/ Forside/ Interesser / Fritid / Motorcykler / Spørgsmål
10  3773 1345
Skal man købe gxsr400/cbr400/vfr400==
Fra : PalleSimonsen
Vist : 809 gange
50 point
Dato : 24-10-01 15:20

Jeg skal ud at investere i en mc.

Som førstegangs bruger er jeg blevet anbefalet en 400 - jeg er ikke så høj.

Hvad skal man betale????

Hører gerne

Palle Simosnen
+++

Accepteret svar
Fra : briani

Modtaget 60 point
Dato : 24-10-01 15:38

du kan se de forskellige mærker og prisen på dem her
http://home5.inet.tele.dk/sgjan/mc/index/
MVH Brian

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 24-10-01 16:14

PalleSimonsen <PalleSimonsen.news@kandu.dk> skrev i en
news:w9zB7.1430$BZ1.114662@news000.worldonline.dk...
> Jeg skal ud at investere i en mc.
> Som førstegangs bruger er jeg blevet anbefalet en 400 - jeg er ikke så
> høj.
> Hvad skal man betale????

Af de nævnte kan prisen hurtigt komme op på 60.000,-, og det er ALT for
dyrt i min verden. Til sammenligning er det stort set hvad man kan få en
yngre (400'erne er ofte halvgamle side-import modeller!) 600 til

--
Armand.

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 24-10-01 17:51

"PalleSimonsen" skrev d. 24-10-01 14:20 dette indlæg :
> Jeg skal ud at investere i en mc.
>
> Som førstegangs bruger er jeg blevet anbefalet en 400 - jeg er ikke så
> høj.
>
> Hvad skal man betale????
>
> Hører gerne
>
> Palle Simosnen
> +++
> Du kan også investere i en ny Jawa, kanuni MZ eller en brugt MZér de
er billige, køre udemærket og kan anskaffes fra ny, for ca. 30.000 kr.
Det er Ewald mc og Læder der er importør tlf 45 89 19 00
> --
> Leveret af:
> http://www.kandu.dk/
> "Vejen til en hurtig løsning"
>

--
Leveret af:
http://www.kandu.dk/
"Vejen til en hurtig løsning"

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 24-10-01 17:52

> > Jeg skal ud at investere i en mc.
> > Som førstegangs bruger er jeg blevet anbefalet en 400 - jeg er ikke så
> > høj.
> > Hvad skal man betale????
> Af de nævnte kan prisen hurtigt komme op på 60.000,-,

og til 60k kr. kan du finde en vfr750f fra86-88
og det er også en udemærket begynder cykel og
den kan man have i mange år uden at den bliver for "lille".
og så er den temlig slid-stærk.
jeg har kørt ca. 40 k km på min og den havde kørt 56 i forvejen,
og det er uden nævneværdige problemer.
mvh
bo thomsen
www.vfr.dk

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 24-10-01 21:41

bo thomsen wrote:

>> > Jeg skal ud at investere i en mc.
>> > Som førstegangs bruger er jeg blevet anbefalet en 400 - jeg er ikke så
>> > høj.
>> > Hvad skal man betale????
>> Af de nævnte kan prisen hurtigt komme op på 60.000,-,
>
> og til 60k kr. kan du finde en vfr750f fra86-88

Eller en CBR600F2 som er kendt for at være både velkørende og solid

--
mvh Jes Vestervang - der går efter en Yamaha Fazer 600 fra '98 som man kan
få fra 70k kr. Lidt mange hk (95) til en begynder, men med en god portion
fornuft kan det godt gå
ICQ#21146256 - DMCN#506 - http://the.subnet.dk
GSXR250

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 24-10-01 22:11

Jes Vestervang wrote:

