Ovennævnte metoder gælder for MS Word (2003). Der er ikke "felter" på samme måde i Excel. Forklaring følger....
I Excel er det lidt mere tricky ... der må det gøres det via en VBA-makro.
Du kan se det som et billede her:
http://peecee.dk/upload/view/160985/full
Koden lægges i det objekt som skal have denne sidefod (idet de forskellige ark kan have forskellige sidefødder)
Koden kaldes automatisk hver gang arket aktiveres.
Du kan selv lege videre med egenskaberne, men jeg har forberedt koden så du kan få f.eks. MyLastSaveTime til kun at vise datoen ...
Også Leftfooter og Rightfooter har jeg forberedt, så du kan arbejde videre med det.
LastAuthor er lidt "dum" idet den napper det fulde brugernavn jf. standard indstillingerne i den Excel der benyttes. Det ville være rart hvis der var en mulighed for initialer her
God fornøjelse!
Kode Private Sub Worksheet_Activate()
UpdateFooter
End Sub
Sub UpdateFooter()
Dim MyLastSaveDate, MyLastAuthor As String
MyLastAuthor = ActiveWorkbook.BuiltinDocumentProperties.Item("Last Author")
MyLastSaveTime = CStr(ActiveWorkbook.BuiltinDocumentProperties.Item("Last Save Time"))
'MyLastSaveTime = Left(MyLastSaveTime, 10)
With PageSetup
'.LeftFooter = "&A@&Z&F"
.CenterFooter = "Sidst gemt " + MyLastSaveTime + " af " + MyLastAuthor
'.RightFooter = "Side &P af &N"
End With
End Sub |
>>Refi - intet er idiotsikkert. Det bedste man kan gøre er, at placere dokumentet et sted hvor skriverettighederne er kontrolleret.
Under alle omstændigheder reflekterer ovenstående løsninger til både Word og Excel svaret på spørgsmålet:
Citat Er det muligt, at indsætte en autotekst (sidehoved/fod) i word og excel, hvor man kan se, hvornår dokumentet sidst er ændret ? |