et par timers arbejde fandt jeg ud af problemmet!!!

Du skal allerførst registrere kabelmodemet direkte til din comp, uden dlink
804.

Når du så kan surfe på din maksine, skal du finde MAC adressen på dit netkort.

Dosprompt:

Win98: winipcfg

Win2000: ipconfig /all

Skrive MAC adressen ned og tilslut dlink 804 imellem comp og kabelmodem.

Gå ind i opsætningen på 804, alt skal stå til DHCP.

Basic Setup - Internet Settings: Specify a MAC address (indtast dit MAC adresse
her:)

Du kan nu surfe med DHCP på hele netværket…

Mvh

Casper Sørensen

cash@esenet.dk

--
Posted from cash.webspeed.dk [62.243.92.112]
via Mailgate.ORG Server - http://www.Mailgate.ORG

Godkendelse af svar
Fra : nielstarp

Dato : 02-11-01 16:36

Tak for svaret Casper Sørensen.
Tak Casper det var lige det der skulle til jeg havde ellers hentvendt mig både til forhandler, TDC, support hos D-link, men ingen kunne hjælpe mig hos D-link var svaret bare at jeg skulle ringe tilbage når jeg havde fundet svaret, så kunne de også hjælpe andre. Det gør jeg ikke for D-linls skyld men for at hjælpe andre med samme problem.

Så mange tak Casper