> bo thomsen wrote:
>
>>> > Jeg skal ud at investere i en mc.
>>> > Som førstegangs bruger er jeg blevet anbefalet en 400 - jeg er ikke så
>>> > høj.
>>> > Hvad skal man betale????
>>> Af de nævnte kan prisen hurtigt komme op på 60.000,-,
>>
>> og til 60k kr. kan du finde en vfr750f fra86-88
>
> Eller en CBR600F2 som er kendt for at være både velkørende og solid
>
Fra omkring 1993
--
mvh Jes Vestervang
ICQ#21146256 - DMCN#506 - http://the.subnet.dk
GSXR250

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 24-10-01 20:24

Armand <armand@mcSTREGchaufførerne.dk> skrev i en
news:9r6mcn$1jll$1@news.cybercity.dk...
>
> PalleSimonsen <PalleSimonsen.news@kandu.dk> skrev i en
> news:w9zB7.1430$BZ1.114662@news000.worldonline.dk...
> > Jeg skal ud at investere i en mc.
> > Som førstegangs bruger er jeg blevet anbefalet en 400 - jeg er ikke så
> > høj.
> > Hvad skal man betale????
>
> Af de nævnte kan prisen hurtigt komme op på 60.000,-, og det er ALT for
> dyrt i min verden. Til sammenligning er det stort set hvad man kan få en
> yngre (400'erne er ofte halvgamle side-import modeller!) 600 til
>
> --
> Armand.
>
Du har ret i at man hutyigt betaler meget for en 400ccm hvis du snakker kr
per hk, men på de fleste 400ccm modeller er der en del detaljer som der ikke
er på de lidt ældre 600ccm.
Jeg har jo som bekendt en '93 VFR400R NC30, som jer er meget glad for. Den
ville jeg da under ingen omstændiger bytte for en stålstellet 600 ccm, bare
for at få 40 hk mere. Jeg har sagt det før, og nu siger jeg det igen...Alt
over 400ccm er bare blær!!
Det er så et andet spørgsmål om de skrappe 400 ccm mc (VFR, CBR, ZXR, FZR
osv) er gode begyndermodeller, de går selvfølgelig ikke så stærk som en 600
ccm mc, når det går lige ud, men de er lidt aggresive i deres
køreegenskaber. Der er langt ud til grænsen, men når man kommer udovre
denne, skal man være mere end vaks for at hente den tilbage.
Jeg startede selv på en 400, men det var en gammel 2pattet GSX, fin cykel,
blød og eftergivende. Hvad med en GS500, CB500, el lign.?

Hilsen Tomas
NC30

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 24-10-01 22:27

> > og til 60k kr. kan du finde en vfr750f fra86-88
>
> Eller en CBR600F2 som er kendt for at være både velkørende og solid

når man nu kan få bundtræk i stedet for hvorfor så ikk

bo thomsen
www.vfr.dk

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 25-10-01 01:31

Som førstegangs bruger er jeg blevet anbefalet en 400 - jeg er ikke så høj.

Jeg ville anbefale sådan noget som en Honda cx 500 eller cx 650 det syntes
jeg er et fantatisk godt valg, det var min anden cykel den er ikke super
hurtig, men tilgengæld er den super stabil og den ligger i den katagori der
hedder sportstouring

Hvad skal man betale????
dem kan man få fra 20.000 til 40.000 kr

det virker bare
mchilsen fra
Jim
der lige har solgt sin cx500 fra 82 med 212.000 km på uret
og har købt en CBR1000F fra 93'

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 25-10-01 10:18

Hejsa

Det lyder som om du gerne vil have noget med lidt ræs i, og det er jo noget
der koster...
Personligt vil jeg generelt sige at en nyere cykel er at foretrække, frem
for en ældre, og 400'erne er typisk ældre. (jeg kan ikke lige komme på nogen
der 400'ere i dag?)

En tommelfinger regel er at jo mere ræs der er i en cykel, jo mere koster
den også at holde kørende (dæk, olie, rep, m.v.)

