/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Ad-aware ( Åbner filen i notesblok)
Fra : Monsen1234
Vist : 322 gange
100 point
Dato : 28-03-03 16:12

Til als:
Jeg har læst dit indlæg om Ad-aware:
"hver gang der dukker en op så går jeg ind på den sti som er angivet, åbner filen i notesblok og ser hvilken URL den kommer fra. Så går jeg ind i min IE og sætter URLen op i klassificerede sider og vips så er den væk."
Vil du ikke skrive helt nødagtig hvordan du gør, jeg tænker på ( Åbner filen i notesblok)
Hvis du vil forklare mig det er der point.

Accepteret svar
Fra : als

Modtaget 110 point
Dato : 28-03-03 16:47

Det vil jeg meget gerne. Først scanner jeg med ad-aware. Når jeg har scannet viser den nogle data-miners som ad-aware kalder dem. Ved at holde musen henover kan du se stien til cookien på din pc. Hvis ikke kan du kigge under objekt der står stien også, måske skal du lige hale lidt sådan at du kan se hele stien. Når du kan se hele stien skriver du den ned og går ind stifinder og følger stien indtil du har fundet cookien. Cookien åbner du så med notepad eller notesblok som den hedder på dansk. Jeg gjorde lige forsøget og når jeg åbner den cookie jeg fandt i notesblok så står der omtrent sådan

KBV2711A785BNA13755N3E6B8D2735687333adtech.de/187400934221555576819974A12558884591258*ADFC00 osv.

Nu ved jeg at adwaren kommer fra www.adtech.de. Det kan jeg se ud fra linien.
Ok jeg går så ind i min browser under fanebladet klassificerede sider og tilføjer www.adtech.de og så skulle der ikke komme flere dataminers fra det sted.
Jeg vil indrømme at nogen gange kan det være sværere at se adressen (urlen), men man finder alligevel frem til den efterhånden som man har kigget nogle gange på linjen. Skulle det være helt galt så sker der heller ikke noget ved det. Men det er selvfølgelig vigtigt at man finder den rigtige cookie i alle de mange cookies der er på ens puter, så derfor husk at notere den rigtige cookie ned på et stykke papir. Har du prøvet nogle gange så går det let.
Jeg får efterhånden næsten ingen længere, kun når jeg besøger nogle nye sider.
Kom tilbage hvis der er noget du skal have uddybet.

Godkendelse af svar
Fra : Monsen1234

Dato : 28-03-03 16:55

Tak for svaret, als. Jeg vil prøve at gøre det på den måde du skriver als. Måske kommer jeg igen senere hvis der er noget der driller.

Kommentar
Fra : als

Dato : 28-03-03 16:57

Hvis du vil åbne en cookie i notesblok, så klik lige på den så de bliver markeret. Derefter højreklikker du på musen samtidig med at du holder Ctrl-tasten nede. Så dukker der en boks op hvor der bl.a. står "Åben med" . Der klikker du så på notesblok.

Kommentar
Fra : als

Dato : 28-03-03 16:58

Du skal bare komme tilbage hvis der er noget der driller. Skriv under dette spørgsmål så du ikke skal sætte points på spil igen.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 28-03-03 17:02

Spybot s&d + spywareblaster blockerer dem automatisk.

Manse9933

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 28-03-03 17:11

selv om man går ind på deres sider.

Manse9933

Kommentar
Fra : als

Dato : 28-03-03 17:33

Lige en lille ting til. Hvis du vil være helt på den sikre side skriver du i klassificerede sider sådan:
http://www.adtech.de
www.adtech.de
*adtech.de
hvis vi nu lige ser på mit tilfælde med adtech. Og altså på tre linier.

Til Manse9933. Det er ikke helt rigtigt. Lad os igen kigge på den adtech.de dataminer som blev fundet hos mig af Ad-aware. Den er ikke i SpywareBlasters database og jeg mener heller ikke i Spybot. Iøvrigt skulle den jo så slet ikke kunne komme ned på min pc, da jeg bruger SpywareBlaster. SpywareBlaster er rigtig god, men mod de "slemme drenge" som f.eks. Xupiter og den slags.SpywareBlaster har også en del cookies med i den seneste version, men det er også de rigtige stygge har jeg set. Den jeg nævner (adtech.de) er såmen ikke særlig farlig. Javacool som laver SpywareBlaster og SpywareGuard gør et stort og godt arbejde, men vi skal lige tænke på at det er et enmandsværk, og han har meget at lave lige iøjeblikket.

Kommentar
Fra : Monsen1234

Dato : 29-03-03 11:03

Jeg fandt let ud af det, men det er jo også en rigtig god og grundig forklaring du har givet mig, der går jo næsten en helt sport i at holde alt skidtet ude fra computeren.
Hej.

Kommentar
Fra : als

Dato : 29-03-03 13:53

Det har du ret i. Mange af de rigtig onde spyware-programmer kan simpelt hen få pc-en til at gå ned.

Husk lige at skrive alle tre måder i klassficerede, altså både den med http:// foran, den som blot er med www foran og endelig den som er med en* foran. Jeg har opdaget at det kan kikse hvis man ikke bruger dem alle.
Fortsat god weekend.