/ Forside/ Interesser / Hus og have / Vand og VVS / Spørgsmål
10  e.c 2605
Et-grebs armatur drypper
Fra : beli
Vist : 1994 gange
200 point
Dato : 17-06-09 14:53

Hej, vi har et Hans Grohe et-grebs håndvaskearmatur som drypper. Ifølge vejledningen, skal grebet bare tages af og den "kuppel"-formede omvendte "skål" drejes af hvorefter indmaden tages ud og renses eller skiftes, men hvad gør man når kuplen sidder helt fast? Den er jo ikke sådan at få fat i og hvis man bruger værktøj (tænger eller sådan noget) går den i stykker, for det er noget tyndt stads.

Kommentar
Fra : thulin

Dato : 17-06-09 14:59

Du skal tage den blå/røde plastic dims ud, inden under den er der en umbraco skrue.

Sådan er det i 99% af gangene med en Grohe

Kommentar
Fra : beli

Dato : 17-06-09 15:05

Det har vi gjort. Vi kan også sagtens få selve grebet af, men ikke skallen (den der ovale med hul foroven) af. Den kan ikke drejes. Sidder helt fast.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 17-06-09 15:07

Muligt i skal åbne hanen helt inden skallen kan tages af.

Accepteret svar
Fra : Eyvind

Modtaget 200 point
Dato : 17-06-09 19:34

Den sidder fast i kalk og meget andet.
Måske kan et par små venlige dask hele vejen rundt med en lille hammer løsne den.......måske.

Kommentar
Fra : bennymanden

Dato : 18-06-09 00:19

Som set før: ikke et dårligt råd ......
Citat
Den sidder fast i kalk og meget andet.
Måske kan et par små venlige dask hele vejen rundt med en lille hammer løsne den.......måske.

måske er det groet fast på en måde så du får MEGET svært ved at skille det ad - prøv at kikke lidt på priser ..... det kan sagtens være at et nyt batteri er billigere end at ofre ret meget på at reparere
hilsen
bennymanden

Godkendelse af svar
Fra : beli

Dato : 18-06-09 07:54

Tak for svaret Eyvind.