Men find lige ud af hvad budgettet siger... - det er et rigtigt godt sted
at starte, det har nemlig en tendens til at være afgørende for hvad du ender
med

Selv ligger jeg og triller rundt på en kawa Gpz500, som jeg er meget glad
for, den er let og kæk, og eftersom jeg ikke er så stor, passer det mig
storartet.

/Kristoffer

PalleSimonsen <PalleSimonsen.news@kandu.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:w9zB7.1430$BZ1.114662@news000.worldonline.dk...
> Jeg skal ud at investere i en mc.
>
> Som førstegangs bruger er jeg blevet anbefalet en 400 - jeg er ikke så
> høj.
>
> Hvad skal man betale????
>
> Hører gerne
>
> Palle Simosnen
> +++
>
> --
> Leveret af:
> http://www.kandu.dk/
> "Vejen til en hurtig løsning"
>

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 25-10-01 13:27

"Kristoffer Lippert" <k-music@get2net.dk> skrev i en meddelelse
news:3bd7d855$0$11601$ba624c82@nntp01.dk.telia.net...
> Hejsa
>
> Det lyder som om du gerne vil have noget med lidt ræs i, og det er jo
noget
> der koster...
> Personligt vil jeg generelt sige at en nyere cykel er at foretrække, frem
> for en ældre, og 400'erne er typisk ældre. (jeg kan ikke lige komme på
nogen
> der 400'ere i dag?)

Suzuki AN 400 Burgman
Suzuki DR-Z 400 S

Så kan man jo så diskuterer om man vil og kan race på sådan npogle fætre???

Så vil du ha 400 ccm, bliver det sku nok af ældre årgang. Personligt kan jeg
nu godt lide Suzuki`s GSXR400. Den ser dejlig hidsig og brutal, og kunne
godt forvekles med en større mc.

Brian W.
" som nøjes med 900 ccm i år"

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 25-10-01 14:24

"bwl" <dustyman41@hotmail.com> skrev
Personligt kan jeg
> nu godt lide Suzuki`s GSXR400. Den ser dejlig hidsig og brutal, og kunne
> godt forvekles med en større mc.

Problemet med GSX-R 400 er bare, at motoren ikke holder overvældende længe,
inden det er tid til renovering. Min fik en tur ved 38.500 km, og det er
typisk ved 35-40.000 km, de skal renoveres af, hvad jeg har hørt fra en
mekaniker.

Hvis vi taler om den sort/røde model med enkeltsæde har den endvidere det
problem, at bagsvingeren revner.

Men bortset fra det er det en lækker lille mc, som giver megen køreglæde
trods diverse problemer.

Mht. hvad man skal købe, er det vel også i høj grad afhængig af ens egne
præferencer. VFR 400 går for at være den bedste 400 blandt de sportslige,
men er også lidt dyrere. GSX-R 400 er den billigste i indkøb, men kan blive
et dyrt bekendtskab, hvis motoren skal renoveres.

Jeg er dog enig med Tomas i, at sådan en 400 cc ikke lige er den ideelle
begyndercykel, men ta' ud og prøv nogle stykker og find ud af, om det
overhovedet er noget.

Som evt. køber bør man også tage højde for, om det er en importmodel, som
det er svært at skaffe reservedele til. GSX-R 400 blev i sin tid importeret
af Reinhardt, men derfor er det ikke altid lige nemt at få fat på de
oplysninger, man har brug for.

VFR og CBR 400 er der solgt en del af i UK, så derovre er det nemt at finde
reservedele.

Derudover synes jeg ikke, der er megen fornuft i at foreslå en begynder at
se på fx en CBR 600 uanset, hvad der giver mest valuta for pengene.

--
Mvh Susanne
GSX-R 400
RGV 250

Kommentar
Fra : PalleSimonsen

Dato : 25-10-01 16:17

Jeg kan se Susanne, at du har en GSXR400.
Hvad skal man betale hvis man skal købe sådan en idag?

Palle Simonsen

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 25-10-01 21:07

bo thomsen wrote:

>> > og til 60k kr. kan du finde en vfr750f fra86-88
>>
>> Eller en CBR600F2 som er kendt for at være både velkørende og solid
>
> når man nu kan få bundtræk i stedet for hvorfor så ikk
>

Hvor meget mere er det nu lige den vejer?

--
mvh Jes Vestervang
ICQ#21146256 - DMCN#506 - http://the.subnet.dk
GSXR250

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 25-10-01 21:22

> > når man nu kan få bundtræk i stedet for hvorfor så ikk
> >
>
> Hvor meget mere er det nu lige den vejer?
205 kg tør.
den har dog stadigvæk mere bundtræk
mvh
bo thomsen

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 25-10-01 23:29

bo thomsen wrote:

>
>> > når man nu kan få bundtræk i stedet for hvorfor så ikk
>> >
>>
>> Hvor meget mere er det nu lige den vejer?
> 205 kg tør.
> den har dog stadigvæk mere bundtræk
>
Sikkert Men lav vægt er dog en ret god ting for en begynder - og også
for os andre for den sags skyld
--
mvh Jes Vestervang
ICQ#21146256 - DMCN#506 - http://the.subnet.dk
GSXR250

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 25-10-01 23:05

> Sikkert Men lav vægt er dog en ret god ting for en begynder - og også
> for os andre for den sags skyld

jep, helt enig.
jeg ville også gerne babere 30 kg. af min vfr men det ville desværre
nok kræve jeg fik nyt stel, motor samt en masse smådele smidt ud.
men så god er jeg ikk
men en vfr400 med 750 motor er sikkert sjov
og så også lige en m.lund turbo for at hjælpe på hk/kg.
forholdet
bo thomsen

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 26-10-01 07:11

Hej Palle

Se den artikel jeg har lagt i dk.binaer.motor. "Artikel om de små 400er
sportscykler"
Her er GSXR 400, VFR 400 RVF400 og CBR 400 testet mod hinanden.

--
Mojn
Jens Bager Jensen
Honda CBR 600 F '94 - Præsident for Polyteknisk MC forening (PMC)

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 26-10-01 18:01

bo thomsen wrote:

>
>> Sikkert Men lav vægt er dog en ret god ting for en begynder - og også
>> for os andre for den sags skyld
>
> jep, helt enig.
> jeg ville også gerne babere 30 kg. af min vfr men det ville desværre
> nok kræve jeg fik nyt stel, motor samt en masse smådele smidt ud.
> men så god er jeg ikk
> men en vfr400 med 750 motor er sikkert sjov
> og så også lige en m.lund turbo for at hjælpe på hk/kg.
> forholdet
>
Ja, så er det ved at være noget ved
--
mvh Jes Vestervang
ICQ#21146256 - DMCN#506 - http://the.subnet.dk
GSXR250

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 26-10-01 22:08

"Tomas Linnet" <tomasane@orangenet.dk> skrev i en meddelelse
news:XyEB7.1317$le6.290920625@news.orangenet.dk...

-- snip --
> Jeg har sagt det før, og nu siger jeg det igen...Alt
> over 400ccm er bare blær!!

-- snip --
>Hvad med en GS500, CB500, el lign.?

Din logik holder ikke helt

Ole Baun
CB 500 ("blæret" og beæret)

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 26-10-01 22:23

"> jeg ville også gerne babere 30 kg. af min vfr men det ville desværre
> nok kræve jeg fik nyt stel, motor samt en masse smådele smidt ud.
> men så god er jeg ikk
> men en vfr400 med 750 motor er sikkert sjov
> og så også lige en m.lund turbo for at hjælpe på hk/kg.
> forholdet

Nu ved jeg ikke hvordan dit højde/kg forhold er, men den billigste måde at
få et bedre hk/kg forhold er en personlig slankekur Og det kan jo så
klares i løbet af vinteren

Allan Bojesen

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 27-10-01 07:31

> > men en vfr400 med 750 motor er sikkert sjov
> > og så også lige en m.lund turbo for at hjælpe på hk/kg.
> > forholdet

Nu du siger VFR, så er det ret irriterende at jeg ikke kan genfinde det link
til en svensk bygget twin turbo vfr 750, som yder i omegnen af 200 hk.

