/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Spørgsmål
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Mobil-Telefoni
#NavnPoint
Klaudi 20830
refi 17101
Nordsted1 13879
o.v.n. 13756
Kortoverv.. 9673
thyfoon 6564
Ghettofam.. 6087
rotw 5524
katekismus 5124
10  g_h 4281
Ingen rep... ?
Fra : Jesper_wood
Vist : 590 gange
100 point
Dato : 19-01-09 09:38

Jeg var nede med min mobil HTC S740 d. 22-12 i min lokale sonofon butik, da den heletiden frøs i billedet og lyden skrattede.

De sendte den ind og har idag fået den igen. De skriver på mine papirere at de har:
Software opdateret, afprøvet og fundet ok.

Men softwaren er den samme version om da jeg afleverede den ?
Efter jeg kom hjem kunne jeg se at den har fået et stort hak i coveret.

Hvad skal butikken gøre nu ?


 
 
Kommentar
Fra : refi


Dato : 19-01-09 09:43

Citat
Hvad skal butikken gøre nu ?



De kan jo ikke gøre meget når DU har telefonen

Men det var vel ikke det du mente...

Hvis ikke DU kan bevise at hakket IKKE var der da du afleverede den sidst, er der ikke meget at gøre... Så det bliver nok et spørgsmål om de vil anerkende skaden...

Så hvis den i øvrigt virker som den skal er mulighederne begrænsede....

Kommentar
Fra : return


Dato : 19-01-09 09:46

Har man købt en mobiltelefon med abonnement, er man ikke bundet til abonnementet længere, hvis telefonen går i stykker og ikke bliver repareret indenfor rimelig tid.
Som forbruger har man ret til at opsige sit mobilabonnement før tiden, hvis den telefon man har købt sammen med abonnementet går i stykker og ikke bliver repareret indenfor en rimelig tid. Det siger en afgørelse fra Forbrugerklagenævnet.



Problemet er, at man tit køber telefonen meget billigt, samtidig med at man er bundet til et dyrt abonnement i seks måneder. Det vil derfor være urimeligt, at man godt kan få pengene tilbage for en telefon som ikke virker, men stadig er bundet af et abonnement man ikke kan bruge.



Med Forbrugerklagenævnets afgørelse er det slået fast, at abonnement og telefon skal ses som et samlet hele.




Accepteret svar
Fra : Kortoververden

Modtaget 110 point
Dato : 19-01-09 10:29

Selvfølgelgi kan du ikek opsige dit abbonement fordi telefonen går i stykker, de to ting har intet med hinanden at gøre.

Vil du også have mulighed for at opsige din bilforsikring mens bilen er på værksted???

Jeg vil gerne vide hvilken butik der er tale om, (send det til mig som personlig meddelelse) så skal jeg fortælle dig hvem du skal tale med i butikken og hvordan du skal formulere det så du får afhjulpet dit problem, for selvfølgelig skal den laves uden omkostninger for dig

Kommentar
Fra : return


Dato : 19-01-09 12:47

>>Kortoververden<< hej med dig synes lige du skal prøve at læse dette her før du skriver nogert der ikke er korrekt

her er linket der fortæller dig du er lidt forkert på den mht det du skriver


http://www.forbrugerraadet.dk/raad-alle/alle/raad128/?ref=197


Kommentar
Fra : refi


Dato : 19-01-09 13:04

"return"

Du blander nogle ting sammen

Der er jo IKKE tale om at den IKKE er blevet repareret - det er en mulig følgeskade der er tale om....

Og MULIG fordi det kan være svært at bevise den ikke allerede var der ved indleveringen....

Det giver dig absolut IKKE ret til at ophæve et køb...

Kommentar
Fra : return


Dato : 19-01-09 14:07

< refi < måske jeg ik har ret eller det er mandage der gør at jeg skriver som man gør vil jeg lade stå i det uvisse




Kommentar
Fra : Kortoververden


Dato : 19-01-09 14:23

Men nu er Forbrugerrådet jo ikek en lovgivende magt i Danmark, de fortolker gældende regler, og det er sandt, at den situation har været indbragt for retten i et enkelt tilfælde, og udfaldet blev, at kunden fik en ny telefon.

Jeg arbejder med det her hver eneste dag og selvfølgelig kender jeg reglerne på området

Kommentar
Fra : scootergrisen


Dato : 19-01-09 14:26

Jeg har oplevet det samme hvor jeg skulle have lavet min telefon.. de skrev også at de havde opdateret den men det var præcis samme version...
Så sender de bare regningen til producenten tror jeg selvom de ikke har rette en skid.


Kommentar
Fra : taunusanden


Dato : 19-01-09 17:36

Eventuelle udre skader på telefonen bør noteres af butikken før telefonen sendes til reparation.
Men, ejer af telefonen bør også, for at bevise skaden ikke er sket efter telefonen er ude af butikken, kontrollere at telefonen er i orden inden butikken forlades.

Kommentar
Fra : Jesper_wood


Dato : 20-01-09 08:29

Jeg skulle nok have tjekket den inden jeg gik ud af butikken igen.
Men havde kun haft telefonen i ca 10 dage inden den skulle til rep.
Har snakket med butikken, de ville snakke med Telecare, nu må vi se hvad de siger.

Kommentar
Fra : refi


Dato : 20-01-09 10:02

Citat
Har snakket med butikken, de ville snakke med Telecare, nu må vi se hvad de siger.



Ja - du kommer nok længst ved at tale "pænt" med dem...

Sålænge der ingen beviser er vil du jo være lidt overladt til hvor godt butikken anser dig som kunde...

Kommentar
Fra : Jesper_wood


Dato : 20-01-09 10:06

Rigtigt nok. Men har været kunde i flere år. Men nu må vi se.

Godkendelse af svar
Fra : Jesper_wood


Dato : 23-01-09 08:34

Tak for hjælpen Kortoververden.

Du har følgende muligheder
Eftersom du ikke er logget ind i systemet, kan du ikke skrive et indlæg til dette spørgsmål.

Hvis du ikke allerede er registreret, kan du gratis blive medlem, ved at trykke på "Bliv medlem" ude i menuen.
Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177558
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408925
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste