/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
P4 opt. til senere aflytning
Fra : Eyvind
Vist : 454 gange
100 point
Dato : 02-12-08 10:34

1. Er det muligt at optage eks. Eldorado til senere aflytning.
2. Hvis - så hvordan...............
3. Og er det lovligt, hvis det slettes igen efter aflytning.

Ps. Jeg har betalt licens.

Kommentar
Fra : hawaii7

Dato : 02-12-08 10:41

Ja gør som i gamle dage, brug et kassettebånd eller brænd det på en CD skive.

Har aldrig hørt at det skulle være ulovlig.

hawaii7

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 02-12-08 10:47

Jeg har hverken kasettebånd eller maskine mere......................det er smidt væk.
Jeg har kun en computer.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 02-12-08 11:02

Hvis den komputer kan høre P4 kan den jo også optage det

Det er da kun et spørgsmål om hvilket software du har til rådighed.....

Hvis du iøvrigt har kabeltv (der jo også indeholder radiokanaler) kan det også optages på "stuerecorderen".... - det er så bare uden billede....

Accepteret svar
Fra : Klaudi

Modtaget 110 point
Dato : 02-12-08 11:27

Ja du kan hente Screamer Radio hos Ludvig's Hjørne, der kan du også finde
en opdateret stationsliste og en guide, Screamer kan optage direkte til mp3:
http://kimludvigsen.dk/programmer-multimedia-screamer.php

mvh klaudi

Godkendelse af svar
Fra : Eyvind

Dato : 02-12-08 11:33

Tak for svaret Klaudi. Det ligner det jeg skal bruge.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 02-12-08 11:35

screamer radio er god til formålet, bare man har en ordentlig internetforbindelse.

En anden mulighed er at bruge lydsiden på en HIFI videobåndoptager, som mange har stående.

De er meget bedre end rene lydkasettebånd. Og gamle videobånd kan du hente i læssevis billigt eller gratis på omlastestationen eller loppemarked. På LP har du 4 timer i en Køre i HI-FI kvalitet.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 02-12-08 11:53

Velbekommen

Det er et ganske udmærket program, har brugt det længe, og det kræver ikke de "vilde" resourcer

mvh klaudi

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 02-12-08 13:37

Men jeg havde jo drømt om at kunne optage noget som allerede er sendt.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 02-12-08 13:49

Så er det jo en Tidsmaskine du har brug for

Kig f.eks. under Podcast, nu nævner du Eldorado,det kan jeg godt nok ikke lige se i Podcast:
http://www.dr.dk/Podcast/A-G.htm

mvh klaudi

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 02-12-08 13:55

Hvis du f.eks. klikker på XML ud for Cafe Hack kan du finde de forskellige afsnit som mp3
Her kan du højreklikke og vælge Gem destination som...

mvh klaudi

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 02-12-08 16:58

Ok - men det kan jeg heller ikke.
Så nu måjeg bare optage live.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 11-12-08 10:08

Her er så den halve løsning.
Screaming Radio http://kimludvigsen.dk/programmer-multimedia-screamer.php (tak Klaudi)
Den spiller lidt forskudt og kan startes til at gemme hvis der høres noge interessant.
Nu kan jeg hente det optagne ind i gratisprogrammet Audacity,
og skille snakken fra og igen gemme som MP3