>
> Nu ved jeg ikke hvordan dit højde/kg forhold er, men den billigste måde at
> få et bedre hk/kg forhold er en personlig slankekur Og det kan jo så
> klares i løbet af vinteren

Det er altså mindre besværligt at give modellen 20 hk istedet for

Tag f.eks min blegfede krop. Den ligger lige i tiden på 70 kg, og kunne ved
lidt ihærdig arbejde reduceres til 67 kg. Hvilket på 9'eren vil gøre at
vægt/hk forholdet går fra (220+70)/180 = 1,61 til (220+67)/180 = 1,59, men
giver jeg den nu 40 hk istedet, ved brug af indsprøjtning og vandindsp. så
ser regnestykket meget bedre ud 290/220 = 1,32

Men ok vejer man 130 kg og kører virago 250 så kan det godt være man skulle
arbejde lidt med vægten anyway

Mads Lund
Ninja9RT

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 27-10-01 09:39

> Nu ved jeg ikke hvordan dit højde/kg forhold er, men den billigste måde at
> få et bedre hk/kg forhold er en personlig slankekur Og det kan jo så
> klares i løbet af vinteren
ah jeg ved sku ikk rigtig mine 63kg. ville jeg nu hellere øge end tabe nogle
af.
jeg havde denne i tanker ( m.lund)
http://www.emagick.com/bornhall/veefer/turbovfr.shtml

mvh
bo thomsen

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 27-10-01 11:43

Mads Lund skrev

> Nu du siger VFR, så er det ret irriterende at jeg ikke kan genfinde det
link
> til en svensk bygget twin turbo vfr 750, som yder i omegnen af 200 hk.

Nu har Bo T. godt nok givet linket, men ellers kan du altid kigge ind på
http://www.vfr.dk under links. Der har vi selvfølgelig en henvisning til
denne og meget andet guf om vfr'en.

--
Niels S.
VFR800FI
Medlem af VFR klub Danmark (www.vfr.dk)

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 27-10-01 15:49

Allan Bojesen <allan@bojesen.com> skrev i en
news:3bd9d4d4$0$25368$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
>
> Nu ved jeg ikke hvordan dit højde/kg forhold er, men den billigste
> måde at få et bedre hk/kg forhold er en personlig slankekur Og
> det kan jo så klares i løbet af vinteren

Ahh ja!
De fire klassiske tuningsformer:
- Højere kompression!
- Skrappere knaster!
- Turbo!
- Bogensepillen!

--
Armand.

Kommentar
Fra : krogmc

Dato : 31-10-01 12:43

Glem alt om Suzuki gsxr400, den er ALT for dyr.
Hvis du vil have en god cykel, så køb en du mener passer til dig(uanset mærke) og som ikke vil tage magten fra dig, hvis du vil "prøve den" af.
Men kig frem, for der går ikke lang tid, hvis du er typen der kan lide fart, så vil du have en der kan lidt mere.
Og tuning, det bedste du kan gøre er at sætte cyklen på slankekur, du piller ikke ved motoren(så den lever længe) men du gør den noget lettere og så har du noget der virker på langt sigt.
Den sidste Ducati 748 jeg så på, havde en vægt på 136 KG(kan du se ideen med lav vægt) og samme motor.
Jeg startede selv med en ZXR750 og det gik fint, idag har jeg en ZX-9R med 160 HK på hjulet og næste skridt bliver en slankekur på cyklen.
Held og lykke og rigtig Go' fornøjelse

Hilsen
Krog