/ Forside/ Teknologi / Administrative / MS-Office / Spørgsmål
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
MS-Office
#NavnPoint
sion 18709
refi 14474
Klaudi 9389
Rosco40 5695
berpox 5456
dk 5398
webnoob 4919
Benjamin... 4870
o.v.n. 4637
10  EXTERMINA.. 4373
trække tal ud
Fra : troldenesdhb
Vist : 767 gange
100 point
Dato : 27-10-08 09:50

Jeg har følgende linje fra en notepad fil

05-10-2007 23:59:59;509,7
06-10-2007 23:59:59;509,8
07-10-2007 23:59:59;509,8
08-10-2007 23:59:59;509,9
09-10-2007 23:59:59;509,9

Jeg skulle gerne have det i Excel, hvor datoen er i en kolonne og de sidste 4 tal (efter semikolon) er i en anden kolonne. Hvis jeg bare kopiere det over, kommer det hele jo i en kolonne. Det drejer sig om over 1500 linjer, så det er mange selv at skrive ind

Nogle der har et godt bud.

 
 
Kommentar
Fra : Eyvind


Dato : 27-10-08 09:56

du kan bruge søg og erstat

søg > 07 (mellemrum)
erstat > 07;

Så vil den separere den første dato og du har en linie som bør lægge sig i 3 kolonner

lav det lige på en kopi ......................ikke

Kommentar
Fra : brokke44


Dato : 27-10-08 09:56

Brug een kolonne til datoen og autofyld dernedad.
Brug en anden kolonne til klokkeslet og kopier nedad.
Brug tredje kolonne til det sidste tal og autofyld eller kopier.

Kommentar
Fra : clou


Dato : 27-10-08 09:58

Hvis du selv skriver den første linie ind, hvor den skal stå i Excel, så prøv om ikke du kan trække dem ud.

Hold musen hen til nederste hjørne i feltet indtil du ser et + tegn, hold musetasten nede og træk så indtil du har alle numrene.

Clou

Kommentar
Fra : IBM760


Dato : 27-10-08 10:07

Hvis du har oplysningerne som en txt-fil, kan du jo bare importere dem i Excel!

Accepteret svar
Fra : Leo.pedersen

Modtaget 110 point
Dato : 27-10-08 10:08

Hej

Du skal åbne Excel først.

Så vælger du "filer" - "åben" og klikker dig frem til filen.

Husk filtype skal rettes til "alle"

Så følger du vejledningen, bemærk at du på et tidspunkt får mulighed for at definere datoformatet.

Et sted undervejs skiftes fra "tabulator" til "semikolon"

Held og lykke

Hilsen

Leo Lund
www.erhvervsbogforing.dk

Kommentar
Fra : Eyvind


Dato : 27-10-08 10:44

Husk at hvis du vil sortere dine "poster" så skal alle de brugte kolonner markeres inden du sorterer.

Kommentar
Fra : troldenesdhb


Dato : 27-10-08 15:51

formidabelt Leo.pedersen

Lige hvad der skulle bruges.

Godkendelse af svar
Fra : troldenesdhb


Dato : 27-10-08 15:51

Tak for svaret Leo.pedersen.

Du har følgende muligheder
Eftersom du ikke er logget ind i systemet, kan du ikke skrive et indlæg til dette spørgsmål.

Hvis du ikke allerede er registreret, kan du gratis blive medlem, ved at trykke på "Bliv medlem" ude i menuen.
Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177549
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408818
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste