/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / Andet multimedie / Spørgsmål
10  miritdk 2644
forskel på spejling og kopi
Fra : ingelein
Vist : 494 gange
35 point
Dato : 31-10-08 17:42

Hej
Jeg ville brænde en DVD - film, men hver gang får jeg at vide at den indsatte DVD ikke er stor nok
Den jeg brænder fra er også kun en 4,7 GB DVD og det der skal brændes fylder 4,3 GB.
Er der nogen forklaring på det?

Endelig valgte jeg så en spejling i stedet for - uden at vide, hvad det egentlig er - (tumpe -???!!!)
Så nu kunne jeg tænke mig at få at vide, hvilken forskel der er på en spejling og en kopi.
Spejlingerne har jeg så brændt på min DVD -- , men kan selvfølgelig ikke åbne dem, da det er .gi filer.

Det er langt fra første gang jeg brænder, så jeg ved ikke lige, hvad der går galt. Kan min DVD være beskyttet?

Hilsen i håb om godt svar
Ingelein

Kommentar
Fra : refi

Dato : 31-10-08 17:45

Hvad kalder du en "spejling" - er det et imaga

Hvilket program bruger du...

Citat
men hver gang får jeg at vide at den indsatte DVD ikke er stor nok
Den jeg brænder fra er også kun en 4,7 GB DVD og det der skal brændes fylder 4,3 GB.

Så er det fordi den ikke tom....

Tjek i programmet HVOR meget plads der er.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 31-10-08 17:46

imaga = image

Kommentar
Fra : refi

Dato : 31-10-08 17:47

Og lige...

Du siger en DVDfilm....

Er det fra en ORIGINAL DVDfilm er det ikke sikkert det er en 4.7Gb....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 31-10-08 17:50

Brug DVDShrink til "kopiering" - den tilpasser selv så det kan være der...

http://officialdvdshrink.com/?gclid=CJGb0-v40ZYCFQ6R1QodSQ-L3A

Kommentar
Fra : refi

Dato : 31-10-08 17:52

Og er den kopibeskyttet bruger du denne - den skal bare installeres EEN gang og passer derefter sig selv.

http://www.slysoft.com/en/anydvd.html

Kommentar
Fra : severino

Dato : 31-10-08 22:06

Refi UNDERHOLDER

Kommentar
Fra : refi

Dato : 31-10-08 22:16

Ja - der kommer jo ingen kommentarer....

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 31-10-08 22:24

Ja her kommer i hvert fald nogle svar på det refi spørger om:

Med min bærbare fulgte et brænderprogram SONI. Det er det program, som spørger om jeg vil lave en "spejling" eller en kopi. Mere kan jeg ikke sige - ej heller ikke om det er et image - snarere mirror, hvis vi nu skal bruge fremmede udtryk. På den anden side, når jeg ser mig i spejlet, ser jeg så en spejling eller en kopi ?????

Det er en kopi af en kopi jeg skal lave, og denne kopi har 4,7 GB.

Jeg har dog klaret probemet og har brændt med mit NERO brænderprogram.
Og det virker.

Måske har DVD'erne været en forkert slags - der findes jo mange variationer til salg. Dem jeg har prøvet med står der bare DVD - R - 4,7 GB på ikke noget med 16 x eller andre informationer.

Nu har jeg brændt på nogle DVD +R - 16 x. Men jeg skal da have afprøvet om det er de andre
DVD'er som bare ikke er ok.

Hilsen Ingelein

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 35 point
Dato : 01-11-08 10:05

Hvis det er fordi maskinen IKKE kan klare de andre formater ville du få at vide DER SLET IKKE ER NOGET MEDIE I - og ikke blot der ikke er plads nok....

Så det er ikke årsagen....

Men hovedsagen er jo også at det virker nu.........

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 02-11-08 16:59

Der må være andre, som har SONI programmet på deres HP computer (bærbar).
Har I fundet ud af, hvad der menes med spejling?

Hilsen Ingelein

Nb. Selvom det fungerer, vil jeg da gerne have en klaring på hvad en spejling er.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 02-11-08 17:37

Citat
vil jeg da gerne have en klaring på hvad en spejling er

Det er et image

Godkendelse af svar
Fra : ingelein

Dato : 08-11-08 20:17

Tak for svaret refi.